שומרי האגדות (תלת מימד) ביקורת סרט

Rise of the Guardians Movie Review

תמונת כתבשחר עמית על "שומרי האגדות (תלת מימד)":
"סרט חנוכה נהדר לילדים בחו"ל"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Rise of the Guardians
דיבוב יו ג'קמן, אלק בולדווין, כריס פיין, ג'וד לאו, איסלה פישר במאי/ת פיטר ראמזי  
אנימציה
ביקורת סרט לשומרי האגדות (תלת מימד) מאת שחר עמית | מבקר
ציון המבקר
"לילדים בלבד"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע61.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די32.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
השנה אולפני דרימוורקס החליטו לשבור את שוק החגים ולהוציא סרט חג מולד במתכונת מעט שונה. שינוי מרענן המתבטא בעובדה שהסרט לא דוחף בפנינו את ערכי החג המאוסים אותם סרטי חגי החורף גאים להטיף. עם זאת, אני בספק אם הקהל הישראלי הצעיר יוכל להתחבר אל דמויות הפולקלור הנוצריות שזכו בארץ למעט פרסום, אם בכלל, המרכיבות את הסרט.למרות העיתוי העונתי הסרט בכלל לא מתרחש בחג המולד, אלא ימים ספורים לפני חג הפסחא. שלוות נפשם של ילדי העולם מתערערת עם חזרתו של הבוגי-מן האימתני אשר מאיים להטיל טרור על נפשותיהן התמימות. להגנת הזאטוטים מתאגדים חבורת "השומרים" - ארנב פסחא אוסטרלי, איש חול אילם ופיית שיניים פזיזה תחת פיקודו של סנטה קלאוס רוסי (מעין אירוניה אידיאולוגית שאמורה לבדר את ההורים בקהל). אולם הם לא די חזקים בכדי להביס את האויב האפל הנורא ולכן הם נקראים לצרף דמות נוספת בתרבות הילדות האמריקאית, ג'ק פרוסט, אשר לראשונה משמש כיותר מסתם פרסוניפיקציה לחורף. אבל גם לא יותר מדי.
ג'ק פרוסט מוצג בסרט באופן שונה לחלוטין מדמותו המקורית כפי שתוארה בספרו של ליימן פרנק באום. בספר מתחילת המאה הקודמת, "חייו והרפתקאותיו של סנטה קלאוס" ג'ק הוא מתבודד והולל צעיר אשר נהנה לקחת את קצות האצבעות ואפם של ילדים. לעומת זאת, ג'ק גרסת 2012 מכיל בתוכו לב רחב וכמהה לחברה, למרות שילדי העולם לא יכולים לראותו, בניגוד לשאר ה"שומרים". ג'ק, אשר מנסה לגלות את עברו וייעודו הנצחי, מונע מאותו חסך בהכרה מצד הילדים אשר גם מוביל את הבוגי-מן לפעול. אותו יצור אפל, המכיל בתוכו את מהות הפחד, מצליח להערים על השומרים ולגרום לילדי התבל לחדול מלהאמין בהם. אבל אל חשש! מספיק ילד אחד בכדי להשיב את האמונה של הגלוב כולו.המחזאי זוכה פרס הפוליצר, דיוויד לינסאי- אבאייר, מביך את את עצמו בתסריט משעמם מזה של שאר סרטי החגים. האלמנט המרענן של לקיחת אור הזרקורים מסנטה קלאוס מתמוסס במהרה מאחר ואין דמות אחת שמצליחה ליצור עניין לאורך זמן. הבדיחות חסרות תחכום, כפי שנפוץ היום בסרטי אנימציה, ומרגישות ממוחזרות מסרט גנוז של "שלושת המוקיונים". אינני בטוח אם הפנייה הבלעדית אל הקהל הצעיר תפעל לטובת הסרט בארץ מכוון שהדמויות המרכזיות, מבלבד סנטה קלאוס ופיית השיניים, אינן מוכרות כלל בקרב הציבור הצברי. המוטיבים של אותם יצורים אגדיים מהווים חלק אינטגרלי הן במסר והן בהומור,המתבססים על אגדות ומסורות של אותן דמויות אשר מרוחקות לנו. אולי היה להם כדאי להוסיף את אליהו הנביא בתור שומר.
יש לציין כי הסרט כן מצליח להדהים ויזואלית. אולפני דרימוורקס ("שרק") ידועים ביכולתם ליצור תלת מימד אשר מצליח להוות תחרות משמעותית לאולפני דיסני-פיקסאר. האנימציה האיכותית מצליחה לכפר על סיקוונסים נטולי עלילה שנוצרו לשם הרשמת הקהל בלבד, כגון תחרות בין השומרים מי יצליח להחדיר כמה שיותר מתנות מתחת לכריותיהן של ילדים להם נפלו שיניים, כמתקפת נגד פילנתרופית לאחד המהלכים של הבוגי-מן. מאידך, בניגוד ל"אווטאר", המימד הוויזואלי אינו כה מדהים ופורץ גבולות בכדי שלא יהיה לצופה אכפת מהעובדה שהעלילה דלה ואף משעממת.הסרט עתור התקציב, 140 מיליון דולר, מציב שורה של כוכבים למשימת דיבוב הדמויות. אלק בולדווין מגלם את סנטה קלאוס במבטא רוסי, ג'וד לאו לוקח הפסקה מהתיאטרון השייקספירי ומשריש מבטא אנגלי בדמותו האפלה של הבוגי-מן, או בכינויו "פיץ' בלאק" ויו ג'קמן משחק ארנב אוסטרלי עצבני. היחידים שנותנים ייצוג למבטא האמריקאי הם איילה פישר ("אני אוהב האקביז", "רנגו") בתור פיית השיניים וכריס פיין ("סטרקטרק"). הסגל בהחלט מצליח להיכנס אל נעליהן של הדמויות ולהעביר את הרגש המתבקש, עד כמה שהתסריט מאפשר זאת."שומרי האגדות" אולי יצליח בעיקר כי כעת חנוכה בפתח ועמו החורף. לסרט ישנן מעלות ויכול לבדר ילדים צעירים המעוניינים בגירוי ויזואלי מוצלח בלבד. אולם אם אינכם נופלים תחת קטגוריה זו, אל תתפלאו אם תמצאו אתכם מייחלים לכותרות הסיום.
שומרי האגדות (תלת מימד) - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: גרוטגיל: 1012/08/2014 13:15:17
9/10אייקון ציון
שומרי האגדות-סרט יפה ומרגש הסרט ממכר ומחיב לראות שנית
שם: Jason Stathamגיל: 2317/03/2014 15:36:39
9/10אייקון ציון
ביקורת אורח של אחי הקטן- סרט הרפתקאות מיוחד מהנה מאוד מבדר וכיפי.9 בסולם statham.
שם: _HelloKitty_גיל: 1512/03/2014 18:31:17
10/10אייקון ציון
ואו ואו זה ככ לא נכון . גרפיקה מדהימה באמת, העלילה מעניינת לדעתי, לא עד כדי כך צפויה, סרט מרגש ועם זאת קליל ומצחיק, מקסים ממש ! בין הסרטים האהובים עליי שראיתי כבר יותר מידי פעמים
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט