ג'קי ביקורת סרט

Jackie Movie Review

תמונת כתבסביון איינשטיין על "ג'קי":
"אין באמת קלישאות, יש רק דרכים בהן בוחרים לספר סיפור."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Jackie
משחק הולי הנטר, קריס ואן האוטן, ילקה ואן האוטן במאי/ת אנטואנט בוימאר  
דרמה
ביקורת סרט לג'קי מאת סביון איינשטיין | מבקרת
ציון המבקר
"האנטר נפלאה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע63.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די21.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות15.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כשקראתי את תקציר הסרט לפני הצפייה חששתי שמדובר בעוד סרט נשים קלישאתי ודביק עם משפטים מאוסים והקצנת תכונות נשיות עד לכדי צמצום הדמויות לבבואתן במראה. 10 דקות לתוך הסרט, כל חששותיי התבדו – דמויות כובשות, טקסטים שנונים, נופים עוצרי נשימה והפיכת כל קלישאה למרגשת או מצחיקה.סופי ודאן הן תאומות שגדלו עם שני אבות בהולנד. אימן הביולוגית, ג'קי, מעולם לא הייתה בתמונה. יום אחד הן מקבלות טלפון מארה"ב שהיא בבית חולים ומסתבר שהן המשפחה היחידה שיש לה. השתיים מחליטות לטוס לארה"ב ומגלות לא רק שג'קי היא אישה קשה שלא ניתן לתקשר עמה ושאין לה שום רצון להכירן, אלא גם שעליהן להסיעה מרחק של 800 ק"מ בקרוואן רעוע למרכז שיקום בניו מקסיקו. זה יכול היה להיות עוד סרט מסע מיני רבים על משפחה שסועה בה אחד לא סובל את השני ורק השהות המאולצת והצפופה גורמת להם להבין שהם בעצם אוהבים ואין כמו משפחה. אבל למרות שסך חלקיו צפוי, הסרט רחוק מלהיות נוסחתי.
את סופי ודאן מגלמות קריס ואן האוטן וילקה ואן האוטן שהן אחיות גם במציאות. כשהבמאית אנטאונט בוימאר פנתה אל קריס (שחקנית ידועה ומצליחה בהולנד שהשתתפה בסרט ההולנדי "ספר שחור") עם התסריט, קריס ביקשה שאחותה ילקה תגלם את דאן בסרט. בוימאר הסכימה והתוצאה על המסך. הכימיה בין השתיים מדהימה ומאחר שחלק גדול מהתסריט בנוי על הדינמיקה בין האחיות, היא הופכת את הסרט לאמיתי ומרגש. למרות השוני הגדול ביניהן (גם ביופי וגם באופי), הן משלימות זו את זו ורבות, אוהבות ורבות כמו שרק אחיות יכולות.זה לא סרט רק לנשים, זה סרט שעוסק בנשים. זה סרט על אהבה, פחדים, משפחה, אמונה עצמית ומסע אישי. זה סרט יפיפה שצולם בנופיה הפחות מוכרים של דרום-מערב ארה"ב שהופכים לחלק בלתי נפרד מהסיפור. אין סצינה מיותרת, אין רגעים שנמשכים יותר משנדרש. זה סרט קליל ועמוק, מצחיק ועצוב. ולאלו מאיתנו שעשו טיול קרוואנים בארה"ב, זה עושה חשק לחזור על המסע שוב.
צריך להקדיש פסקה להולי האנטר זוכת פרס האוסקר על הסרט "הפסנתר". אחת השחקניות המוערכות והמוכשרות של תקופתנו, האנטר מצליחה שוב להפתיע עם דמותה יוצאת הדופן של ג'קי ויכולות משחק שמעטות ניחנו בהן. אגרסיבית ומחוספסת, פגועה ורגישה, האנטר מפיחה חיים באחת הדמויות הנשיות המרתקות שנראו השנה על המסך הגדול.לפעמים הגאונות היא פשוט לדעת איך לתרגם את החיים למסך. בלי סיפור מתחכם ומקורי, בלי הרבה כוכבים, בלי אפקטים, בלי תקציבים מנופחים. להפוך סיפור קטן ואנושי לסרט שהצופים ייהנו ממנו ויתחברו אליו. אולי זה בגלל שאני בחורה ובגלל שגם יש לי אחות, אבל אולי זה בגלל שזה פשוט סרט טוב. תלכו לראות ותחליטו בעצמכם.
ג'קי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: igalגיל: 3727/02/2013 00:33:24
1/10אייקון ציון
בלי להעליב אף אחד וזו דעתי האישית...אך הסרט ממש מבלבל בין שיעמום לבחילה קלה. לא לאנשים שמעוניינים לחיות...בבקשה לשלוח לבמאי מכתב לא להוציא סרטים נוספים לעולם. הגבלת גיל...לאף אחד.
שם: טליגיל: 3505/01/2013 02:35:19
8/10אייקון ציון
סרט נחמד, מראה תהליכים שאנשים עוברים עם עצמם. סרט איטי שלדעתי בני 50 ומעלה יהנו ממנו יותר (חוות דעתם: סיפור מעניין, מרגש, סרט יפה מאד).
שם: מירי בלוםגיל: 6103/01/2013 21:18:31
9/10אייקון ציון
ראיתי היום את ג'קי, סרט ההולנדי הקטן והחביב ועשוי במיומנות. נהניתי מאד מהאווירה והסיפור ובמיוחד אהבתי את הטוויסט הקטן בסוף שמוסיף קריצה אירונית לדרמה המרגשת.
קישורים
חץ ג'קי (עמוד סרט)
הולי האנטר
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט