אופטימיות היא שם המשחק ביקורת סרט

Silver Linings Playbook Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אופטימיות היא שם המשחק":
"בימוי מעולה וצוות שחקנים נפלא יוצרים סרט יוצא דופן"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Silver Linings Playbook
משחק ברדלי קופר, ג'ניפר לוראנס, רוברט דה נירו במאי/ת דיוויד או ראסל  
דרמה
ביקורת סרט לאופטימיות היא שם המשחק מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"רומנטיקה אחרת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע71.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די23.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
דייוויד או. ראסל הוא אחד הבמאים האמריקאים העצמאיים המצליחים של שנות ה-90. בשנת 1994 הוא ביים וכתב את סרטו הראשון, הקומדיה העצמאית "להצליף בקוף" שזיכתה אותו בשני פרסי אינדיפדנט ספיריט בקטגוריית התסריט הטוב ביותר וסרט הבכורה הטוב ביותר. הסרט היה לבחירת הקהל של פסטיבל סאנדנס. בשנת 1996 ביים וכתב את התסריט לקומדיה "אני, אשתי ואמי החורגת" בכיכובם של בן סטילר ופטרישה ארקט. על עבודתו ראסל היה מועמד לפרס אינדיפנדנט ספיריט בקטגוריית הבמאי הטוב ביותר והתסריט הטוב ביותר.בשנת 1999 משהו השתבש עם סרטו הגדול הראשון "שלושה מלכים". הסאטירה הצבאית שלו על מלחמת עירק זכתה לביקורות מעורבות ולהצלחה קופתית צנועה. שנה לאחר יציאת הסרט נחשף שראסל וכוכב הסרט ג'ורג קלוני רבו בזמן הצילומים. בשנת 2004 ראסל ניסה לשחזר את ההצלחה של ראשית הקריירה שלו עם קומדיה עצמאית מוזרה ויוצאת דופן וביים את "אני אוהב האקביז". הסרט היה מוזר מדי עבור הקהל הרחב וגם עבור מבקרי קולנוע רבים. בסרט השתתפו כוכבי קולנוע בולטים אבל דווקא השחקנית הוותיקה לילי טומלין היא זאת שעוררה עניין רב בגלל ויכוח אלים שהתחולל בינה לבין ראסל. הויכוח המילולי וכמעט פיסי תועד ועלה ברשת.
6 שנים חלפו עד שמרק וולברג פנה אל ראסל וביקש ממנו לביים את הסרט "פייטר" בכיכובו ובהפקתו. את התסריט הוא לא כתב אבל בהחלט מרגישים את חותמו של הבמאי היוצא דופן. הסרט זיכה את שני שחקני המשנה שלו כריסטיאן בייל ומליסה לאו באוסקר. שנתיים חלפו וראסל חוזר עם "אופטימיות היא שם המשחק". הסרט מבוסס על רב המכר של מתיו קוויק ומאפשרת לראסל שגם כתב את התסריט להחדיר לתוך העלילה השבלונית את הניואנסים התסריטאים יוצאי הדופן שפרסמו אותו.הסרט עוסק באנשים עם בעיות נפשיות שמחלימים מהתמוטטות עצבים. פאט סוליטנו הוא מורה להיסטוריה לשעבר המשתחרר ממוסד טיפולי לאחר שעבר התמוטטות עצבים אחרי שתפס את אשתו בוגדת בו. הוא בטוח שאם יתנהג יפה ויתעמל, אשתו הבוגדנית תחזור אליו. לעומת זאת טיפאני סבלה מהתמוטטות בשל מותו הטראגי של בעלה הטרי בתאונת דרכים וכנחמה נהלה רומן עם כל עובדי המשרד שבו עבדה. הדמויות הצבעוניות מאפשרות לראסל להכניס לפיהם טקסט חצוף שרחוק מלהיות פוליטקלי קורקט.
בראדלי קופר, כוכב סרטי "בדרך לחתונה..." והמותחן "ללא גבולות" בתפקידו הדרמטי הגדול הראשון עתיד להיות מועמד לאוסקר אבל דווקא ג'ניפר לורנס, השחקנית שלצידו יש סיכויים גבוהים יותר לזכות בפרס הנחשק. לורנס עובדת בהוליווד כבר משנת 2006 אבל בשנת 2010 תפקידה הראשי במותחן הריאליסטי "קר עד העצם" זיכה אותה במועמדות לאוסקר. הפנים הקשוחות של לורנס מאפשרות לה לגלם דמויות המסתירות כאב גדול ולכן היא היתה מושלמת לתפקיד הנערה הנאבקת כדי להגן על משפחתה וגם לתפקידים הראשיים בשוברי הקופות "משחקי רעב" ו"אקס-מן ההתחלה".גם קופר וגם לורנס נבלעים בתוך הדמויות הצבעוניות וההזדהות הטוטאלית שלהם עם שני האנשים הבודדים שנסיבות החיים הובילו אותם לאבד את עצמם הם המרכז הרגשי של הסרט שנמנע בכל הכוח מלהידרדר לרגעים קיטשיים מביכים. לעומת הבימוי המאופק התסריט של ראסל לא מהודק כפי שהוא היה צריך להיות ולעיתים הטקסטים מרגישים מודעים לעצמם יתר על המידה ואפילו כאילו נכפו על השחקנים. למען האמת קצת קשה לי להאמין שאנשים כמו פאט וטיפאני ידברו כמו שהם מדברים ולעיתים קרובות המונולוגים הארוכים מעייפים. גם הרצון של הדמויות האאוטסיידריות לקחת חלק בנשף ריקודים סלונים מזכיר דרמות אוסטרליות משנות ה-90.למרות שלל הבעיות שבו, משהו בסרט המוזר הזה כן עובד, כמו מערכת היחסים בין פאט לאביו בגילומו של רוברט דה-נירו, האובססיסיבי להימורים של משחקי פוטבול. זהו תפקידו הטוב ביותר של דה-נירו מזה שנים. פאט וטיפני מתאהבים לאט זו בזה ורק רוצים לשרוד את הרגע כנגד כל הסיכויים. מאחר ושני הגיבורים יודעים שהם רחוקים שנות אור מלחיות חיים שפויים ורגילים, עבורם מספיק לשרוד את הרגע, להכיר בחולשות ובחסרונות שלהם ולדעת שלמרות הכל יש להם אחד את השני וזה מה שהופך את "אופטימיות היא שם המשחק" לסרט ייחודי וראוי.
אופטימיות היא שם המשחק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1430/07/2017 03:30:35
7/10אייקון ציון
סרט מקסים וסוחף !!! השחקנים מעולים, הצילום מצויין, הפס-קול נהדר, העריכה לא רעה בכלל והדיאלוגים פשוטים ומעניינים מאוד אבל התסריט והעלילה שבלוניים, צפויים, חסרי מקוריות ולא מחדשים שוב דבר. מה שמפתיע, שאיכשהו זה מצליח מאוד לעורר אצל הצופים עניין. בקיצור, כדאי לראות !!!
שם: shoshkiגיל: 1504/03/2017 18:00:51
7/10אייקון ציון
למרות הפספוס הענק הוא עדיין סרט יפה וחמוד אך טיפה נגרר
שם: ליאםגיל: 2302/01/2014 12:50:55
8/10אייקון ציון
ג'ניפר לורנס במשחק חייה. וכל מילה נוספת מיותרת.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט