פרסומת

עידן הקרח ביקורת סרט

Ice Age Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "עידן הקרח"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Ice Age
משחק ג'יין קרקובסקי,גו'ן לגוויזמו,גוראן ויסני'ץ, דניס לירי במאי/ת כריס ווד'ג  
ילדים
ביקורת סרט לעידן הקרח מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע10.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די86.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
דבר ראשון שיש לציין הוא שמדובר בסרט מצויר. ולא סתם סרט מצויר, אלא כזה שלא בא מאולפני דיסני או מאולפי דרימוורקס - שני האולפנים ששולטים בעשור האחרון ללא עוררין בתעשיית הסרטים המצוירים. הסרט הנו של אולפני פוקס המאה העשרים, כאשר החברה האחראית על האנימציה היא Blue Sky.העלילה פותחת בסקראט (שילוב של המלים סנאי ועכברוש באנגלית) - סנאי פרהיסטורי עצבני, אשר לפי יוצרי הסרט אחראי לבוא עידן הקרח על כדור הארץ. הוא מנסה לשמר את הבלוט הענק שלו, וגורם בכך לשרשרת של צרות, תוך סחיטת צחוקים רמים מהצופים. לאחר מכן העלילה הראשית נפרסת לפנינו, ובה מסופר על נדידת החיות הפרהיסטוריות אל יבשות חמות יותר בשל עידן הקרח הקרב ובא, ועל ממותה ענקית ובודדה בשם מאניפלד, אשר הולכת נגד הזרם ודווקא צועדת לכיוון היבשת המושלגת. מאניפלד פוגש בעצלן (בעל חיים) נודניק בשם סיד, הנמלט מחורשי רעתו, ומעתה ואילך נדבק למניפלד בכל אשר יילך. השניים מצילים תינוק אנוש בנסיבות מסתוריות למדיי, ומחליטים להחזירו לבני האנוש. אליהם מתלווה דייגו, נמר הרים ערמומי, שעד הרגע האחרון אינו יודע להחליט אם התינוק שווה הצלה או שמא שווה הפיכה לארוחה טעימה.
הסרט מביא סיפורן של דמויות שונות לחלוטין, המתאחדות למשפחה בעל כורחן, וכפי שהמפיק תיאר אותו: "זהו סיפור על המשפחה הראשונה בעלת התפקוד הלקוי". הדמויות הנן חמודות למדי, אם כי הגרפיקה והאנימציה אינן מהטובות שראיתי בקולנוע. הההשוואה הבלתי נמנעת לשרק של אולפני דרימוורקס לא עושה לסרט טוב (בין היתר בשל הדמיון הבולט של מערכת היחסים הדומה של ענק מגודל ומגושם-קרציה ניג'סית מצחיקה), אולם הסרט מפצה על כך דווקא בהומור שנון ובמגוון סיטואציות קומיות חמודות. לעיתים התיזמון הקומי חלש, אולם לעיתים הדמיון המופרע של יוצריו נותן דרור לדמויות להתפרע על המסך - כך למשל בסצנה בה יש אלמנטיים פרודיים על משחק הפוטבול האמריקאי כפי שהונצח בעדשה ההוליוודית - כולל הילוך איטי - סצינה שמצחיקה עד דמעות.האנימציה הנה בעלת צבעים קרים יחסית, כמתחייב מסרט העוסק בעידן הקרח, ואולם האף שהדמויות המונפשות נראות מעט מלאכותיות בתחילה, והאף שהתנועות שלהן נראות לא טבעיות לעיתים, בכל זאת הן מעוררות איזושהי חמימות אצל הצופה, בין היתר בזכות דיבוב משעשע ורגעים אינטימיים קטנים פה ושם, המקנים לסרט צביון הומני מאד. אבל יותר מכל מה שעושה את הסרט הזה לקומדיה טובה הנו שפע של מצבים קומיים אבסורדיים, והומור נמוך אך משעשע, יחד עם קמצוץ מסר על יחסי אדם-טבע. בסופו של יום, מדובר בבידור טוב להמונים, וככזה הוא אכן מצדיק את קיומו.
לסיכום: מתחיל קצת חלש, נהיה פצצת צחוק בהמשך, בידור להמונים. 8 בסולם יגאל.
עידן הקרח - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: gal zilbermAnגיל: 1402/07/2002 20:22:34
7/10אייקון ציון
סרט חמוד לא יותר הברקות לא תמצאו בו אבל הנאה כן סרט חמוד לא מעל גיל 11 הייתי ממליץ לראותו דרך אגב אחלה אנימציה
שם: גיל: 18/04/2002 09:59:51
10/10אייקון ציון
הסרט הכי טוב שראיתי בחיים. טוב, אחרי התפוז המכני. סרט מצחיק, מהנה, עם קטעים מקוריים. אמנם הרעיון הכללי הוא לא מקורי במיוחד, והדמויות מזכירות סרטים אחרים (הגיבור שמנסה להיפטר מהנודניק שמתעקש להתלוות אליו), אבל האיכות המדהימה, ההומור ובמיוחד הקטע שמראה איך הדודו נכחד מהעולם, עושים את הסרט פשוט מעולה. אני מאמינה שאלו שכתבו את הביקורות שקוטלות את הסרט, פשוט לא היו במצב רוח המתאים לראות אותו.
שם: רינה רעיםגיל: 13/04/2002 14:58:12
10/10אייקון ציון
כולם מטומטמים אני כל- כך נהניתי! זה מדהים אכן זה אחד הסרטים הטובים של השנה! בגלל שאר הביקורות הדביליות שהלן, שסרט לא יהפוך לסרט פולחן- חבל! מומלץ בחום
קישורים
חץ עידן הקרח (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט