אור לאחר החשכה ביקורת סרט

Post tenebras lux Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "אור לאחר החשכה":
"אסופה של סצינות מצולמות להפליא מצטברות לסרט מיוחד במינו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Post tenebras lux
משחק אדולפו חימנס קסטרו, נטליה אצ'ודו, וילבלדו טורס במאי/ת קרלוס רייגאדס  
זר
ביקורת סרט לאור לאחר החשכה מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מתעתע בצופה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
3.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע50.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די12.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות37.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
את סרטו החדש של הבימאי המקסיקני הצעיר קרלוס ריגאדס אפשר לאהוב או לשנוא.מה שבטוח שהסרט לא ישאיר את הצופה אדיש.דוגמא לכך ניתן היה לראות בפסטיבל קאן האחרון : הקרנת הבכורה של "אור לאחר החשכה " חוללה סערה כשהקהל הגיב בשריקות בוז וביציאה המונית מהקולנוע-ולעומת זאת שופטי הפסטיבל התאהבו בסרט והעניקו לריגדאס את פרס הבימוי.אז האם מדובר בעוד נפיחה אומנותית ליודעי חן או שאפשר להינות מהסרט גם בלי דוקטורט למדעי הקולנוע ודרום אמריקה? הסרט מספר (לא בדיוק בקו לינארי) על חואן שכביכול יש לו הכל- בית נאה בכפר,אישה יפיפייה,שני ילדים מקסימים והרבה כלבים (שעוד אחזור אליהם ...) אבל חואן כמו רבים בעולם המערבי המתקדם אינו מסופק. ריגאדס ציין כי בעיניו החשיכה בשם הסרט היא אותו חוסר סיפוק תמידי שקיים בחברת הצריכה המערבית ולכן האור שאחרי אותה חשכה הוא היכולת או חוסר היכולת של האדם לצאת ממעגל החוסר סיפוק המתמיד והמתסכל שבו הוא נע במעגלים. חואן מכה את כלבתו האהובה עד זוב דם, מדמיין אורגייה עם אשתו בסאונה צרפתית ומתמכר לאתרי פורנו. אכן קשים חיי הבורגנות השבעה.
סיפורו של חואן נשמע די מוכר למי שראה סרט או שניים על סבלה של הבורגנות אבל מה שהופך את הסרט ליוצא דופן אלו התמות והאיכות הויזואליות שבהם טוען ריגאדאס את סרטו. כהרגלו בקודש מצלם ריגדס בעזרת צלמו המוכשר אלכס זבדה שוטים נפלאים כמו שוט הפתיחה של הסרט שבו ביתו הקטנה של חואן משוטטת בשדה מלווה בפרות חמורים ובכלבים. ריגאדאס מצלם את הסצנה עד ששורר חושך מוחלט והצופה חש שאינו יודע היכן הוא נמצא ומוצא עצמו חרד לגורל הילדה הקטנה שאולי לא תצליח לשוב לביתה בחושך. הסרט מצולם בפורמט 1:33 מרובע מה שמדמה לו מראה סמי דוקומנטרי וריאליסטי עד לכאב.הסצנות בחוץ מצולמות בעדשה מעורפלת המטושטשת בקצוות כדי להעניק לטבע תחושה של מיסטיות ומעין חלום ובאמת יש קטעים בסרט (אולי קצת יותר מדי) שבהם לא ברור היכן נגמרת המציאות ומתחיל הדמיון . ריגאדס שבעצמו חי תקופה באזור כפרי מתכתב ביצירותיו עם הטבע ועם הפראי וגם הוא מתעסק ב"חיה שבאדם" ובדחפים הבלתי ממומשים שלנו שעברו סירוס בחברה המודרנית.דחפים אלו יפרצו החוצה ובאלימות רבה באזורי הפרא ולדעתי הכלבים המלווים את חואן לכל מקום מסמלים את הדחפים הללו . גם המקסיקנים ילידי האזור הכפרי מוצגים כחלק מן הטבע ורחוקים מאד מעולמו הגשמי של חואן זה שבא מהעיר .הכפר בסופו של דבר יגרור את חואן למגרש המשחקים הפראי שלו –ירצה או לא ירצה...
הסרט כולל כמה סצנות תמוהות כמו ארוחה משפחתית ומשחק רוגבי שלא ברור אם התקיימו או לא וסצנת ציד ברווזים עם שחר.הייתי מעדיף אם הבימאי היה מוותר על חלק מסצנות אלו שבסופו של דבר לא תורמות לעלילה אבל כמו שריגאדס מציין קולנוע מסחרי וקוהרנטי אינו בדיוק בראש מעיניו.בתחילת ובסוף הסרט מופיע דמות מצוירת של השטן המבקר בבית משפחתו של חואן והולך לדרכו –האם הוא האור שאחרי החשיכה? האם הוא החושך שאחרי החשיכה ? לריגאדס ולמי שהשכיל לעבור שעתיים עם סרט יוצא דופן זה הפתרונים...בסופו של דבר הסרט למרות אורכו ומעט המגלומניות שבו ראוי לעיון וראויים לציון המפיצים שהעזו להביא סרט לא קל לעיכול לצופה הישראלי. קחו את גברים במלכודת ערבבו עם קרלוס קסטנדה והוסיפו הרבה צילומי זריחה ושקיעה וקיבלתם את "אור לאחר החשיכה"
אור לאחר החשכה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ויקי דניאלגיל: 5811/04/2013 13:48:16
2/10אייקון ציון
מגיעה לסרטים ישנים ולא מצליחה לפתוח - יש רק תקציר הסבר בבקשה מה עושים
שם: ארזגיל: 3516/02/2013 12:40:15
1/10אייקון ציון
לא הצלחתי לצפות בסרט ונאלצתי לצאת באמצע, הסרט מצולם בצורה מוזרה שגרמה לי לבחילה... אין לי מושג אפילו במה עוסקת העלילה, חבל:-(
שם: דפנהגיל: 4631/01/2013 23:02:06
2/10אייקון ציון
הייתי בסרט ומאוד לא נהנתי. חלקים מהסרט מטושטשים ואז חושבים כאילו המסך מקולקל או שאנחנו לא רואים טוב וזה גרם לי בסוף לכאב ראש! העלילה מאוד מבולבלת ומתחלקת ל-3 סיפורים שהם: אחד עבר הווה וחלום וכל הזמן קופצים ביניהם. בקושי מדברים בסרט, ויש המון פונוגרפיה. הדבר היחיד שיפה זה הנופים של יערות הגשם והשחקנית הראשית נטליה.
קישורים
חץ אור לאחר החשכה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט