שבעה פסיכופטים ביקורת סרט

Seven Psychopaths Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "שבעה פסיכופטים":
"הפוטנציאל היה גבוה, הכשלון גדול ממנו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Seven Psychopaths
משחק קולין פארל, סם רוקוול, וודי הרלסון, כריסטופר ווקן, טום ווייטס, אבי קורניש, אולגה קורלינקו במאי/ת מרטין מקדוניו  
קומדיה
ביקורת סרט לשבעה פסיכופטים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"נכשל לחלוטין"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע42.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די42.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מאוד התבאסתי מסרטו של מרטין מקדונה. ממש רציתי לאהוב אותו. אהבתי את סרטו הקודם "ברוז'" וגם כאן הפוטנציאל היה גבוה. בסך הכל הסרט התחיל בסדר אבל אז הסתבר שהעלילה והדמויות לא ממש חשובות לבמאי/תסריטאי שהתמקד יותר באסופת קללות מטרידה במיוחד וייצוגים נשיים בעייתים. כשארגונים חברתיים התחילו להתלונן נגד הסרט והיח"צ שנוצר היה בעיקר שלילי, מקדונה הוזעק להתראיין בעיתונות האמריקאית והוא סיפר שהמטרה המרכזית שלו היתה להתריס נגד תרבות הפוליטקלי קורקט. הבעיה היחידה – לא על זה הסרט ולכן התוצאה הומופובית, שובניסטית ומקוממת.קולין פארל אנמי ומשמים כמרטי, תסריטאי שחייב להגיש תסריט בהקדם האפשרי ויש לו רעיון מופרע למדי - לכתוב סרט שיקרא "שבעה פסיכופטים" על שבעה פסיכופטים. הבעיה המרכזית היא שמרטי סובל ממחסום יצירתי. סם רוקוול מגלם את בילי, חברו הקרוב ביותר. בילי הוא שחקן כושל שביחד עם הנס, עבריין מזדקן שאשתו גוססת מסרטן, מתפרנסים מחטיפת כלבים. בילי יעשה הכל כדי לגרום למרטי להצליח גם אם זה כולל חטיפת כלבתו של מאפיונר פסיכופת שיתחיל לרדוף את מרטי ויסכן את חייו.
אז הסרט "שבעה פסיכופטים" עוסק באמן עם מחסום יצירתי וכיצד טירוף וסכנה מצליחים לנפץ את אותו מחסום בו הוא לכוד. אין לי בעיה שהדמויות פסיכופטיות, אלימות ורצחניות הרי זה שם הסרט ובזה עוסקת גם יצירתו של מרטי אבל תסריטאי שחי בלוס אנג'לס ולא סתם מתגורר בווסט הוליווד לא יקלל על ימין ועל שמאל הומואים בקולי קולות. מדובר בשכונה שבה מרוכזים מרבית חברי הקהילה הגאה של הוליווד. במיוחד שאין הומו אחד בסרט הזה, אפילו לא ממרחק. מסכנות גם הדמויות הנשיות הקטנות והחיוורות משהו בגילומן של אבי קורניש ואולגה קורלינקו שחקניות טובות בדרך כלל המתבזבזות כאן ומושפלות בלי שום סיבה הגיונית נראת לעין.היתרון היחיד של הסרט הוא הנוכחות המופרעת והחייתית של סם רוקוול, וודי הרלסון, כריסטופר ווקן וטום ווייטס. כולם מעולים בתפקידים הלא שגרתיים שהם מגלמים. קולין פארל הוא בדיוק הדמות ההפוכה של האדם השגרתי. הוא מצטלם נפלא כהרגלו ובכלל, בחלקו האחרון של הסרט המתרחש במדבר הוא נראה כמו דוגמן צמרת. מאחר שהתסריט לא עוסק בשבירת מוסכמות הפוליטקלי קורקט וזה גם לא מעסיק את גיבוריו נראה שמשהו במוחו הקודח של מר מקדונה השתבש לא פחות ממוחם המסואב של גיבוריו.
שבעה פסיכופטים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: nanaגיל: 2923/09/2016 15:03:42
6/10אייקון ציון
אמנם לא טוב כמו ברוז'' של אותו במאי אך זה מספק הנאה. מי שאהב את ברוז'' (כמוני) יוכל להנות כאן אך לא לצפות להצלחה קרובה כמו זה של ברוז''. משחק נחמד של כל הקאסט והבימוי והכתיבה חביבים אך קשה להסתפק בזה אחרי הרף המאוד גבוה שהבמאי הציב לעצמו בברוז''.
שם: בןגיל: 2818/05/2014 12:00:18
5/10אייקון ציון
הסרט מצחיק לפרקים, אבל ברובו נמרח. למרות הרעיון הנחמד, המחסור בעלילה חזקה ודיאלוגים איכותיים מורגש.
שם: kermit1גיל: 3426/01/2014 23:46:26
6/10אייקון ציון
סרט מוזר. מצד אחד קאסט שחקנים מפואר מצד שני מאבד את עצמו לדעת וחבל. כי נראה שהבמאי מרוב רעיונות הלך לאיבוד הוא התחיל כקומדית פשע המשיך למשהו בסגנון מותחן אלים ומסיים כסרט סטייל מערבון נופים מורבידי. יש גם בעיה של שמירה על רמה אחידה והסוף אפילו כבר מתחיל קצת לשעמם מרוב דיאלוגים וונאבי ספרות זולה אבל לא. בקיצור פספוס
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט