עלובי החיים ביקורת סרט

Les Miserables Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "עלובי החיים":
"אדפטציה קולנועית מושקעת, מרשימה וארוכה מדי למיוזיקל המפורסם"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Les Miserables
משחק סשה ברון כהן, הלנה בונהם קרטר, יו ג'קמן, ראסל קרואו, אמנדה סיפריד, אן האתווי במאי/ת טום הופר  
מוזיקלי
ביקורת סרט לעלובי החיים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"הפקה מושקעת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע81.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די12.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"עלובי החיים" היא אחת ההפקה הקולנועיות המרשימות ביותר של 2012 והבמאי טום הופר זוכה האוסקר על סרטו "נאום המלך" מבצע את מלאכתו נאמנה. אבל כדי להנות מהאירוע המוסיקלי הזה הצופים הישראלים הציניים יצטרכו להיכנע לשירים הלא נגמרים גם כשהגיבורים על סף מוות, לרגשות הסוערות, וכמובן לכך שלא כל השחקנים באמת יודעים לשיר או כפי שניתן להגדיר זאת - הם משחקים שירה. בכל מקרה, "עלובי החיים" הוא אירוע. אם אהבתם את הגרסה הבימתית בתאטרון הקאמרי או בברודווי ויש לכם 158 דקות פנויות, אז זה סרט שאסור לכם להפסיד."עלובי החיים", אולי המחזמר המצליח ביותר בכל הזמנים על במות הווסט-אנד הלונדוני וברודווי בניו יורק, זוכה לראשונה לגרסה קולנועית בכיכובם של מיטב כוכבי הקולנוע והבידור של תקופתנו, ביניהם: יו ג'קמן, ראסל קרואו, אן הת'וואי, אמנדה סייפריד, אדי רדמיין, ארון טויט, סמנתה ברקס, הלנה בונהם קרטר וסשה ברון כהן.
העלילה מתרחשת בצרפת של המאה ה-19, ומתארת את סיפורו של אסיר לשעבר ז'אן ולזא'ן, המזייף את זהותו והופך לראש עיר ואיש עסקים מכובד. הוא מגלה שפנטין, עובדת צעירה שלו פוטרה על לא עוול בכפה, הידרדרה לזנות ומכרה את שערותיה ושינייה כדי לעזור במימון בתה הצעירה קוזט. הוא מחליט להפוך לאביה של הילדונת הבלונדינית המסכנה. התוכניות שלו משתבשות כאשר סוהר לשעבר מבית הכלא ואיש חוק מתוסבך לא פחות בהווה בשם ז'אבר שם על הכוונת את האסיר שהפך לאיש עסקים מהוגן.הסרט מתרחש בתחילת המהפכה הצרפתית בפריז, והתוצאה מבחינה ויזואלית מרשימה מאוד. הבולטים מעל כולם הם דווקא הצמד הלנה בונהם קרטר וסשה ברון כהן כבעלי הבאר המגדלים את קוזט. הם מכניסים רוח שטות בתוך הסרט הגדול והטרגי הזה שבו אנשים שרים תוך כדי גסיסה. אן הת'וואי מבצעת את התפקיד של פנטין בצורה מרשימה אבל האוסקר שהיא תקבל לא יהיה ראוי למרות שהיא קצצה את שערה למען התפקיד, רזתה והסכימה שהאיפור יכער אותה במקצת.
דווקא השחקנים הצעירים הפחות מוכרים כמו אדי רדמיין (השבוע שלי עם מרלין) , ארון טויט (ששיחק את בן זוגו של ג'יימס פרנקו בסרט "יללה" ובעל ניסיון רב בברודווי) וכוכבת הריאליטי הבריטית, סמנתה ברקס כאפונין בעלת קול מרשים ונוכחות שכובשת את המסך. גם אמנדה סייפריד הזכורה מ"מאמא מיה" חמודה ביותר כקוזט הנערה. על אף שיו ג'קמן מגלם את ז'אן ולז'אן בצורה מרשימה הוא לא מצליח להיות כריזמטי באמת וראסל קרואו עושה את המיטב שהוא יכול לעשות כי זמר הוא לא והתפקיד של ז'אבר לא מתבהר כמעט עד הסוף.לעומת סרטים רבים שהשחקנים מקליטים את השירים מראש באולפן הקלטות מקצועי, הופר החליט בצעד נועז שההקלטות יבוצעו בזמן הצילומים של הסרט בביצועים חיים של השחקנים. מאחר ולא כל השחקנים מגיעים מהתחום או יש להם ניסיון בז'אנר הסרטים המוזיקליים הוא בהחלט לכך סיכון לא רק טכני אלא גם מקצועי. למרות שמרגישים שחלק מהשחקנים לא ממש שוחים בסביבה המקצועית המוכרת שלהם התוצאה מאוד מרשימה ולעיתים אף מרגשת מהצפוי. ההמלצה שלי היא - נקו מעצמכם כל שמץ של ציניות ישראלית טיפוסית כדי שבאמת תוכלו ליהנות מהקיטש הדביק של "עלובי החיים".
עלובי החיים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: הפורטוגזיגיל: 2830/12/2015 17:46:53
1/10אייקון ציון
ביזיון של מי הרעיון לעשות את עלובי החיים בתור מחזמר מוזיקלי בושה וחרפה!!!!!!!! חוסר כבוד לספר זה לעולם לא יביא כבוד
שם: TheGreatDanielגיל: 2022/03/2014 18:41:21
10/10אייקון ציון
אחד הסרטים האהובים עליי בכל הזמנים. סרט עוצמתי, מרגש, משחק מדהים. הטכנולוגיה המתקדמת ביותר שנראתה אי פעם במיוזיקל מתוסרט. הכול טוב בסרט הזה. מהבימוי המבריק של תום הופר שהחליט שהשחקנים ישירו בלייב, בלי להקליט את השירים קודם לכן באולפן. המשחק המשובח של יו ג'קמן, אן האתווי, סשה ברון כהן והלנה בונהם קרטר (חוץ מראסל קרואו שלא ברור מה הקשר שלו לסרט, איכזב מאוד לטעמי). הלוקיישנים המדהימים, וכמובן המוזיקה שחודרת לעצמות יותר מכל סרט שאי פעם תראו. מומלץ לאוהבי הסיפור ולחובבי מיוזיקלס מתוסרטים..
שם: lahmanגיל: 3407/06/2013 02:35:11
7/10אייקון ציון
סרט טוב, אבל יכל להיות כ"כ הרבה יותר טוב וחבל. יו ג'קמן וראסל קרואו במשחק באמת חביב בתפקידים הראשיים, אבל מדובר פה על "עלובי החיים", הם צריכים להיות אדירים ואני חושב שזה שהם שרו (הרבה בלי קשר למנגינה), היה להם למכשול. אן האתווי, סשה ברון כהן והלנה בונהם קרטר היו מעולים בתפקידי המשנה, למרות ששוב, השירה הרבה פעמים היה מיותרת. סך הכל תפאורה מצויינת, סרט מאוד נחמד לאנשים שיש להם סבלנות לשירה לא הכי מרשימה למשך שעתיים וחצי.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מוזיקלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט