לרדת מהעץ ביקורת סרט

Up the Wrong Tree Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "לרדת מהעץ":
"כיף של סרט. קולנוע ישראלי בגובה העיניים שמצליח להצחיק ואפילו להפתיע."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Up the Wrong Tree
משחק גל תורן, שרה אדלר, זהר דינר במאי/ת גור בנטביץ'  
קומדיה
ביקורת סרט ללרדת מהעץ מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מגניב שכזה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע60.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די24.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות15.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מבחינתי גור בנטביץ' הוא ה-אורי זוהר של הסטלנים התל אביבים מאמצע שנות ה-90 עם סרטו "הכוכב הכחול" שהיה לאירוע פולחני ודרך "משהו טוטאלי" הכייפי משנת 2000 שזכה להצלחה כלכלית מפתיעה לטובה. עם סרטיו הקצרים "פרילנד" ו "עובר ושב" ניסה לחזור על הצלחת "הכוכב הכחול", מה שלא כל כך קרה. בינתיים מאיה קניג זוגתו ביימה את סרטה הראשון והמקסים "אורחים לרגע" בכיכובו של הבן הזוג ועכשיו "לרדת מהעץ" המתוק מחזיר את הבעל לכיסא הבמאי ואת קניג לתפקיד השחקנית.18 שנה חלפו מאז ההקרנה הראשונה של "הכוכב הכחול" בלונדון מיניסטור בתל אביב. אני זוכר שישבתי על הרצפה באולם מלא עד אפס מקום לצד הכוכב אלון אבוטבול וצפינו בסרט ישראלי שעוד לא נראה כמותו. מאז בנטביץ' מצליח לשמר את הסגנון הקולנועי הייחודי שלו, את השפה העברית הנונשלנטית וגיבוריו הם עדיין גברים בני שלושים פלוס שפשוט מסרבים להתבגר.
בהתאם לרוח המהפכה החברתית המקרטעת, "לרדת מהעץ" מתאר את סיפורו של ניצ, שעזב את חברתו וכלבו האהוב ככה סתם לפתע ונדד לאוסטרליה. עכשיו הוא חוזר לעיר ללא הפסקה ומגלה שהחברה שהוא עזב כבר לא ממש מעוניינת בו ואילו הכלב קשיש וחולני. מול דירתה של זוגתו בשטח ריק המיועד לחניון מתרקם מאבק של השכנים המעוניינים בגינה ציבורית במקום עוד חניון. ניצ מחליט לנצל את המאבק לצרכיו שלו ומטפס על העץ מול דירתה של קסם, זוגתו לשעבר – והוא לא ירד עד שהיא תכנע.הסרט משופע בדמויות תל אביביות מוכרות מעולם הקולנוע והמוסיקה כגון הבמאי החברתי דורון צברי כטייקון חניונים, זאב טנא כשוטר, זוהר דינר מ"הכוכב הכחול" בקאמבק סוער, וכמובן בנטביץ' עצמו בתפקיד קטנטן. לנעליו של ניצ הסטלן נכנס בהצלחה סולן להקת מרסדס בנד, גל תורן. כשמאחוריו היסטוריה טלוויזיונית בסדרות "תעשה לי ילד" ו"המיוחדת", תורן משחק בצורה מושלמת את הצעיר חסר האחריות הסטלן. שרה אדלר נהדרת כקסם, רק לא ברור מה השחקנית המשדרת עומק וחוכמה נמשכה מלכתחילה לניצ.
זהו סרט של בנטביץ' לטוב ולרע. הדמות לא השתנתה - הוא עדיין גבר ילדותי עם אינטליגנציה רגשית מאוד לא מפותחת שיעבור תהליך כלשהו ואולי בסופו של דבר גם ילמד דבר מה על עצמו ועל החיים. התוצאה היא כיף של סרט. קולנוע ישראלי בגובה העיניים שמצליח להצחיק ואפילו להפתיע. נראה שכבר זמן רב לא היה על מסך הקולנוע סרט ישראלי כל כך קליל ומהנה שהוא גם עשוי טוב וזאת מבחינתי סיבה מספיק טובה ללכת לראות אותו.
לרדת מהעץ - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יוסריאן_1גיל: 016/01/2022 18:18:54
1/10אייקון ציון
שמישהו יהרוס את בנין מכסיקו באוני'' ת"א ושיקימו מחדש! גור בנטביץ'' חצי שעה צפיתי ב"לרדת מהעץ" - האם לא הייתי על ההליכון הייתי מפסיק הרבה קודם. מה היה שם? פעמיים קנה סביח והחליף מילים סתמיות עם המוכר טייל עם הכלב וקצת דיבר אליו ברקע מחתימים נגד הקמת חניון, והוא מחליף מילים סתמיות מתחמקות אתם אח"כ המורים בבניין מעניקים פרסים לבוגרים המשמימים שלהם מאז שמת אסי דיין, ומאז הסרטים האחרונים של סידר וידעיה לא ראיתי סרט ישראלי ששווה צפיה תמורת 10 ש"ח! למה הם מכווינים צעירים משועממים ופלצנים שם במכסיקו, דמיט?
שם: anipoגיל: 4830/05/2020 10:26:27
6/10אייקון ציון
מתחיל טוב ואחר כך מתדרדר. סיפור שאמור להיות פשוט מתקלקל בגלל הניסיון להכניס תחכום מיותר. ניץ חוזר מחו"ל אחרי שנה שניסה את מזלו שם ולא הצליח. הוא תפרן ובטלן שמכלה את זמנו בחוף הים ובפלאפלייה של חבר. המטרה העיקרית שלו היא לחזור לחברתו ולכלבו שאותם עזב לפני שנסע. במקרה ,סמוך לביתה של חברתו ישנו מגרש שעליו מתנהל מאבק בין שוחרי איכות סביבה שרוצים לבנות במקום פארק, לבין אנשי עסקים שמעוניינים לבנות במקום חניון. ניץ מצטרף למאבק לצד שוחרי איכות הסביבה ולוקח את מאבקו לקצה, תוך כדי ניסיונו לפייס את חברתו שלא ממהרת לקבל אותו בזרועות פתוחות. מוטיב מרכזי בסרט הוא גלגול נשמות, בין אם מאמינים בזה או לא. לסיכום: יש אופציות טובות יותר.
שם: ידעגיל: 7428/02/2013 23:48:37
9/10אייקון ציון
סרט נעים, עשוי היטב ובתיחכום בימויי מרשים. מומלץ מאוד.
קישורים
חץ לרדת מהעץ (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט