קוטלי המכשפות ביקורת סרט

Hansel & Gretel: Witch Hunters Movie Review

תמונת כתביאיר פרי על "קוטלי המכשפות":
"מלבד טוויסט מגניב ל'עמי ותמי', ל'קוטלי המכשפות' אין שום קסם או חן."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Hansel & Gretel: Witch Hunters
משחק ג'רמי רנר, גמה ארטנטון במאי/ת טומי ווירקולה  
אימה
ביקורת סרט לקוטלי המכשפות מאת יאיר פרי | מבקר קולנוע וטלויזיה
ציון המבקר
"מטופש ומיותר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע75.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די17.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
יש בעולם הקולנוע את הסרטים ה'חשובים', שמשנים משהו, שנשארים איתנו לאורך הדורות, שנותנים לנו לטעום מהחיים. ויש את אלה שלא. קצת מתחת לקבוצה השנייה, נמצא 'קוטלי המכשפות'. הסרט מבקש להעניק טוויסט חדש לסיפורם של האחים גרים 'הנזל וגרטל', אשר תורגם במחוזותינו הפרובנציאליים ל'עמי ותמי'. בגרסה הנוכחית, הנזל וגרטל לא רק מצליחים לברוח מהמכשפה שמאיימת לאכול אותם, אלא עושים מה שכל אופרטוניסט קפיטליסטי עושה כשהוא מגלה שהוא טוב במשהו- הם הופכים את זה לקריירה. כעת, הנזל וגרטל הבוגרים הורגים מכשפות כשכירי חרב עם נשקים סופר מגניבים ולחלוטין לא תקופתיים. כאן מתחיל ונגמר כל מה שמעניין וראוי בסרט הזה.אך בואו לא נזלזל- לקחת סיפור אגדה עתיק ולתת לו טוויסט מודרני זה באמת ייחודי ומגניב. אה, בעצם לא, עשו את זה לאחרונה איזה סרט או שניים ('שלגייה והצייד', 'מראה מראה', 'ירח אדום', סרטי 'שרק' וכו') ואולי אפילו איזה סדרת טלוויזיה או שתיים ('עד עצם היום הזה', 'גרים', 'היפה והחיה'). 'קוטלי המכשפות' עושה לסיפור האגדה את מה ש'ואן הלסינג' עשה לסיפור דרקולה, בימים הקדומים האלו שערפדים עדיין היו 'ה'דבר- לקחת דמויות אפרוריות, לתת להם כלי נשק וכריזמה של ברוס וויליס, לצלם מזוויות מתהפכות בסלואו מושן ולדפוק סרט אקשן. על הנייר, מבנה הסרט הדוק ואין חורים בולטים בעלילה. מנגד, הוא חסר כל סוג של קסם, שמאפיין את העלילה המקורית שרדפה ילדים רבים במרוצת השנים. ההפיכה של האחים מקורבנות למקרבנים מקצועיים היא לא יותר מטוויסט מגניב שלא מצליח להחזיק שעה וחצי.
מקור הקסם של הסיפור המקורי על 'הנזל וגרטל', הוא ההתבגרות מתמימות ילדית של זוג אחים הנקלעים למעבה היער כאשר אמם דורשת מאביהם להפטר מהם. הילדים מגיעים אל בית הממתקים הזכור לשמצה, שם תופסת אותם מכשפה רעה, מתעללת ומענה אותם מתוך רצון לאכול אותם. אך האחים הופכים נוקמים את נקמתם כאשר הם מטיחים את המכשפה אל התנור. זהו סיפור על גילוי האכזריות של עולם המבוגרים וההבנה (הטראגית משהו) שצריך להיות חזק ואלים כדי לשרוד. הסרט לא מבקש לדון בתמה הזאת, או בכל תמה אחרת (יחסי אחים, תפקידי נשים וגברים, הרצון לכוח, התפוררות התא המשפחתי), בעוד השניים קוצצים מכשפות להנאתם.אחת הסיבותהעיקריות לפספוס היא הליהוק. את התפקיד של הנזל משחק ג'רמי רנר ששיחק בשובר הקופות 'הנוקמים' את 'ההוא שהוא לא כזה מגניב וגם לא סקרלט ג'והנסון'. גם כאן משחק רנר דמות אנמית ומשעממת. בחירה תמוהה עוד יותר היא גמה ארטנטון המשעממת וחסרת הייחוד כגרטל. את המכשפה הרעה משחקת פמקה ג'נסן, מי שהייתה ג'ין גריי המשמימה למשך שני סרטי 'אקס מן' הראשונים ולאחר מכן גילמה את 'הפיניקס' המפוארת בסרט השלישי. ג'נסן חד צדדית ושטחית, אולי כי היא ברוב הסרט כלל לא רואים את פניה מתחת לעיטורי המכשפה. הליהוק הכושל ביותר הוא דווקא לתפקיד שולי יחסית של מינה, הבחורה ששובה את ליבו את הנזל ומוציאה אותו מהמצב הילדי בו הוא כלוא. אך יתרונה המרכזי של פילה ויטלה, שמשחקת את מינה, הוא שאנחנו שוכחים את קיומה, כבמעשה קסם, מייד כשהיא יוצאת מהפריים.
לא ברור מי קהל היעד של הסרט, משום שהעלילה לא מסוגלת להחזיק קהל בוגר, אך האלימות הגרפית והשפה הבוטה הופכים אותו לסרט שאיננו לילדים. אפשר לצאת נגדי בטענה שמדובר בסרט אגדתי-קיצי-כיפי ושכזה אולי אני דורש ממנו יותר מדי, כאילו מעצם טיבו, נגזר עליו להיות שעשוע משעמם. אבל השנה הוכיח 'הנוקמים' שאם אתה לא לוקח את עצמך ברצינות, מלוהק היטב ורק בא לעשות פאן, אתה יכול לצלוח אפילו עשרות אלפי חורים בעלילה. מנגד, הוכיח לנו בזמנו 'הקסם של אלה' עם אן האת'אווי, שחדשנות וליהוק טוב יכול להפוך מבנה אגדתי למרענן וקסום באמת. 'הנזל וגרטל' היא אגדה מסקרנת, מטלטלת ומורכבת. 'קוטלי המכשפות' הוא שטות מיותרת. אה וזה בתלת מימד.
קוטלי המכשפות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Mגיל: 5322/06/2013 18:19:06
7/10אייקון ציון
לעומת הציפיות ממש בסדר. אחלה פעלולים ואפקטים, מקורי משהו, מגעיל בטעם טוב... ממש לא סבלנו.
שם: shayeגיל: 3204/06/2013 09:32:10
8/10אייקון ציון
בצורה מפתיעה.. אהבתי. אני לא בקטע של מכשפות ערפדים וכו...אבל, באתי בצפייה לסרט דבילי... והאמת שהיה סרט נחמד עלילה קלילה אקשן נחמד מתח אקשן קצת הומור...הכל היה נחמד וקליל. מומלץ.
שם: דב ישראליגיל: 3731/05/2013 22:12:04
6/10אייקון ציון
Hansel and Gretel Witch Hunters עיבוד קולנועי מודרני וקודר המבוסס על אגדת האחים גרים עמי ותמי...הסיפור סטנדרטי ודיי בינוני,האפקטים והאקשן נחמדים,ג'מה ארטרטון מהממת כמו תמיד וכיף לצפות בה,לראות את הסרט ללא כל ציפיות ובכל זאת העביר לי אחלה שעה וחצי,6+.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט