שנה גג ביקורת סרט

I Give It a Year Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "שנה גג":
"קומדיה רומנטית מאולצת שלעיתים מצליחה להצחיק."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר I Give It a Year
משחק רוז ביירן, אנה פאריס, סיימון בייקר, ראפה ספאל במאי/ת דן מזר  
רומנטיקה
ביקורת סרט לשנה גג מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מצחיק לפעמים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע37.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די41.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
דן מזר קנה את עולמו בכתיבת התסריט לסרטיו של סשה ברון כהן "בוראט"(עליו היה מועמד לאוסקר" ו"ברונו" .סרטים אלו לא הצטיינו בעדינות רבה בלשון המעטה אבל הצליחו להפגין את כישוריו של ברון כהן כקומיקאי שהולך עד הסוף. בגיל 41 חשקה נפשו של מזר לאחוז בכסא הבימאי וכך נולד הסרט החדש "שנה גג"(לשם שינוי תרגום מוצלח" המספר על זוג צעיר הנתקל בבעיות בחיי הנישואים שלו למן הרגע הראשון.נט (רוז ביירן שהופכת דקיקה מסרט לסרט) וג'וש (רפא ספול, בנו של טימוטי ספול) הם זוג צעיר. היא עובדת במשרד פרסום והוא סופר עם מחסום כתיבה(מתי ראיתם בקולנוע סופר שלא חווה מחסום כתיבה?). עוד בחתונתם ,כשהחתן מבצע ריקוד ברייקדאנס עם השושבין (סטיבן מרצ'נט המעצבן) והכלה נכנסת לשוק רציני ומתקשה להסתיר את מבוכתה-ברור לנו הצופים כי גן של שושנים לא יפרח כל כך מהר בערוגתם של שני הגיבורים והשאלה היא האם הם יצליחו להחזיק ביחד שנה?
ושוב אנחנו במחוזות הקומדיה הרומנטית שבעידן המכני והשופע הצעות של האינטרנט איבדה מזמן את דרכה (מישהו ראה קומדיה רומנטית טובה מאז "כשהארי פגש את סאלי"?) והפכה לז'אנר על מבוגרים המתנהגים כילדים ומפחדים ממחויבות-ראה סרטי ג'ד אפטו. איפה הימים של רוק האדסון ודוריס דיי? כדי שלא נצפה סתם בבני הזוג עוברים טיפול אצל יועצת נישואין נכנסים לתמונה חברתו לשעבר וכרגע ידידתו של ג'וש- קלואי (אנה פאריס שמתאמצת להראות בלתי מושכת בעליל ודי מצליחה) ואיל הון השוכר את שירותי משרדה של נט ומהווה את אותו ה"זר המסתורי" שפירנס מאות כותבי רומנים (השחקן סיימון בייקר שלדעתי בכלל דמותו היא פרודיה על דמותו של ריצ'רד גיר ב"אישה יפה") ג'וש בעצם לא נפרד בצורה מסודרת מקלואי ועדיין יש לו רגשות אליה ונט תמיד נמשכה לגברים כמו איל ההון המסתורי והעלילה מסתבכת (טוב,לא בדיוק מסתבכת,לא מדובר במותחן ריגול של ג'ון לה קארה...)העלילה מתקדמת בצעדי צב לקראת תאריך היעד – שנה לנישואי הזוג- כשהיא גדושה בסצנות מלאות בדיחות שאולי על הנייר נראו פצצה אבל על המסך הן מאולצות במקרה הטוב או מביכות במקרה הרע: קלואי מסיימת ארוחה במסעדה במנג' א טרוא שגרם לי להתבייש בשביל כל המעורבים בעניין, הוריה של נט צופים בטעות בתמונות בעירום של הזוג הצעיר מתוך ירח הדבש שלהם, ג'וש הולך עם קלואי לבחור לבוש תחתון סקסי לאשתו ועוד ועוד. ההומור הנמוך השורה על הסרט היה נכון ליצירות של סשה ברון כהן אבל כאן הוא מפספס בגדול למרות שהוא סוחט מהצופה צחקוק פה ושם.
נקודות האור בסרט הן שתיים: משחקו המצוין של רפא ספול שמצליח להעביר את תחושת החתן הצעיר אובד העצות. ספול הוא בנו של השחקן המצוין טימוטי ספול ונראה שהתפוח לא נופל רחוק מהעץ. גם סופו של הסרט שהולך כנגד חוקי הז'אנר (במידה מסוימת) מפתיע לטובה אבל בסופו של דבר "שנה גג" היא יצירה לא חשובה, די משעממת ובמובנים מסוימים גם מדכאת כששוב מוצג מוסד הנישואין ככלא שאין בריחה ממנו ואם זה המסר שאני יצאתי ממנו מסרט שאמור להוות שעשוע קליל של שעה ומחצה אז שוב קיבלתי הוכחה שהקומדיה הרומנטית נמצאת באחת מתקופת השפל שלה.
שנה גג - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מורגיל: 3210/07/2014 21:51:27
7/10אייקון ציון
סרט נחמד, יכול להעביר שעה וחצי, קליל וצפוי וכנה. לאוהבי קומדיות רומנטיות. יש הומר קצת מוזר...
שם: דב ישראליגיל: 3730/07/2013 18:21:06
6/10אייקון ציון
I Give It a Year הקשיים של זוג צעיר במהלך השנה הראשונה שלהם כזוג נשוי, 9 חודשים אחרי הטקס הם כבר בטיפול זוגי...היו קטעים שהצחיקו אותי, העלילה פחות אהבתי, אפשרי לצפייה רק בגלל אותם קטעים נחמדים.
שם: shayeגיל: 3204/06/2013 09:27:45
10/10אייקון ציון
סרט מעולה לדעתי. הכל היה מצויין שחקנים עלילה והדרך שזה עבר. סרט משעשע מאוד וגם מרגש. אידאלי לחובבי קומדיה רומנטי. ממליץ בחום.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי רומנטיקה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט