פארקר ביקורת סרט

Parker Movie Review

תמונת כתבשחר עמית על "פארקר":
"ג'ייסון סטטהם מגלם את אותה דמות קבועה בסרט שלא מצליח להרשים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Parker
משחק ג'ייסון סטטהם, ג'ניפר לופז, ניק נולטה, מייקל צ'יקליס במאי/ת טיילור הקפורד  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לפארקר מאת שחר עמית | מבקר
ציון המבקר
"אכזבה גדולה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע73.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
על הנייר מדובר בסרט שלא יכול להתפספס. מבוים על ידי הבמאי המנוסה טיילור הקפורד ("ריי", קצין וג'נטלמן") ותסריט מידיו המוכשרות של ג'ון מקלפלין ("ברבור שחור"), "פארקר" הוא אולי הפלופ הגדול של השנה.ג'ייסון סטטהם ממשיך את דרכם של מל גיבסון, רוברט דובאל ולי מרווין ומגלם את הגיבור האלמותי מסדרת הספרים של סופר המתח הידוע דונלד ווסטלייק. הגיבור, שלראשונה נחשף שמו האמתי: פארקר, הוא שודד בעל מוסר שיוצא לנקום בשותפיו אשר שדדו את חלקו מן השלל לאחר פשיטה והותירו אותו למות בצדי הדרך. פארקר המתבודד בעל האופי המחוספס, שמונע על ידי עקרונותיו, עד לרמה שהוא מוכן לסכן לא רק את עצמו אלא גם את חיי אהובתו, משתף פעולה עם סוכנת נדל"ן קשת יום בגיל הארבעים, (ג'ניפר לופז), ובעזרתה פוגע היכן שכואב ביותר לשותפיו לשעבר: בארנק ובאיברים הפנימיים.
ניתן לתאר את התסריט במילה אחת: עלוב. קשה להאמין שמדובר באותו תסריטאי שהיה שותף בהלחנת יצירת המופת של דארן ארונופסקי "ברבור שחור". לדמויות החד ממדיות הוא מעניק עומק רגשי רדוד וחסר כל חשיבות עלילתית אותו הוא כופה על הצופים עם דיאלוג נדוש. העלילה בנויה על נוסחה קלסית של סרטי פעולה שכבר מזמן הפסיקה להרשים וכיום היא כה צפויה שבניית מתח היא משימה בלתי אפשרית.במאי הסרט, טיילור הקפורד אינו חושש מהמעמד והצליח למצוא בסצנות האקשן את האיזון בין תחכום והזרמת אדרנלין הדרוש להנאה מיריבית. הסרט פותח בסצינה מרשימה, אליה סצנות האקשן הרבות (מדי) של הסרט לא מצליחות להשתוות, בה אנו עדים לשוד מחוכם ומתוזמן היטב ביריד מקומי בניצוחו של גיבורנו, בו מחופשים המבצעים לליצנים, מכבי אש ואף כומר. אולם, מנקודה זו הסרט מאבד מחדשנותו ומנסה לפצות על המחסור שבתסריט על ידי יצירת סצנות מלאות בפיצוצים וקרבות סכינים שלא מצליחות לכפות על העלילה החובבנית.
ג'ייסון סטטהם נולד לתפקידים מסוג זה והוא מביא שוב את אותה דמות מסרטים כמו "המשלח", "קראנק" או "הבלתי נשכחים" עם יכולת משחק מצומצמת שמתרכזת בעיקר בהיותו קשוח נטול הבעות הלבוש בחליפה ובעל כישורי ירי משובחים ומאגר שורות מחץ. ג'נפיר לופז שמנסה לשבור את שגרת סרטי הקומדיות הרומנטיות בהם היא כיכבה בשנים האחרונות, לא מצליחה להרשים בתור סוכנת הנדל"ן הממורמרמת שמשתפת פעולה עם העבריין הנקמן וכמובן, גם נופלת לקסמיו הגבריים. לופז נושאת על כתפיה את האחריות הן לרגש והן לספק אנחות קומיות, אולם היא נכשלת לספק את אלמנטים אלו. טוב, אז נפשיט אותה."פארקר" הוא סרט שמתחיל טוב אבל די במהרה מאבד כיוון וכן גם את העניין של הצופים. הסרט אמנם מצליח לספק מספר סצנות אקשן מהנות אבל התסריט הצפוי, המתבסס על דיאלוג מביך, והמשחק המשעמם של הסגל המפורסם מובילים לאובדן המומנטום שמצליח הקפורד להשיג והופכים את הסרט לפספוס אחד גדול.
פארקר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: rotem590גיל: 1703/01/2016 16:32:41
7/10אייקון ציון
סרט אקשן נחמד... רק חבל שגייסון סטייתם יותר סופרמן מאשר בן אדם. 4 צלעות שבורות, ידיים מפורקות ופנים מרוסקות, וממשיך לפעןל כאילו הכל כרגיל... אבל סה"כ סרט נחמד
שם: aloncoolגיל: 2022/12/2014 23:09:40
9/10אייקון ציון
סרט טוב מותח אבל היו קצת קטעים שהשתעממתי בהם בסך הכל סרט מעולה של סטטהם שעשה את הסרט
שם: Jason Stathamגיל: 2327/02/2014 23:02:17
7/10אייקון ציון
עוד אחד לאוסף הסרטים של ג'ייסון סטטהם שנכנס בסרט למשבצת הקבועה שלו . בסך הכל מדובר בסך הכל בסרט אקשן חביב ובינוני.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט