יצורים יפהפיים ביקורת סרט

Beautiful Creatures Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "יצורים יפהפיים":
"אימה לייט בסרט תואם דמדומים שלא מוצא את דרכו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Beautiful Creatures
משחק אליס אנגלרט, ויולה דיוויס, אמה תומפסון במאי/ת ריצ'רד לה גראוונס  
רומנטיקה
ביקורת סרט ליצורים יפהפיים מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"לבני הנעורים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע72.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די23.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
העיבודים הקולנועיים לסדרת ספרי דמדומים של סטפני מאייר הניבו למעלה מ3.3 מיליארד דולר בקופות. המוני צעירים ובעיקר צעירות נהרו לבתי הקולנוע כדי לצפות בקשיי ההתבגרות של בלה סוון המאוהבת בערפד אדוארד. נדמה שיוצרי הסרט "יצורים יפיפיים"(להלן "יצורים") ניסו ללכת על הנוסחא הבדוקה של אהבת נעורים עם קורטוב על טבעי. הבעיה המרכזית של הסרט היא הניסיון לאכול את העוגה הגותית הזו ולהשאיר אותה שלמה-ללכת בעקבות סדרת דמדומים ובעת ובעונה אחת ליצור סרט שמרגיש כמו פרודיה על אותה סדרה.לנה דוקיין המסוגרת היא הנערה החדשה בגטלין הקטנה שבדרום קרוליינה.(ובלה סוון הייתה גם היא הנערה החדשה בשכונה) בתיכון היא פוגשת את איתן וייט ,תיכוניסט מיוסר שנראה כמו ג'יימס דין צעיר (גם אדוארד בדמדומים היה מיוסר כל הזמן וגם לאדוארד היה את מראה המתבגר המתוחכם).לנה ואיתן מתאהבים אבל בהפוך מסדרת דמדומים הפעם הנערה היא בעלת הכוחות העל טבעיים.
לנה היא מה שמכונה "קאסטר"(בעברית מטיל כשפים) או כמו שתורגם בסרט "יידעונית". בקיצור היא נורא חכמה ובאה מבית של מכשפים ומכשפות. בגיל 16, היא אמורה להפוך מנערה תמה למכשפה אימתנית. האם תצליח אהבתם של איתן ולנה לגבור על גורלה שנקבע מראש? האם אהבה היא הדבר החזק בעולם? והאם בנות 14 יתלהבו מהסרט? אכן שאלות קשות.ב"יצורים" יש קאסט לא רע בכלל והתסריט מספק לא מעט רגעים וטקסטים משעשעים. גם שחקני המשנה המעולים כג'רמי איירונס ,אמה תומפסון וויולה דייויס נותנים הופעה קאמפית משהו אבל מכשלתו העיקרית של הסרט (מעבר לכך שיש בו יותר מדי דיבורים והוא ארוך מדי –בערך בחצי שעה) היא באי נכונות יוצריו להעיז ולחתור תחת הבניין המפואר של סדרת דמדומים. במקום לנסות וליצור יצירה צינית שתעקוץ את חסידי דמדומים במקומות הנכונים ועדיין תעניין חובבי אימה לייט וסרטי נעורים בחרו יוצרי הסרט לזגזג ביו יצירה על גבול החתרנות לבין אותה שממה שאפיינה את סדרת דמדומים הנוראית-וכך התוצאה הסופית היא מיש מש של הברקות תסריטאיות שטובע בים של קיטש וקלישאות ("אני חולם עליך כבר שנים" אומר איתן ללנה כשהוא פוגש אותה-ובשיא הרצינות).עוד קצת הומור ונשכנות והסרט היה יכול להפוך מכזה עם פוטנציאל ליצירה ראויה ומספקת
וכך נותר הצופה עם ההרגשה שהסרט בעצם לא מממש את הפוטנציאל שלו ואנו נותרים עם עוד סרט על טבעי לייט שמתחיל אחרי שעה לייגע .סופו של הסרט משאיר פתח (כמובן...) להמשך או המשכים,אבל לפי עייפותו של "יצורים" לא בטוח שיהיו בכלל המשכיםבסופו של דבר "יצורים " הוא עוד דוגמא מדכאת לסרט שמנסה לרכב על הצלחתו של סרט אחר-ואם זהו חיקוי, אז למה לשים לב לפרטים הקטנים. סרט קלאסי לנערות צעירות שרוצות לחוות את קשיי גיל ההתבגרות דרך המסך הגדול ורצוי עם גיבורה נאה-השאר באמת לא חשוב.כחובב אימה גדול ממש רציתי ליהנות בסרט אבל זה לא כל כך הצליח לי.אני מניח שלשני גיבורי הסרט העדינים והשבריריים אליס אנגלרט (ביתה של ג'יין קמפיון) ואלדן ארנרייך צפוי עתיד בהוליווד. לסרט אני צופה הרבה פחות הצלחה.
יצורים יפהפיים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דב ישראליגיל: 3727/07/2013 22:44:16
5/10אייקון ציון
Beautiful Creatures בחורה חדשה עוברת להתגורר בעיירה. בחור שמתאהב בה ממבט ראשון מגלה שמשפחתה מורכבת ממכשפות ושהיא עצמה עומדת בפני טקס חניכה גורלי...עוד סרט על טבעי לייט, ילדותי ומיועד לנוער, לכל השאר מומלץ לוותר, חלש.
שם: ש.גיל: 4008/03/2013 05:30:52
10/10אייקון ציון
סרט מעולה בקטגוריה שלו, השחקנים הראשיים עושים עבודה מצוינת (בניגוד לעבודה האיומה לעיתים של שחקנים בסרטי נעורים וראוי להעיר כי השחקן הראשי, אלדן ארנרייך, כבר הוכיח עצמו בטטרו של קופולה). גם העובדה שהשחקנים המשניים הם מצוינים- כלל לא מפריעה. הסיפור גם לא נמשך ונמשך למליון חלקים, אלא מסתיים בסוף הסרט (למרות שהבנתי שונה לסיום יותר הוליוודיממה שבספר). האפקטים מצוינים, וחלקם אף נעשה במכוון במינימום שימוש במחשב ככול האפשר, ומשובץ הרבה הומור שמונע ממנו להפוך לסרט מעייף ומתאמץ מדי, למרות הנושא המעט שחוק. אם אתם רוצים סרט נעורים מוצלח- לכו לצפות בזה ולא יכאב לכם במהלך הצפייה וגם אחריה...
שם: חןגיל: 2902/03/2013 19:39:43
8/10אייקון ציון
עיצבן אותי שויתרו על דמויות שהיו בספר, כולל הכלב שהיה ללינה בספר והרבה סצינות היו חסרות... אבל אני חייבת להגיד שהשחקנים ממש אחל'ה, האלדן הזה חמוד וכריזמתי בתור אית'ן, האפקטים יפים, וסה"כ זה סרט חמוד לבנות.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי רומנטיקה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט