היחידה ביקורת סרט

The Sweeney Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "היחידה":
"עיבוד ראוי לסדרת המשטרה המיתולוגית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Sweeney
משחק ריי וינסטון, דמיאן לואיס במאי/ת ניק לאב  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להיחידה מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"אקשן בריטי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע58.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די29.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לפני כמעט ארבעים שנה ,פרצה בסערה למסך הטלוויזיה הבריטי הסדרה "דה סוויני" שתורגמה בארץ ל"בולשת חוקרת" (וכך אמור היה להיות התרגום הנכון לסרט אלמלא ככל הנראה סרט ישראלי שנקרא באותו שם מלפני כמה שנים,או שפשוט המפיצים הניחו שאיש בארץ לא זוכר את הסדרה המקורית).הסדרה הביאה למסך שוטרים קשוחים ואפורים שמנהלים מלחמה מלוכלכת בפושעים ואין להם זמן לבדיחות או לקלילות תסריטאית. סצינות המרדף ברחובות לונדון של אנשי הסוויני אחרי הפושעים הפכו לאגדה של ממש והציבו סטנדרד חדש לסדרות פעולה. ראש היחידה היה המפקח ריגן בגילומו של ג'ון תיאוו הנפלא שהתפרסם אחר כך כמפקח מורס. סגנו קרטר גולם על ידי דניס ווטרמן שהיה "קול ההיגיון" בצוות וניסה להניא את ריגן מלהפגין אלימות בכל מקום .ויהי ערב ויהי בוקר וכמו עמיתיהם בהוליווד - שמעלים באוב סדרות טלוויזיה ישנות והופכות אותן לסרטים (כמו "צוות לעניין" ו"המלאכיות של צ'רלי") – ואנשי הממלכה החליטו להנשים חיים בגוף הסוויני וכך הגיע למסך הסרט השלישי שנעשה על היחידה (שני הראשונים היו בעצם סרטי טלוויזיה שהופקו בסמוך לסיום שידור הסדרה).
הבימאי ניק לאב מנסה (ומצליח) לתת לסדרה מראה עדכני ושומר על הניחוח המגורען והלא מלוקק שהיה דומיננטי בסדרה המקורית. לונדון של לאב היא אי אורבאני קודר מלא בסמטאות אפילות ואין בו אנשים מחייכים. ריי וינסטון המעולה נכנס לנעליו הגדולות של ג'ון תיאו המנוח ומגלם באותה בהמיות גדולה מהחיים את ריגן שלא שם על אף אחד ולעיתים קשה להבדיל בינו לבין הפושעים לאור התנהגותו הירודה וחסרת המוסר. לוינסטון שמאחוריו הופעות רבות ומרשימות (אותי הוא במיוחד הרשים ב"הצעה" האוסטרלי) יש איזשהוא יסוד חייתי שכל הזמן מאיים להתפרץ והוא מציג לצופים את אחד הפרופילים המרתקים והלא שגרתיים של איש משטרה שנראו לאחרונה בקולנוע-קל לתעב אותו. קשה להזדהות איתו (מעין דרטי הארי אבל בלי הבלורית ועם כרס...)סיפור הסרט ממש אינו חשוב ועוסק במרדף של אנשי היחידה אחרי כמה פושעים מסוכנים. כמו בסדרת הטלוויזיה העלילה מלאת נפתולים ומפתיעה כל פעם מחדש. החיסרון היחיד שמצאתי בסרט הוא שלעיתים נדמה שמרוב רצון לשמור על רוח הסדרה הסרט נדמה כפרק ארוך ולעיתים חסר נפח שיהפוך אותו ליצירה קולנועית.
גם למי שלא זוכר או ראה את הסדרה המקורית מספק הסרט שפע של אקשן ומרדפי מכוניות, אבל מכיוון שלונדון אינה לוס אנג'לס שטופת השמש, כל האקשן עטוף בקדרות ובפסימיות בריטית שמקנות לסרט מראה אמין ואמיתי הרבה יותר מכל הסרטים ההוליוודיים שבהם דוגמנים סינטטיים בחליפות יקרות רודפים אחרי פושעים ברחובות שטופי שמש בלי שתזוז שיערה משער ראשם.הסרט הוכיח לי שוב שבלונדון יודעים לא רק לעשות טלוויזיה אלא גם קולנוע וסיפק לי שעתיים מהנות של אקשן איכותי ולא מתחנף.רק ג'ון תיאו היה חסר לי....
היחידה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: טליגיל: 3607/12/2013 15:34:17
5/10אייקון ציון
הסרט לא ממש זורם, די צפוי מראש ולא חובה
שם: דב ישראליגיל: 3728/07/2013 22:37:45
7/10אייקון ציון
The Sweeney סדרת העבר יחידת הסוויני, שוטרים לוחמים בפשע בדרכים לא קונבנציונליות, אחוזי ההצלחה מושלמים, חמושים ומסוכנים...סרט פעולה בריטי נחמד, עלילה זורמת, שפע של אקשן ומרדפי מכוניות.
שם: Liגיל: 3307/07/2013 18:06:46
8/10אייקון ציון
סרט פעולה טוב ששומר אותך במתח ברוב חלקי הסרט. השחקנים לא מוכרים אבל בהחלט מספקים את הסחורה.
קישורים
חץ היחידה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט