ארץ אוז (תלת מימד) ביקורת סרט

Oz: The Great and Powerful Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ארץ אוז (תלת מימד)":
"סרט מרהיב עין אבל חסר קסם"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Oz: The Great and Powerful
משחק ג'יימס פרנקו, מישל ויליאמס, רייצ'ל וייז, מילה קוניס במאי/ת סם ריימי  
הרפתקאות
ביקורת סרט לארץ אוז (תלת מימד) מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מרשים וקר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע75.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סם ריימי, הבמאי של שלושת סרטי "ספיידרמן", סרטי "Evil Dead", "דארקמן", "קח אותי לגיהנום" ועוד שלל סרטים חוזר אל כסא הבמאי ממנו נעדר מאז 2009. הפעם עם פריקוול ליצירת המופת הקולנועית הקלאסית והבלתי נשכחת "הקוסם מארץ עוץ". לעומת עלילת הסרט המיתולוגי שהתמקד בדורותי וכלבה הנאמן, כאן הגיבור הוא הקוסם שנוחת בארץ הפנטסטית ופוגש במכשפות הרעות ובגלינדה הטובה. בעצם מדובר בסרט שממנו אפשר ללמוד על עברם של דמויות המשנה בסרטו הקלאסי של ויקטור פלמינג משנת 1939.מאחר ומדובר בפנטזיית ההרפתקאות בהפקת אולפני דיסני הסרט מתאים לכל המשפחה. אוסקר הוא קוסם מפוקפק שעובד בקרקס נודד. הוא מוצא את עצמו בכדור פורח הנסחף בסופת צקלון לארץ צבעונית ולא שגרתית שיש בה שלל יצורים קסומים - מפייות נשכניות, קופים מעופפים, גמדים, בובות חרסינה מדברות ומכשפות רעות וטובות. הוא פוגש במכשפה תאודורה ואחותה אווהנורה המסבכת אותו בקנוניה שהיא זממה כדי להשתלט על ארץ אוז ותושביה. ההרפתקאה הלא שגרתית תהפוך אותו לאדם טוב יותר וכמובן לקוסם המוכר מהסרט הקלאסי הותיק.
נתחיל עם הנקודה החיובית הטובה המרכזית של ההפקה המאוד יקרה הזאת: הצד הטכני. "ארץ אוז" הוא אחד הסרטים המרשימים ביותר מבחינה ויזואלית שנראו על המסך הגדול בתקופה האחרונה. העולם שריימי וצוות הארט שלו יוצרים מרהיב עין ומושקע עד רמת הפרט. בנוסף לכך התלת מימד שלו באמת מדהים ונעשה שימוש באמת חכם ומקורי ששווה את ההוצאה הכספית הכרוכה בכך.באופן לא מפתיע הצד התסריטאי של הסרט הרבה פחות מבריק וזה מאכזב כשמדובר בהפקה כל כך מדוברת ומושקעת. קצת קשה להיות מופתעים שהתוצאה התסריטאית עגומה כל כך כאשר מסתבר שהוא נכתב על ידי מיטצ'ל קפנר שאחראי על הלהיטים משנת אלפיים: "ללכת על הכל" ו"רומיאו חייב למות" וסרט ההמשך לוידאו "Into the Blue 2: The Reef". אפילו המחזאי/תסריטאי זוכה פרס הפוליצר דיוויד לינדסי-אבייר לא מציל את הסיפור, על אף שברזומה שלו ניתן למצוא את המחזה המשובח "מחילת הארנב" שהפך לסרט איכותי בכיכובה של ניקול קידמן וגם תסריטים לסרטי ילדים הרבה פחות מוצלחים כגון "שומרי האגדות", "לב של דיו" ו"רובוטס".
מישל וויליאמס שחקנית האינדי האמריקאית האיכותית שהתגלתה בסדרת הנעורים "דוסון קריק" ומאז היתה מועמדת כבר שלוש פעמים לפרס האוסקר, מגלמת את המכשפה הטובה גלינדה. הגברת וויליאמס נראית מסוממת קשות לאורך כל הסרט. ג'יימס פרנקו המגלם את הקוסם הסורר נראה בעיקר מבודח מכל הסיטואציה ולרגע אחד אי אפשר להאמין לשחקן המגניב שהוא באמת קוסם שהכדור הפורח שלו התרסק בארץ אוז. זוכת האוסקר רייצ'ל ווייז היא המכשפה הרעה אווהנורה ואילו מילה קוניס היא האחות הצעירה תאודורה המתאהבת בקוסם הפוחז. נראה ששתי השחקניות לוקחות את העבודה קצת יותר ברצינות."ארץ אוז" הוא סרט מרהיב עין אבל חסר בו קסם. הוא מעדן ויזואלי אבל בעיקר הרגיש לי ריק מנשמה אמיתית. התסריט השבלוני דומה מדי לסרטים אחרים בז'אנר סרטי הפנטסיה ואין בו רגע אחד של הפתעה אמיתית. כנראה שהפעם נסתפק בכך וכדי להתענג על הקסם האמיתי נחזור לצפות בסרט המקורי והבלתי נשכח בכיכובה של ג'ודי גארלנד.
ארץ אוז (תלת מימד) - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דודגיל: 1330/01/2016 09:16:51
9/10אייקון ציון
סרט מדהים, אולי אחד הסרטים שהכי אהבתי של "וולט דיסני", באמת שזה קסום ומדהים על אגדות, לא משעמם לרגע, לא במובן שיש אקשן, אלא במובן הקסום. מומלץ.
שם: מיכאלגיל: 1219/08/2013 18:17:30
10/10אייקון ציון
נפלא באמת מקסים סרט פנטזיה מרשים מרגש משעשע נוגע מפתיע הדמוית יפות העלילה יפה האפקטים גם יפים מומלץ ביותר לאוהבי הז'אנר
שם: יגאלגיל: 3726/06/2013 21:44:12
6/10אייקון ציון
למרות האפקטים והמשחק של מילה המושקע בתפקיד...היה חסר משהו משמעותי ...עניין זה מה שהרס את הרעיון הטוב לסרט בינוני. לא היה יותר מידיי מעניין הסרט למעשה נדוש וצפוי.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט