דינר רש ביקורת סרט

Dinner rush Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "דינר רש"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Dinner rush
משחק דני איילו, אדארדו בלריני, ויויאן וו, מייק מקלוגן, קירק אקבדו, סנדרה ברנהרד, גו'ן קורבט, סאמר פניקס. במאי/ת בוב ג'ראלדי  
דרמה
ביקורת סרט לדינר רש מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די60.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הטעות הכי גדולה זה ללכת לסרט הזה... על בטן ריקה! ערב לא שיגרתי במסעדה איטלקית מצליחה בלב רובע "טרייבקה" בניו יורק חושף בפנינו סיפור דרמה על רקע קליל של מאפיה איטלקית. כמו כל עסק הבנוי על לקוחות, גם במסעדה זו יושב מנהל העסק לואיס קרופה [דני איילו], בשולחן שלו ומנהל את המקום כמלך המשקיף על ממלכתו. בנו השף - אודו [אדוארדו בלריני] - שבזכות המעדנים שהוא מכין ובזכות בישוליו במטבח הצליחה המסעדה, מנווט בתזזיות בין ניהול המטבח לבין יחצ"נות בין האורחים השונים, שהזמינו שולחן במסעדה המצליחה חודשים מראש.העניינים מתחילים להסתבך כאשר שותפו של קרופה נרצח עקב התעסקות עם שני בריונים חדשים ברובע שהגיעו מרובע ה"קווינס". הרצח שנבע מחובות הימורים, גרם לזעזוע בקרבו של קרופה והוא מתחיל לפקפק בהמשך עסק ההימורים ששלח ידו בו, ומחליט לצאת ממנו. אך דברים מתפתחים כאשר זוג הגנגסטרים רוצה להיות שותף עמו בעסק המסעדה. גם בנו השף לוחץ עליו על מנת לתפוס את מקומו. קרופה מזמין את זוג ה"גנגסטרים" למסעדה לארוחה, ואף שוטר ורעייתו על מנת שיוכל להסגיר את הגנגסטרים כאות נקמה על רצח שותפו. תוך מתן שירות לרוצחים וניהול דיונים נרחבים על העסק עמם, נותן קרופה שירות לשוטר ורעייתו בניסיון להעניק לשוטר הזדמנות לתפוס את הרוצחים.
בינתיים במטבח, אודו מנהל את המצב שנקלע לתוכו - האורחים היום הם חשובים ביותר - ציירים מפורסמים ונירוטיים, זוג "גנגסטרים" שהוזמנו ע"י אביו, שוטר רם דרג שגם הוא הוזמן, ולפתע באמצע הערב מגיעה מי אם לא מבקרת המסעדות הגדולה של ניו-יורק. העוזר שף המרדן שלו, דנקן [קירק אסבדו], טרוד בהימורים אצל זוג ה"גנגסטרים" היושבים למעלה ובמשחק הכדורסל שעליו הימר הפסיד הרגע סכום כסף גדול. מה שגרם לו לזנוח לגמרי את העבודה ולהתעסק בענייניו. אודו לוקח את המצב לידיו כשהוא מאלתר מעדן חדש למבקרת ומבקר את סועדיו שרוצים להשוויץ בכך שהם מכירים אותו והצליחו להזמין מקום במסעדה שלו.כמובן שישנם עוד חיים של אנשים שהעלילה נוגעת בהם כגון חברתו של עוזר השף שמנסה לנחם אותו על אובדן הכסף והצרות שיעלו לו בבריאות אצל זוג ה"גנגסטרים". חיי המין הסוערים של אודו - השף הראשי, הברמן החביב שעושה כסף מהצד ע"י משחקי טריוויה על הבר - ברמן משכיל היודע הכל, אדון חביב היושב על הבר בפעם הראשונה במסעדה ומעביר את זמנו בשיחות סרק עם אנשים.
הסרט מורכב היטב מכמה גורמים ההופכים את הצפייה בסרט זה לחוויה מעניינת ומהנה. הוא מתרחש תחת הלחץ הכבד של הכנת האוכל במטבח ושירות הלקוחות במסעדה - מה שמשרה אווירה של מהירות וזריזות הסוחפת את הצופים. משחק מצוין של כל השחקנים גורם לדמויות להיראות אותנטיות ומלאות, ומשאיר אותנו במתח ובמודעות מרבית בכל מעבר מסצנה אחת למשנתה. דני איילו מפגין שליטה מצוינת וכניסה מרשימה לעורה של הדמות אותה הוא מגלם. משחקו לא נראה מעולם כה מדויק, וזהו אכן תפקיד התפור למידותיו. בימוי יעיל גורם לכל הערב במסעדה להיראות כמו סצנה אחת ארוכה, ועם זאת העלילה שומרת על קצב ועניין, ומתפתחת ללא הרף.הסרט מציג לנו מגוון של דמויות ומיטיב לטפל בסיטואציות נקודתיות. דיאלוגים טובים ומערכות יחסים משורטטות היטב, המתחברות לבימוי יעיל, משרה אווירה וקולח - מתחברים לתת לצופה סרט מהנה ושווה צפייה.לסיכום: מעניין, עשוי היטב, משחק טוב. 8 בסולם יגאל.
דינר רש - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: נמיגיל: 3328/08/2002 02:35:05
10/10אייקון ציון
סרט עצמאי עם מה שמתחייב מכך - בעל מקצב אחר, אמיתי, לא הוליוודי, מעניין וחסר קלישאות
שם: doron gilboaגיל: 3227/08/2002 23:13:42
10/10אייקון ציון
לכל מי שעדיין לא הספיק, לכו לראות! תענוג של סרט! שעה וחצי של כיף רצוף, שמעורר את התיאבון!
שם: דן פלגגיל: 3610/07/2002 14:43:39
9/10אייקון ציון
דינר רש או איך שלא תקראו לו הוא הפתעה נהדרת, סרט קטן עצמאי שכולו הנאה צרופה, מעביר באופן מדהים את עולם האוכל והמסעדנות בעלילה מורכבת הנבנית נהדר לעבר סוף מפתיע, דמויות ושחקנים מצויינים מוזיקה מעולה וצילום לעילא. חוץ מזה הסרט מגרה ביותר. מקסים ביותר.
קישורים
חץ דינר רש (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט