הבריחה מכדור הארץ (מדובב | תלת מימד) ביקורת סרט

Escape from Planet Earth Movie Review

תמונת כתביאיר פרי על "הבריחה מכדור הארץ (מדובב | תלת מימד)":
"מטופש וחלול, סרט שלא מנסה לעשות דבר חוץ מלהעביר זמן"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Escape from Planet Earth
דיבוב ברנדון פרייזר, שרה ג'סיקה פרקר במאי/ת קאל ברונקר  
אנימציה
ביקורת סרט להבריחה מכדור הארץ (מדובב | תלת מימד) מאת יאיר פרי | מבקר קולנוע וטלויזיה
ציון המבקר
"סתמיות אינטרגלקטית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע71.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די17.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
האנימציה הממוחשבת, שהייתה בעשור הקודם קלף אס מנצח לסרטי ילדים, הפכה בשנים האחרונות לאסתטיקה קולנועית מובנת מאליה. הברקות קולנועיות שמעריכות את האינטליגנציה, ההומור והרגישות של הילד פינו את מקומן לאינסוף סרטי אנימציה תלת מימדיים שנשפכים לכיוון הדור הבא כמו זבל. לא נלך סחור-סחור: 'הבריחה מכדור הארץ' הוא כזה, סרט שנעשה כי אפשר היה לעשות אותו ותו לא.העלילה עוקבת אחר האחים החייזרים הכחולים סקורץ' וגארי סופרנובה. סקורץ' הוא גיבור לוחם שממעיט לחשוב לפני שהוא פועל אך תמיד מצליח להתגבר על כל סכנה ולכן מוערץ על ידי כולם. חלק ניכר מהצלחתו מתבסס על כך שאחיו הגדול והחנון גארי תמיד מגבה אותו במרכז הבקרה. גארי מתוסכל מכך שאחיו הקטן ממעיט בערכו ושאפילו הבן הקטן שלו קיפ רוצה להיות יותר כמו האח הגיבור. כשסקורץ' מקבל קריאת מצוקה מ'הכוכב האפל' הוא יוצא לשם למרות אזהרותיו של אחיו והשניים נקלעים לעימות. הכוכב האפל מתגלה כלא אחר מכדור הארץ וסקורץ' נתפס על ידי 'אזור 51' המסתורי של הממשל האמריקאי. גארי נאלץ לצאת בעצמו לכוכב המסתורי כדי להציל את אחיו ונקלע, כמובן, לשלל הרפתקאות.
כפי שניתן לשער, הסרט עוסק בעיקר ביחסי אחים, בשיתוף פעולה וביחס שבין 'לעשות' ו'לחשוב', מסרים שניתן להתמודד איתם גם במערכונים קצרים של 'רחוב סומסום' ולווא דווקא בסרט באורך מלא. מלבד היחסים הראשיים והחד-גוניים בין האחים, החוסר הדל במסרים הופך גם את העלילות המשניות למגוחכות משום שאין להן תפקיד באמירה. אשתו של גארי, למשל, צריכה להוכיח שלמרות שהיא עקרת בית היא עדיין מגניבה.הבעיה העיקרית בסרט הוא שהוא לא מצחיק במיוחד וגם לא מרגש במיוחד. כדי להפוך אותו ל'מתאים לגיל הצפייה', נלקח ממנו כל עוקץ שבדרך כלל רק מיטיב עם סרטי ילדים והופך אותם לראויים ומעניינים. הוא לא רוצה להפוך לסיפור גדול ואפי כמו, 'הדרקון הראשון שלי' אבל גם לא רוצה להתעסק בחן עם סיפור קטן כמו למשל 'ראלף ההורס'. הוא לא יגרום לילדיכם, או לכם, להתגלגל מצחוק במושב, או להזיל דמעה ברגע הנכון. דמויות המשנה, שבסרטים כאלו אחראיות על המימד הקומי והמופרע, פשוט לא עושות את העבודה והבדיחות הפיזיות כה עלובות שהסרט ממחזר שוב ושוב את בדיחת 'אדם דורך על מטאטא שנתקע לו בראש'. כן, ברצינות.
מימד נוסף שבו סרט אנימציה מודרני נמדד בו הוא הקריצה למבוגרים שבאולם. כאן דווקא התעסקות חביבה, בעיקר בכל הנוגע לתאוריות קונספירציה. לא רק שמסתבר ש'אזור 51' הוא אמיתי ובאמת מחזיק בו חייזרים, אלא שאף מתברר שהחייזרים המוחזקים בו הם הממציאים האמיתיים של טכנולוגיות חדשניות כמו מסכי מגע, מנועי חיפוש ורשתות חברתיות. חוץ מזה, במין צעד 'הפוך על הפוך' מתגלה גם קונספירציה בצד החייזרי כש'קריאת המצוקה' לכדור הארץ היא למעשה מפוברקת ולמשימה יש מטרה זדונית של המושכים בחוטים. אבל שטאנץ אחד לא יחזיק לא את הילדים, ובטח לא את ההורים.בשורה התחתונה, אתם יכולים להגיד שיש לי סטנדרטים גבוהים מדי עבור משהו שבסך הכל אמור לרתק אליו זעטוטים צרחניים למשך 89 דקות. אבל גם אני הייתי ילד ואני גדלתי על סרטי אנימציה חכמים, מרהיבים ורגישים כמו 'אלאדין' ו'מלך האריות', נהניתי מהאנימציה הממוחשבת של 'למצוא את נמו', 'שרק' ו'צעצוע של סיפור' ולאחרונה אף התפנקתי על 'קונג-פו פנדה' ו'אמיצה'. אלה סרטים שלקחו את עצמם, ואותי, בשיא הרצינות בעודם מנסים להתמודד בכבוד עם נושאים כמו זרות, גורל, משפחה, אהבה, אובדן, חברות ואפילו מוסר. אז אל תוותרו על הילדים וכמו בכל דבר אחר, תתעקשו רק על הטוב ביותר עבורם. 'הבריחה מכדור הארץ' זה לא זה.
הבריחה מכדור הארץ (מדובב | תלת מימד) - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מור רזגיל: 1204/08/2015 01:49:11
7/10אייקון ציון
סרט חמוד מאוד שיעביר לכם את הזמן בכיף. אופציה טובה כבחירה לצפייה עם כל המשפחה.
שם: בומבוגיל: 923/06/2013 16:04:00
6/10אייקון ציון
סרט רדוד, עלילה לעוסה ולא ענייני עד גילאי 8 - רק קצת הומור זה מה שהציל את הסרט! לא לראות אם לא חייבים!
שם: יריןגיל: 1418/06/2013 17:56:18
1/10אייקון ציון
סרט מיותר לחלוטין. בזבוז זמן. מאוד לא נהניתי, מאוד ילדותי, מאוד משעמם, לא לראות.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט