הקרודים ביקורת סרט

The Croods Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הקרודים":
"סרט האנימציה הטוב הראשון לשנת 2013 הוא בידור משפחתי מושלם"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Croods
דיבוב ניקולס קייג', ראיין ריינולדס, אמה סטון במאי/ת קירק דה-מיקו, כריס סנדרס  
אנימציה
ביקורת סרט להקרודים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"חכם ומבדר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע76.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
משהו רע עובר על תעשיית סרטי האנימציה הבינלאומית. בגלל התחרות וריבוי הסרטים, נראה שהיוצרים נאלצים להקדיש פחות זמן לתסריט שבדרך כלל פועל לפי נוסחה צפויה מראש וסובל מילדותיות מיותרת. סרטים רבים לא עומדים בסטנדרטים הטכניים הראויים, והאנימציה נראית פחות מושקעת. עם הממד השלישי צריך להשקיע יותר מחשבה במראה ובשילוב שלו בסרט אך מרבית הסרטים לא עושים זאת ולכן ישנה אכזבה כללית מז'אנר סרטי האנימציה בתלת ממד שנראים בדרך כלל לא כמו סרט קולנוע אלא יותר כמו ניסיון אומלל לסחוט את ארנקם של ההורים.הבשורה הטובה היא שלמרות החששות הכבדים "הקרודים" - סרט האנימציה החדש מבית DreamWorks מצליח להתגבר כמעט לחלוטין על שלל המכשולים האפשריים ולספק לחובבי הז'אנר הבוגרים, הורים וילדיהם קומדיית הרפתקאות משפחתית, מרהיבת עין בתלת ממד. נכון, התסריט פועל לפי הנוסחה המוכרת משלל סרטים אחרים אבל הסיפור הבוגר שבו, העולם הויזואלי המרהיב והמושקע ובעיקר ההומור השופע שבאמת מצליח להפתיע ולהצחיק הופכים את "הקרודים" למוצר קולנועי מבדר וכייפי שיגרום לצעירים ולמבוגרים לצאת ממנו עם חיוך גדול.
העלילה מתרחשת אי שם בתקופה הפרה-היסטורית, ועוקבת אחרי משפחת "הקרודים" המתגוררת במערה חשוכה כאשר מסביבם שפע סכנות ממחלות קטלניות עד חיות שיש להן אך ורק מטרה אחת - לטרוף אותם. גרוג האבא שדואג לשלומם של בני משפחתו כמעט לא נותן להם לצאת מהמערה. אשתו, הסבתא, הבן והתינוקת מצייתים בלי לשאול יותר מדי שאלות. דווקא איפ בתו, האהובה מסרבת להכנע לתכתיבים של האב ומפתחת סקרנות בריאה לחיים שמחוץ למערה החשוכה: היא רוצה לגלות את העולם.השינויים הגיאוגרפיים והתזוזות של האדמה, (מישהו אמר "עידן הקרח"?) יגרמו למשפחה לצאת למסע שהיוצרים המוכשרים השקיעו בו את מיטב כשרונם והצליחו להפוך את החוויה הפרה-היסטורית לצבעונית ומרהיבת עין מבחינה ויזואלית. המסע הוא רק תירוץ כדי לעסוק בהתנגשות בין הדורות ובין המינים. הצעירה המרדנית נגד האב שחושש מהקדמה; הסבתא שהאב מחפש כל דרך להביא לקיצה (בהומור כמובן); האם שנחשפת לפמיניזם ורוצה להשתחרר מעולו של הבעל השמרן ולגבש דעות משל עצמה. יש גם תוספת צעירה חדשה, בדמותו של בחור צעיר הרפתקן וסקרן בשם גאי שיכבוש את ליבה של איפ ויערער על שלטון היחיד של האב הקשוח.
כפי שניתן להבין, המסע של המשפחה בעולם החדש הוא רק מסווה למסע הרבה יותר עמוק, מורכב ומעניין שפונה אל הקהל העכשווי. לא מפתיע ש"הקרודים" מתגלה כפנינה: הבמאי- תסריטאי כריס סאנדרס הוא מי שביים וכתב את סרט האנימציה המעולה משנת 2010 "הדרקון הראשון שלי". הוא גם תסריטאי שותף ליצירות המופת של דיסני: "היפה והחיה", "אלדין", "מלך האריות", "מולאן" והבמאי/תסריטאי של הלהיט הכייפי "לילו וסטיץ'". הבמאי/תסריטאי קירק דה מיקו שאחראי על הסרט האיום "קופים בחלל" היה שותף ליצירה אבל לא ידוע עד כמה, כי "הקרודים" הוא, כאמור, סרט טוב.אולפני האנימציה של DreamWorks נמצאים גם הם בתחילתו של מסע . אחרי שנה לא פשוטה שהסרטים בהם השקיעו כסף רב לא עמדו בציפיות הכלכליות הגדולות שנתלו בהם נראה שהכל תלוי במסע של "הקרודים". האם הגילוי העצמי של המשפחה, המשבר שהם עוברים על פני היבשת המשתנה והחיים החדשים שהיא מציעה יספקו את הסחורה ויהפכו ללהיט שובר קופות שיציל את אולפני האנימציה מפשיטת רגל אפשרית? אני מקווה שכן. בכל מקרה, באופן לא מפתיע ניקולס קייג' המדבב את האבא מזמן לא שיחק/דיבב כל כך טוב."הקרודים" הוא סרט חכם ומבדר שראוי לצפייה של מבוגרים וילדים כאחד ואין ספק - חופשת הפסח היא זמן מושלם להוציא את הסרט הנהדר הזה.
הקרודים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1306/08/2016 22:35:12
7/10אייקון ציון
סרט חמוד וכיפי מאוד !!! האנימציה מעולה, הדיבוב העברי מפתיע לטובה, הפס-קול נהדר, המסר מקורי ומועבר בצורה טובה מאוד ורוב הדיאלוגים מעניינים אבל התסריט והעלילה די צפויים. בקיצור, סרט "דרימוורקס" חמוד שתמיד כיף לראות שוב ושוב !!!
שם: הודיהגיל: 1828/09/2015 23:04:43
8/10אייקון ציון
מצחיק, מהנה. סרט לכל המשפחה, ראיתי עם אחותי. נהננו (:
שם: גרוטגיל: 1023/09/2014 21:28:10
10/10אייקון ציון
אנשי העולם הקדמון-סרט יפה שמראה שאפשר להיות חבר של כל אחד טוב אז פשוט סרט10 מקווה שתצפו גם
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט