ספרינג ברייקרס ביקורת סרט

Spring Breakers Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ספרינג ברייקרס":
"מיני יצירת מופת, קולנוע אלטרנטיבי עצמאי עמוס אנרגיות שפורק כל עול"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Spring Breakers
משחק ונסה הדגנס, סלינה גומז, אשלי בנסון, גיימס פרנקו במאי/ת הרמוני קורין  
דרמה
ביקורת סרט לספרינג ברייקרס מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"פאקינג הוט"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע44.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די41.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
נראה שאפילו הרמוני קורין, האיש שמאחורי היצירה הקולנועית המטורפת הזאת, אחד מאנשי הקולנוע העצמאיים והחתרניים שפועלים כיום בארצות הברית, לא מאמין לגודל ההצלחה של סרטו האחרון "ספרינג ברייקרס". בשנת 1995 בגיל 22 קורין התפרסם בזכות תסריטיו האישיים והמאוד נועזים המתארים את חייהם של צעירים תלושים כמוהו בניו יורק. מהסרט "קידס" שאותו כתב, צמחו שחקניות ידועות כגון קלואי סוויני (בנים אינם בוכים, אימה אמריקאית) ורוסריו דוסון (עיר החטאים, רנט). הוא גם ידוע כתסריטאי של הסרט "Ken Park" שנאסר להקרנה בארה"ב ועורר רעש בכל פסטיבל קולנוע שהוצג בו. גם בפסטיבל ירושלים הבורגנים והקשישים נמלטו מהאולם מבוהלים בשל סצנות המין המפורשות שכיכבו בהם בני נוער.אחרי שעשה הפסקה והתמקד באנשים מוזרים שבועלים פחי אשפה בתשוקה מעוררת בחילה בסרטו הבלתי ניתן לצפייה, Trash Humpers, נראה שלראשונה הוא מצליח לעשות שני דברים: ליצור סרט שמעורר תגובות אוהדות מצד הביקורת שמחבקת את היצירה הפסיכדלית שהשתתפה בתחרות הרשמית בפסטיבל הבינלאומי של ונציה המאוד מכובד, אבל גם ליצור סרט שהקהל לא נשאר אדיש לעלילה שבו. ארבע תלמידות קולג' שיוצאות לחופשת קיץ שבמהלכו הן בעיקר לוקחות סמים, מתמזמות עם ג'יימס פרנקו בראסטות, קעקועים ושיניי זהב ומסתבכות בעולם הגנגסטרים של פלורידה.
שלוש כוכבות הנעורים בוגרות ערוץ דיסני: סלינה גומז, ונסה אדג'נס ואשלי בנסון ביחד עם ר'ייצל קורין רעייתו ואם ילדיו של הבמאי, עם ביקיני שלא משאיר מקום לדמיון, או בלעדיו, הופכות בקלות מטרידה להיות נערות חסרות מעצורים. הן שוקעות בתוך המסע הקולנועי הניסיוני והלא שגרתי הזה שמספק בעיקר אווירה מטרידה ומשולחת רסן של חופשת אביב בחופי פלורידה אליה מגיעים סטודנטים מרחבי ארה"ב לאבד את הראש רגע לפני שהם חוזרים ללימודים.בסופשבוע הראשון של הסרט בבתי הקולנוע בארה"ב הוא יצא רק בשלושה אולמות והכניס סכום שיא של $263,002 כלומר $87,667 לאולם. מדובר בסכום הגבוה ביותר להפצה מצומצמת אי פעם. תוסיפו לזה את הרעש התקשורתי סביבו והביקורות החיוביות. סביר להניח ש"ספרינג ברייקרס" יהפוך לאחד הסרטים הריווחים של השנה כי עלות היצירה היא רק 2 מיליון דולר. מה שמפתיע הוא שהתסריט המופרע מרגיש כאילו הוא הגיוני לחלוטין. עוד יותר מפתיע היא הצורה שבה קורין מתייחס לגיבורות של סרטו. הן לא הגיבורות באמת, אלא התרבות שבה הן והסובבים אותן חיים בה היא הגיבורה האמיתית כאן.
זוהי תרבות של כסף מהיר, תרבות של משחקי מחשב, ניכור, פורנוגרפיה, אלימות, מוסיקה מזוויעה, תרבות של אייפונים ופייסבוקים שכולם בקשר עם כולם ולאף אחד לא באמת אכפת מאף אחד. מי שאחראי לצילום הנפלא של גיבורת הסרט תרבות הכלום, שבה כולם טובעים במדמנה של אלכוהול, סמים, סקס, רדידות, אלימות, ואיבוד כל קשר עם הצד האנושי - הוא בנואה דבי. הוא צילם את שני סרטיו המופתיים של גספר נואה: "בלתי הפיך" ו Enter the Void. הוא גם צילם שני סרטים אמריקאים עצמאים "The Runaways" ו"חופשה קטלנית" בכיכובו של מל גיבסון. העולם שקורין בונה יחדיו עם הצלם המבריק הופכים את הסרט הזה לאירוע קולנועי ויזואלי עוצר נשימה."ספרינג ברייקרס" פועל בעולם משל עצמו, מחוייב לחוקים משל עצמו. הוא מצליח להיות תופעה קולנועית חריגה בכך שהוא לוקח את כל הייצוגים שסרטי נעורים מנסים להאדיר כגון מוסיקת פופ עכשווית, מסיבות פרועות, שתיית אלכוהול ללא הגבלה ובחורות יפות ערומות והופך אותם למכוערים, רדודים ואף מכאיבים. תרבות הפופ העכשווית אף פעם לא נראתה כל כך רע שזה פשוט מושלם. הליהוק של שלוש כוכבות הילדים החסודות של ערוץ דיסני מלב תרבות המיינסטרים האמריקאית בסרט שיוצא נגד התדמית שהן ייצגו עד לפני כמה שנים הוא אחת ההברקות הליהוקיות הגדולות של זמננו. השחקניות הצעירות מעולות ופרנקו צריך להפסיק לעשות סרטים הוליוודים כמו "ארץ אוז" שבו הוא נראה משועמם ולהתמקד בסרטים שהוא באמת רוצה לעשות כי הוא פשוט מבריק כאן."ספרינג ברייקרס" מזכיר בעוצמות שלו את "אלפנט" של גאס ואן סנט אבל מכניס לתוכו אלמנטים של סרטי נעורים פרועים כגון "אמריקן פאי" שלתוכם חודר עולם סרטי הפשע, שכונות המצוקה והגגסטר-ראפ. הכל מתובל במוסיקת פופ טראשית באדיבותה של האחת והיחידה - בריטני ספריס. אין ספק - מדובר בסוג של יצירה מופת מטרידה ומענגת, רדודה ועמוקה, סקסית ומבחילה. קורין מספק לצופים חוויה מסחררת, בלתי צפויה ונדירה בעוצמתה. רק צריך לשבת באולם הקולנוע ולהכנע לסרט הלא שגרתי הזה, ודרך הצילום המרהיב להכנס אל תוך העולם הסהרורי הסוריאליסטי אך כל כך אמיתי ומציאותי של "ספרינג ברייקרס".
ספרינג ברייקרס - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: נויגיל: 2208/02/2017 02:48:42
1/10אייקון ציון
צוות שחקנים טוב, עלילה לא רעה, ג''יימס פרנקו שהתבלט לטובה ושיחק מצוין. כל זה, והסרט שיעמם אותי למוות. הרגיש כאילו צילמו את הסרט רגיל ויצא להם רק חצי שעה, אז אמרו "טוב, בואו נעשה את כל הסצנות בהילוך איטי, נוסיף ציצים וצעירים שחוגגים בין לבין וייצא שעה וחצי". לאוהבי פורנו אומנותי ומעריצות של סלינה גומז.
שם: ניצןגיל: 2608/07/2013 01:06:09
2/10אייקון ציון
לדעתי הסרט מציג הכי קרוב למציאות את חיי הצעירים בקולג'ים בארה''ב יותר מכל מיני קומדיות באותו נושא, יש הרבה פוטנציאל אבל הלכו על הצד האומנותי יותר מידי והגזימו הסרט נמרח ממש הרבה, הגזימו עם המשפטים שחוזרים על עצמם במשך סצנה שלמה, משחק בינוני של כולם למרות שרואים את הגיוון של גיימס פרנקו. שורה תחתונה לא לראות אלא שממש משעמם ויש איזה שעה וחצי פנויה
שם: דב ישראליגיל: 3729/06/2013 16:19:00
4/10אייקון ציון
Spring Breakers ארבע תלמידות קולג' יוצאות לחופשת קיץ שבמהלכו הן בעיקר לוקחות סמים, מתמזמזות ומסתבכות בעולם הגנגסטרים של פלורידה. אז נכון הצילום מרהיב ואיכותי אבל הסרט הזה הוא בזבוז זמן, חוץ מצילום אין פה כלום,ג'יימס פרנקו מאכזב בבחירתו בסרט הנ"ל.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט