נוכלת בהזמנה ביקורת סרט

Gambit Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "נוכלת בהזמנה":
"כל כך הרבה שמות ראויים בסרט מביך ומיושן"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Gambit
משחק אלן ריקמן, קולין פירת', קמרון דיאז במאי/ת מייקל הופמן  
קומדיה
ביקורת סרט לנוכלת בהזמנה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"פשע אמיתי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע65.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די18.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
יש סיבה טובה מדוע ג'ואל ואית'ן כהן הבמאים והתסריטאים של יצירות מופת כגון "רציחות פשוטות", "ברטון פינק", "צומת מילר", "פארגו" ו"ארץ קשוחה" ויתרו על בימוי התסריט פרי עטם שהוא בעצם אדפטציה ל"גמביט", קומדיית הפשע הקלאסית משנת 1966 בכיכובם של מייקל קיין ושירלי מקליין. התסריט של הסרט הזה פשוט לא טוב. זה לא הפריע לבמאי הבריטי מייקל הופמן ולכוכבי קולנוע כמו קולין פירת', קמרון דיאז ואלן ריקמן להסכים לקחת בו חלק.יש לציין שזו לא הפעם הראשונה שצמד האחים המאוד מוכשר מנסה את מזלו וכותב אדפטציה לקומדיית פשע בריטית. זה כבר קרה ב 2004 עם סרטם הגרוע ביותר עד כה - "לחסל את הליידי" בכיכובו של טום הנקס. הניסיון ליצור עיבוד לקומדיה הבריטית משנת 1955 בכיכובם של אלק ג'ינס ופיטר סלרס הפך לאסון הביקורתי הגדול ביותר של צמד האחים. אולי זאת הסיבה שהם ויתרו מלכתחילה על בימוי התסריט העייף והמיושן משהו לסרט המשמים שנקרא בעברית "נוכלת בהזמנה".
אין בסרט המסורבל הזה שום זכר לשנינות המפורסמת שפרסמה את צמד האחים. הקומדיה המזדקנת הזאת מתקדמת בקצב החלזון עד סופה הידוע מראש. הרי ברור לכולם שהצמד הבלתי אפשרי של המומחה העולמי לאמנות המעונב מלונדון ונערת הקרוונים מטקסס ימצאו את עצמם זו בזרועות זה בסופו של דבר.העלילה עוקבת אחרי אותו מומחה בשם הארי דין שמחליט לנקום במעסיקו (אלן ריקמן – כבוס הנבזה) ולזייף יצירת אמנות ביחד עם שותפו הנאמן (טום קורטני – אולי הדבר הטוב היחיד בסרט הזה). הם רוקחים מזימה מגוחכת ולכן הם חייבים טקסנית עממית ופרועה. משום מה גם סטנלי ט'וצי נמצא פה כמומחה גרמני לאומנות במבטא מגוחך.
שמות מכובדים רבים לוקחים חלק בסרט הזה: התסריטאים זוכי פרס האוסקר, שחקנים ראויים כמו זוכה האוסקר קולין פירת', והמועמד פעמיים לאוסקר טום קורטני. שחקני אופי נפלאים כגון אלן ריקמן וסטנלי טוצ'י. אפילו מגה סטאר הוליוודית גויסה למשימה - דיאז הממשיכה לתפקד כבלונדה יפה עם חוכמת רחוב גם בגיל 40. אבל הבימוי של הופמן נטול ברק והסרט עצמו הוא לא יותר מסתם קומדיית טעויות זניחה מהסוג שהיו עושים בתחילת שנות השמונים.
נוכלת בהזמנה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דב ישראליגיל: 3713/07/2013 13:33:13
6/10אייקון ציון
Gambit מומחה אומנות שחובר לאישה שתעזור לו לגנוב יצירת אומנות ממיליארדר שהוא גם הבוס שלו...ע"פ תסריט של האחים כהן המאוד מוכשר ושאני מאוד אוהב, אך הסרט הנ"ל משעשע רק לפעמים ומעט מידיי, תחלס אכזבה גדולה מהאחים הגאונים.
שם: משהגיל: 4225/04/2013 09:34:40
7/10אייקון ציון
בידור קליל מהנה ומצחיק. לא סרט מופת של האחים כהן אבל בהחלט קומדיה ראויה במשקל קל. התחלה וסוף מעט חלשים אבל מהלך הסרט מצחיק ולעיתים אף שנון גם אם צפוי אבל עושה את העבודה בכל זאת .בחירה טובה של שחקנים ולמרות האווירה של סרט די מיושן בסגנונו ( ואולי האחים כהן יצרו זאת בכוונה כך ) הסרט בכל זאת מממלא את תפקידו כקומדיה קלילה ולא מחייבת.
שם: עגיל: 3025/04/2013 00:11:32
4/10אייקון ציון
סרט לא משהו, הייתי בטוחה שלאור זה שהאחים כהן כתבו את התסריט הסרט יהיה יותר מעניין ויצירתי ולא עם הומור רדוד.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט