המבצר האחרון ביקורת סרט

The Last Castle Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "המבצר האחרון"
  שתף/י
פוסטר
משחק  
דרמה
ביקורת סרט להמבצר האחרון מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די60.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
רוד לורייא הצליח לעניין אותי כבר בדרמה הפוליטית שביים בעבר - "המועמדת", וסרטו זה מבסס את מעמדו כיוצר פוליטי מעניין בהוויה האמריקנית. הסרט עוסק בגנרל יוג'ין אירווין (רוברט רדפורד), בכיר בצבא ארה"ב וגיבור מלחמה נערץ, המושלך לכלא מאובטח היטב ששימש בעבר כמבצר מפואר, ושעליו מופקד קולונל ווינטר (ג'יימס גנדולפיני). הערצתו של קולונל ווינטר לאסיר החדש שלו, שנאסר בעקבות פרשה פלילית שאת פשרה אין אנו יודעים, מתחלפת עד מהרה בפאראנויה ובתיעוב אישי, כאשר האסירים בהם מתעלל קולונל ווינטר, מכפיפים עצמם ל"סמכות" של גיבור המלחמה הנערץ, ומורדים במנהל הכלא.כבר בתחילת הסרט מובא בפני הצופה נאום מעניין על המשותף והשונה בין כלא לבין מבצר, ועל האלמנטים שהיו נחוצים לשם כינון מבצר בתקופות השונות בהיסטוריה. והסרט אינו עוצר רק בנאום הזה, אלא ממשיך ופורס בפנינו נאומים רבים, מהם יפים ומעניינים, מהם גם טרחניים והנופלים במלכודת של קיטש אמריקני אופייני. אולם, זהו גם סרט של דיאלוגים מעניינים, המעלה נקודות מעניינות לגבי השאלה ממה מורכבת מנהיגות אמיתית, ומה גורם לאנשים - אפילו אסירים ציניים ופורקי עול ככל שיהיו - להכיר בסמכותו של מנהיג, וללכת אחריו באש ובמים.
רוברט רדפורד זוכה, החל משנת 2001, לעדנה מסוימת בתור שחקן, במותחנים המערבים אלמנטים פוליטיים ומתח (ראה "משחקי ריגול" המוצלח). תפקיד זה מאד של גנרל צבאי הולם אותו, במיוחד לאור העובדה שמשחקו מאופק, שקט ואומר הדרת כבוד. אבל מה שמעניין במיוחד הוא לאו דווקא משחקו שלו או משחקו של ג'יימס גנדולפיני (שהולך ומשתבח מסרט לסרט), כי אם מערכות היחסים בסרט: מערכת היחסים בין איש הקריירה הצבאי (גנדולפיני), שמעולם לא נכח בשדה הקרב, ואשר חרף העובדה שהוא מופקד על מנגנון כלאי כה מסובך הוא אינו, ולעולם לא יהיה, מנהיג, לבין גנרל אירווין (רדפורד), אשר מתגלה כמנהיג בכל רמ"ח איבריו, חרף הדרגות שנשללו ממנו וחרף המעבר במעמדו מאיגרא רמא לבירא עמיקתא. עוד מערכות יחסים מעניינות רבות בסרט, ובין היתר זו שבין הגנרל הוותיק לבין אסיר המסרב להכיר בכל סמכות שהיא (מארק רופאלו, הזכור לטוב מ"מישהו לסמוך עליו"), והמתעב את כל מה שמייצג הגנרל בעיניו.הסרט הנו גם סרט מתח ואקשן לא רע בכלל. סצנות האקשן והמתח מבוימות היטב, והבמאי לורייא יודע את מלאכתו גם ככל שהיא נוגעת לסיטואציות דרמטיות רגישות. עם זאת, לעיתים עולה תחושה שסצנות מסוימות היו מיותרות או שלא ניתן להן פוקוס מתאים, וחבל. ועם זאת, התוצאה הכללית הנה טובה ומעניינת, וככלל מדובר בסרט שנותן לצופה בידור איכותי וטוב, עם קמצוץ של מחשבה.
לסיכום: עשוי היטב, משחק טוב, דרמה מעניינת. 8 בסולם יגאל.
המבצר האחרון - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: DVD Centerגיל: 22/03/2002 22:04:51
10/10אייקון ציון
זהו סרט מעולה, זה סרט שמשלב 3 סרטים מעולים, חומות של תקווה, גברים עם כבוד והפרציה לאלקטרז. מומלץ בחום. ניתן להשיג כבר בדי וי די
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט