פיתול מושלם ביקורת סרט

Mobius Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "פיתול מושלם":
"מחסור בכימיה ובימוי מיושן מחסלים כל אופציה לבידור קולנועי ראוי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Mobius
משחק ז'אן דז'ארדן, ססיל דה פרנס במאי/ת אריק רושאן  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לפיתול מושלם מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"תסבוכת משמימה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע60.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די26.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות13.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
שום דבר לא עובד במותחן הצרפתי "פיתול מושלם". כל כך הרבה טעויות איומות בסרט אחד שנראה כאילו יצא הישר מספריות הוידאו בתחילת שנות השמונים ולא נוצר בשנת 2013 למסך הגדול. ז'אנר סרטי הריגול לא זר לבמאי/תסריטאי אריק רושה שלפני כעשור היה מועמד לפרס בפסטיבל קאן על " - "Les patrioteמותחן ריגול שעסק בסוכן מוסד המקבל משימה בפריס. יש סיבה טובה מדוע "פיתול מושלם" לא נמצא בקאן או בשום פסטיבל מכובד אחר. הסרט הזה לא היה צריך להגיע לבתי הקולנוע מלכתחילה.בסרט ישנה רק סצנה אחת שאפשר להגדירה כקולנועית, סצנה המתרחשת במעלית ואיכשהו מצליחה להעיר את הסרט הזה לחיים למשך דקה-שתיים לפני שהוא נוחת חזרה לתוך מצב של תרדמת. נראה ש"פיתול מושלם" הוא יותר כדור שינה מושלם גם למוח וגם לעיניים. אין בו דבר אחד מעורר מחשבה כי הכל בו צפוי וידוע מראש. לחובבי מותחנים מורכבים ובוגרים אין מה לחפש כאן. גם לחובבי סרטי הפעולה אין ממש מה לחפש בסרט הזה, כי פעולה אין כאן. הסרט הזה הוא בעיקר דרמה רומנטית מיושנת ומיותרת שהופכת אשה חזקה ועצמאית לאחת שנמסה למראה זיו פניו היהיר של כוכב הסרט, ז'אן דוז'ארדן.
דוז'ארדן מגלם את גרגורי, מרגל רוסי הנמצא עם הצוות שלו במונאקו במטרה לעקוב אחרי אוליגרך בשם איוואן. אליס היא גאון פיננסי שהסתבכה בארה"ב ומוצאת עבודה בבנק של מונקו. היא מגויסת על ידי הצוות הרוסי כדי להפיל את איוואן רוסטובסקי, אבל אז מסתבר שאליס בכלל מגויסת גם על ידי האמריקאים במטרה אחרת לחלוטין. שלא נדבר על כך ששומר הראש של איוואן לא ממש סומך על הגאון הפיננסי שכבר עוררה שפע בעיות בוול סטריט וסולקה בבושת פנים.כדי לוודא שאליס מבצעת את עבודתה כראוי גרגורי, או בכינוי המשעשע שלו "מואיז", מוצא את עצמו מנהל איתה רומן אסור. התשוקה גוברת על כל שיקול והוא מסכן את חייה ואת חייו. מלבד שפע הבעיות ברומן הזה שמבויים בגסות, כתוב ברישול וגובל בשוביניזם טהור - אין טיפה אחת של כימיה בין שני הכוכבים הראשיים. הראשון - כוכב הקולנוע הצרפתי והזוכה באוסקר על תפקידו ב"ארטיסט": ז'אן דוז'ארדן שנראה מרוצה מעצמו יתר על המידה.
לצידו השחקנית הבלגית הנפלאה ססיל דה פראנס (הילד עם האופניים, כסאות מוזיקליים), שמאז תפקידה המביך בסרט "מכאן והלאה", לא נראתה כל כך אבודה. בנוסף לכך את האוליגרך היהודי מגלם טים רות' שנראה כאילו נכפה עליו להשתתף בסרט הזה והוא רק רוצה לסיים את יום הצילומים כדי שיוכל לעשות משהו קצת יותר מעניין בזמנו הפנוי. כל שחקני המשנה האמריקאים והבריטים מדקלמים את הטקסטים שלהם כאילו היו שחקנים במתנ"ס שכונתי.העלילה שמתרחשת על רקע העולם הפיננסי במונקו והשחיתות במסדרונות הממשל הרוסי העכשווי תחת שלטונו של פוטין אולי אקטואלית אבל הסרט עצמו מיושן. בסיום המביך של הסרט הגיבורה אוחזת בזרועותיו החסונות של דוז'ארדן, זרועות שבמהלך הסרט מציינים מספר פעמים כמה הן חזקות ומרשימות. הסצנה הזו מוכיחה כמה הסרט הזה טעה בעשור שבו הוא נוצר. בכל מקרה, כותב שורות אלו מקווה שבפעם הבאה יוצרי הסרט יתעסקו פחות בזרועות של הליהוק הלא מוצלח שלהם ויתמקדו בעשיית סרט עכשווי שיהיה מבדר וטוב.
פיתול מושלם - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: amsofferגיל: 5425/12/2014 18:22:40
10/10אייקון ציון
סרט מרתק שחקנים מעולים ואותנטיים. הקלטתי וצפיתי בו בבית ואכן הצטרכתי לצפות 3 פעמים כדי לעמוד על כל הדיוקים והיעקררררררר - סיפור אהבה אירוטי מרתק מהזן שכבר לא רואים כל יום. הזמן עובר וכל מה שרוצים שלא יגמר הסרט. השפות - צרפתית אנגלית ורוסית מוסיפות המון השחקנית מעולה יפה וחכמה ושחקן מקסים. לקוראים השונים - כל מה שדומה לאנג''לינה ג''ולי ןברד פיט מאוס בעיני אז רק לרפרנס
שם: ורדגיל: 3902/05/2013 12:00:54
10/10אייקון ציון
סרט מצוין. סיפור תשוקה שזור בתוך סיפור ריגול בינלאומי. סרט דובר 3 שפות, מתרחש במספר מדינות, משחק ובימוי מעולים. נהננו מאד.
שם: נטליגיל: 2127/04/2013 19:53:38
2/10אייקון ציון
אני אתחיל בזה שהסרט לא יותר מדי מובן. הוא מתחיל משעמם, וגם אם באמצע יש אקשן, זה גרוע. הרומנטיקה מורכבת רק מארוטיקה וכמה שיחות טלפון מעטות. האולם היה ריק כמעט לגמרי וחלק מהמעטים האלו פשוט עזבו את הסרט באמצע... פשוט תעשו לעצמכם טובה ואל תראו את הסרט הזה
קישורים
חץ פיתול מושלם (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט