גטסבי הגדול ביקורת סרט

The Great Gatsby Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "גטסבי הגדול":
"מרשים ויזואלית, שחקנים טובים, אבל הסרט נמרח עד סופו הידוע מראש"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Great Gatsby
משחק קארי מוליגן, ליאונרדו דיקפריו, טובי מקגוויר במאי/ת באז לורמן  
דרמה
ביקורת סרט לגטסבי הגדול מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"רעש וצלצולים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע72.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די13.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות13.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מי שרוצה להכיר את מקור ההשראה לסדרה "הגברים של שדרות מדיסון" מוזמן לקרוא את הרומן האמריקאי של פ. סקוט פיצ'גרלד, "גטסבי הגדול". זהו ספר שנלמד בבתי ספר התיכוניים בארה"ב ונחשב לאחד הספרים האמריקאים החשובים והמשפיעים אי פעם. לעומת זאת ספק אם האדפטציה של באז לורמן עומדת לזכות במעמד שהספר הגיע אליו. נראה שאיש הקולנוע האוסטרלי שיצר סרטים נוצצים ומצליחים כגון "רק לרקוד", "רומיאו ויוליה" ו-"מולאן רוז'" הצליח לשקם את הקריירה שלו בעזרת סרט נוצץ ועטור כוכבים אבל לא בזכות כשרונו כבמאי וירטואוזי אלא בגלל בעיקר בגלל הכוכב שלו - ליאונרדו דיקפריו שמספק הופעה סוחפת ומרגשת במיוחד.לורמן הוא במאי שבוחר את הפרויקטים שלו בקפידה והציפייה לסרטו הקודם "אוסטרליה" היתה בעוכריו. מאז 2001 וההצלחה המסחררת של "מולאן רוז'" לורמן התעסק בעיקר בתאטרון וזנח את הקולנוע. הקאמבק הכושל בשנת 2008 היה מפואר ויקר במיוחד. הוא גם ריסק לחלוטין את הקריירה של ניקול קידמן שעדיין לא הצליחה להתאושש לחלוטין מאסון הטבע שבו היא הסתבכה מעל לראש. נראה שהוא החליט ללכת על בטוח וליצור רומן רומנטי המבוסס על יצירה ספרותית קאנונית שכל נער ונערה באמריקה לומדים.
ואכן, בעלילת "גטסבי הגדול" יש משולש אהבה בלתי אפשרי על רקע הבדלי מעמדות בראשית המאה הקודמת. לורמן חוגג את הרומנטיקה עד סופה וסוחט אותה עד שלא נשאר ממנה דבר, אבל לצערו הספר ומסריו הרבה יותר מורכבים ועמוקים מאשר אהבתו של ג'יי לדייזי. הספר הזה הוא ניתוח לדמותו של אדם המעוניין להגשים את החלום האמריקאי ומשלם על כך מחיר כבד. הספר עוסק בחלום האמריקאי כפנטסיה שלא מסוגלת להתגשם וברקבון של החברה האמריקאית עצמה - במיוחד של המעמד הגבוה. אבל איכשהו הריקנות של החלום מתמוססת עם כל העושר הויזואלי שנשפך על המסך ואנחנו נותרים עם רומן רומנטי שגרתי לחלוטין שמסופר בצורה מרהיבת עין.הסרט מסופר מנקודת מבטו של הצעיר ניק קאראווי מבית החולים שבו הוא מאושפז. הוא מוצא את עצמו כותב על התקופה שבה בילה בניו יורק, באביב 1922. תקופה של ג'ז, אלכוהול, מסיבות, כולם רוצים להיות ברוקרים ולא מדמיינים שבעוד רגע הבורסה תתרסק ואיתה גם עובדים רבים שישימו קץ לחייהם. ניק חולם להגשים את החלום האמריקאי ושוכר קוטג' בשכנות למיליונר מסתורי וחובב מסיבות בשם ג'יי גטסבי. בדיוק מעבר למפרץ מתגוררת בת דודתו, דייזי, ובעלה המיליונר המיוחס. ניק נבלע בעולם של המיליונרים התככים, האשליות, אהבות והבגידות.
"גטסבי הגדול" לא מספק לצופים תובנות חדשות על החלום האמריקאי ושברו. הוא לא מספק לנו גם סיפור אהבה שבאמת מצליח לרגש כי יוצרו פשוט עסוק מדי בלנסות להרשים אותנו מבחינה ויזואלית. קצת עצוב לראות סרט כל כך גדול ומושקע יורד לטמיון כי פשוט התסריט שלו לא מספק שום מורכבות לעלילה הלכאורה פשוטה. זה מה שקורה כשהיוצרים רוצים ליצור מסיבה גרנדיוזית נוסח שנות ה-20 ולא לייצר מראה לתקופה שבה אנו חיים ולמאבקים שלנו במאה ה-21 ולכן הסרט הזה, על אף החדשנות במראה שלו, מיושן לחלוטין.
גטסבי הגדול - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1614/07/2019 03:59:57
6/10אייקון ציון
סרט יפה ויזואלית ומעייף. המשחק נהדר, הצילום מצויין, הפס-קול די מוסיף לאווירה, רוב האפקטים מרשימים ומהפנטים, ההפקה ראויה לשבח והעריכה מעולה אך הדיאלוגים, התסריט והעלילה נמרחים מידי (ניתנים לקיצור של לפחות 20 דקות), לא תמיד מעניינים, לא מחדשים הרבה, נדושים, צפויים, מתישים, לעיתים חסרי פואנטה ופשוט בינוניים מאוד. בקיצור, ממש לא חובה אך בכל זאת עדיין אפשרי לצפייה.
שם: roevגיל: 2814/02/2016 21:44:06
3/10אייקון ציון
סרט אמנותי ומושקע. אבל משעמם, כל כך משעמם.
שם: ציפגיל: 3017/08/2015 21:04:28
5/10אייקון ציון
צפיתי בסרט הזה מזמן (כשהוא יצא). העלילה מסקרנת כי נראה כאילו היא מובילה לפואנטה כלשהי, אבל הסרט רק מציג את הרוע האנושי כמו שהוא, את ההבלות, הריקנות וחוסר המשמעות. לא אוהבת סרטים מהסוג הזה. מרגיש לי שלא יצאתי עם ערך מוסף, ושלמעשה גם אני עסקתי במשך 143 הדקות הללו בהבל וריק.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט