האשליה ביקורת סרט

Now You See Me Movie Review

תמונת כתביאיר פרי על "האשליה":
"אסתטיקה מגניבה וליהוק צפוי אך יעיל הופכים את "האשליה" לפאן קליל"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Now You See Me
משחק ג'סי אייזנברג, מארק רופאלו, מייקל קיין, מורגן פרימן במאי/ת לואיס לטרייר  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להאשליה מאת יאיר פרי | מבקר קולנוע וטלויזיה
ציון המבקר
"בידור נטו"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע72.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די24.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"קסמים הם אשליה שמטרתה לבדר" אומר ג'סי אייזנברג בסרט החדש של לואי לטריר, "האשליה". ואם את זה באתם לחפש, 'האשליה' יבדר אתכם ממש כמו מופע תחבולות וזריזות ידיים. כבר בסצינת הפתיחה, היושבים באולם הקולנוע הופכים לצופים במופע קלפים כשהקוסם המיומן מצליח לעבוד גם על הקהל שמולו, וגם על אלו הצופים במסך. על פי מוסכמות הז'אנר, לוקח אותנו "האשליה" למסע עמוס טוויסטים, סיבוכי עלילה, פלאשבקים של "איך הם עשו את זה" וכאמור- המון בידור."האשליה" הוא תרגום די קלוקל של השם הלועזי "now you see me", מתוך משפט הקסמים המפורסם "Now You See Me, Now You Don't" שמרמז על המוטיב המרכזי בסרט- הופעה והעלמות. הסרט מתחיל בחשיפת ארבעה קוסמים מתחומי התמחויות שונים- דניאל (אייזנברג), מריט (וודי הארלסון), הנלי (איסלה פישר) וג'ק (דייב פרנקו), המוזמנים, כל אחד בנפרד, למקום מפגש מסתורי. קפיצה בזמן- הארבעה הם כוכבי על בלאס וגאס ומוכרים בתור 'ארבעת הפרשים", מופע במימון טייקון בשם ארתור טסלר (מייקל קיין). כאשר, באחת מהופעותיהם, הארבעה שודדים בנק בפריז מול קהל חי, בלש FBI (מארק רופלו) וסוכנת אינטרפול (מלאני לורנט) יוצאים לפצח את הסוד שלהם ונתקלים ברשת עמוסה של הטעיות ומשחקי מחשבה.
האסתטיקה הסוחפת נעה בין אפל וחדשני והקצב מהיר ומהנה. בכך מצטרף "האשליה" למסורת סרטי קוסמים שמשמשת כגלגול העכשוי למופע הקסמים המסורתי. לכן, ככל שהטריקים התסריטאיים וקולנועיים מרשימים יותר, כך החוויה תשרת טוב יותר את מטרתו של הקסם- הבידור. כמו בסרט הקוסמים של כריסטופר נולן מ2006- "היוקרה", גם הפעם מבנה עלילתי סבוך מערער את הגבול בין מציאות לקסם. וגם, כמו אותו סרט אגדי, ההקסמות האמיתית היא מטכנולוגיה חדשנית - סמארטפונים ותקשורת המונים.אלא שלעומת "היוקרה", משחקי המציאות והעלילה לא מספקים שום תובנה תרבותית אמיתית. מעל העלילה כולה מרחפת רוחו של ארגון מסתורי בשם "העין" שקיים לכאורה אלפי שנים ומטה את מאזני הצדק בעזרת קסמים. ואכן, לטריקים הגדולים והמורכבים של "ארבעת הפרשים" יש תחושת "צדק חברתי" (כמו גניבה מחברה מושחתת כדי להחזיר כסף לנפגעי השטפון בניו אורלינס). גם במלחמתם באלה שמנסים לפענח את הקסמים בעזרת הגיון (הבלש ו'חושף הקוסמים'- מורגן פרימן) יש ניחוח "מוסרי", שנאבק להשאיר את הקסם בעולם.
אך מלבד זאת, הסרט עוסק בעיקר במגניבות של עצמו ושל הטוויסטים שלו ואחרי זמן מה זה נהיה מתיש ואפילו צפוי. כמו כן, רוב הדמויות לא מפותחות בכלל וזוכות לנופח אנושי רק בזכות ליהוק מדויק, אך חסר דמיון. מייקל קיין כעשיר בריטי מנוכר? מורגן פרימן בתור חכמולוג מבריק? וודי הארלסון פלרטטן, איסלה פישר סקסית וג'סי אייזנברג נוירוטי? מי היה מאמין. מלבד חוסר החדשנות, רוב הליהוקים אמנם עובדים. זאת מלבד דייב פרנקו האנמי, כשחקן כדמות, והגרוע מכל- הצמד מארק רופלו בתור הבלש העיקש ומלאני לורנט כצרפתית אקזוטית. כל אחד מהם נכון לתפקיד אך הדינמיקה ביניהם כה איומה שהיא כמעט מביכה.בשורה התחתונה, "האשליה" הוא סרט מתח מלא כוכבים חביבים (מתי ג'סי אייזנברג נהיה אטרקטיבי?) שמדבר על מה שכולנו מצפים לו כשאנחנו נכנסים לאולם הקולנוע: אומנות האשליה ואחיזת העיניים. יהיה סקס אפיל, תהיה טכנולוגיה מגניבה, יהיו טריקים קטנים ומגניבים וגם טריקים גרנדיוזיים ועוצרי נשימה, יהיה עימות בין מייקל קיין ומורגן פרימן ממש כמו בימי "האביר האפל", תהיה הפתעה שלא תוכלו לחזות (יעני) ואפילו יהיה מרדף מכוניות. אז זה לא "היוקרה", לא נורא, העיקר שזה מבדר.
האשליה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Asaf Pinchasגיל: 1601/10/2021 04:08:24
9/10אייקון ציון
סרט מרתק ומתוחכם ושחקנים טובים וגם מבדר וקיצור ממש נהניתי מהסרט בעיקר מהסוף הלא צפוי בכלל..סך הכל סרט מטורף!
שם: איתמרגיל: 2028/06/2017 13:18:42
9/10אייקון ציון
סרט מתוחכם מאוד, מרתק לכל אורכו, מלא טוויסטים בעלילה. ישנם כמה חורים בעלילה או חלקים לא מובנים, אך עדיין הסרט מהנה ביותר.
שם: מור רזגיל: 1305/04/2016 16:03:20
7/10אייקון ציון
סרט די נחמד שמעביר את הזמן בכיף !!! השחקנים מעולים, הצילום נהדר, הפס-קול מושלם, הקסמים מהפנטים ורוב הדיאלוגים מעניינים אבל ככל שהסרט מתקדם, התסריט והעלילה נהפכים להיות מסובכים ולא מובנים (בעיקר בסוף הסרט). בקיצור, אופציה טובה לצפייה עם חברים !!!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט