איש הפלדה ביקורת סרט

Man of Steel Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "איש הפלדה":
"בריאה מחודשת, מרתקת ומוצלחת לדמותו של סופרמן"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Man of Steel
משחק הנרי קביל, איימי אדמס, ראסל קרואו, קיווין קוסטנר, דיאן ליין, מייקל שאנון, לורנס פישבורן, איילת זורר במאי/ת זאק שניידר  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לאיש הפלדה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"נוסטלגי ועכשווי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע74.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
זאק שניידר ידוע כבמאי שסרטיו מרהיבי עין אך הם נוטים להתפזר לשלל כיוונים. תחת עינו הפקוחה של כריסטופר נולן (במאי שלושת סרטי באטמן האחרונים) בתפקיד המפיק, הוא מרסן את עצמו ומצליח לספק למעריצי הדמות המיתולוגית וחובבי הז'אנר חוויה קולנועית מעניינת למדי. הוא מנסה לבנות מחדש את דמותו של סופרמן בעזרת איפוק, גישה רצינית (לעיתים מדי) ואפילו קצת ניו אייג'יות עם שלל חיות, נופים מרהיבים ובעיקר מסרים הומנים על כוחה של האנושות. למרות אורכו של הסרט (148 דקות) ועל אף חוסר האחידות ברמתו, התוצאה מרתקת.לא כמו העיבודים הקולנועים הקודמים שהיה בהם משהו צבעוני, אפילו קאמפי, המזכיר מאוד את חוברות הקומיקס, תחת ידו של המפיק נולן, נוצר עיבוד אפל ולכאורה ריאליסטי לגיבור העל. את מקומו של כריסטופר ריב המנוח וברנדון רות' מסרטו הכושל של בריאן סינגר, תופס גברבר אנמי חדש בשם הנרי קאוויל. השחקן החתיך כנראה קיבל הוראה לא לחייך ולקחת את התפקיד ברצינות יתרה. גם כשהוא אומר דבר מה בהומור החיוך איננו מופיע של שפתיו. לכאורה בעייתי, אבל כנראה שלאלים הצועדים בין בני האנוש ומנסים להציל את כדור הארץ אין חוש הומור.
הסרט מנסה לפצח את דמותו המיתית של סופרמן. הפיתרון של יוצרי הסרט טמון בהיסטוריה של גיבור העל. נולן ושניידר בונים מיתולוגיה שלמה סביב דמותו. כוכב לכת גוסס, מפלצות מעופפות, אויב רצחני, הורים שמקריבים את חייהם (ראסל קרואו ואיילת זורר). תינוק המסמל תקווה. קאוויל השרירי כבר התרגל לגלם אלים ברצינות יתר, כאשר כיכב בסרט "בני אלמוות" וגילם את תזאוס. כמו בשובר הקופות הראשון בהשתתפותו גם בסרט זה הוא בן של אל שגדל אצל על ידי זוג כפריים (דיאן ליין וקווין קוסטנר) הפעם בקנזס של זמננו, תחת השם קלארק.הנער קלארק מתמודד עם דילמות קשות, כמו האם לנצל את כוחו כדי להחזיר לנערים המתעללים בו בגלל שהוא חריג ומוקצה חברתית. האם החברה בכלל מסוגלת להתמודד עם אדם שיש לו כוחות יוצאי דופן? הסרט נע בפלאשבקים בין העבר להווה ומתאר את המסע הרוחני רווי הנופים וההרפתקאות שהוא עובר כבחור צעיר. במהלך אותו מסע קלארק מגבש את זהותו כגבר וגם כגיבור על. בדרך הוא יפגוש גם את מי שתהפוך לאהובת ליבו, העיתונאית - לואיס ליין בגילומה של איימי אדמס.
הקרב האמיתי יתחיל כאשר גנרל זוד (מייקל שאנון) - הלוחם שרצח את אביו וניסה לקיים מהפכה בכוכב הלכת הגוסס קריפטון - מופיע בכדור הארץ ומעוניין להשתלט עליו כדי לבנות מחדש את המעצמה שאליה הוא היה שייך בעבר. הוא יוכל לעשות זאת רק תוך כדי השמדת בני המין האנושי. סופרמן לא יוכל להתמודד לבדו נגד החייזר הרצחני ובני האנוש יצטרכו להחליט האם הם ימשיכו לנסות לחסל את גיבורנו או להצטרף אליו במאבק נגד כוחות הרוע החוצניים.גיבור הקומיקס שהופיע לראשונה בשנת 1938 הפך לסמל אמריקני מיתולוגי. בהקרנה שנכחתי בה ביום יציאת הסרט הקודם, בניו-יורק בשנת 2006 היה אפשר לצפות בקהל מגוון ביותר של אנשים צעירים ומבוגרים, ממגזרים שונים באוכלוסיה - חרדים ,אפרו-אמריקאים ו-וואספים ממנהטן. נראה שיש לדמות הבידיונית שנולדה בכוכב לכת גוסס, גדלה בחווה בעיירה כפרית בדיונית בשם סמולוויל אי שם בקנזס והפכה לעיתונאי ב"דיילי פלנט", בעיר הבידיונית מטרופולין המזכירה באופן מחשיד את מנהטן - קסם ייחודי שמצליח לגעת בליבם של האמריקאים.ג'ונתן ומרתה קנט הכפריים הפשוטים גידלו מישהו שהם ואנשים פשוטים כמוהם יוכלו לשאת אליו עיניים. העולם היה זקוק לתקווה בזמן מלחמת העולם השנייה כאשר דמותו של סופרמן נולדה. הוא היה זקוק לתקווה בזמן המלחמה הקרה אז השחקן כריסטופר ריב הפך לסופרמן על המסך הגדול והעולם בהחלט זקוק לסופרמן עכשיו כאשר בכלל לא ידוע מאיפה תצוץ הסכנה הבאה. סופרמן הוא לא דמות עם מטען פסיכולוגי מורכב כמו באטמן, הוא לא באמת סובל מקונפליקטים. הגיבור שלנו יודע בדיוק לאיזה צד הוא שייך ומה תפקידו בכוח. על החזה שלו הוא נושא את האות S שלפי דבריו מסמל בארץ מוצאו את המילה תקווה ובהוליווד לא יקחו אותה מהצופים, אחרת איך הם יכניסו לקופת האולפנים 128 מיליון דולר בסופשבוע אחד?
איש הפלדה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תמירגיל: 1612/08/2018 16:41:20
10/10אייקון ציון
סרט מדהים ! אחד הסרטים הכי טובים שראיתי
שם: Yaelגיל: 2719/04/2016 10:52:39
9/10אייקון ציון
הסרט מציג את הרקע של סופרמן, את סיפור חייו ילדותו והתבגרותו ונותן רקע טוב על מיהו סופרמן. למרות שהסרט ארוך (כמעט שעתיים וחצי) הוא ערוך היטב, הסצנות אינן ארוכות, מעניינות והדיאלוגים טובים. ממליצה בחום לאוהבי הז''אנר
שם: Eldadגיל: 3425/12/2013 09:03:22
5/10אייקון ציון
האמת חיכיתי לראות את הסרט הזה! ההתחלה מאוד מבטיחה, מרתקת, אך לאחר חצי שעה בערך התאכזבתי לגלות שמדובר באפקטים מדהימים ברמות אחרות, פעלולים וטכנולוגיה עוצרים נשימה, אפילו אם הייתי רואה את זה בתלת מימד זה היה מעצים את החוויה. מעבר לזה, אחרי ש"תתרגלו" לפעלולים המדהימים תגלו שהסרט די משעמם, חסר תוכן, לא מלהיב ואפילו כבד ומתיש. בקיצור, אכזבה בשבילי.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט