השיר של מריון ביקורת סרט

Song For Marion Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "השיר של מריון":
"טראנס סטאמפ וונסה רדרגרייב הופכים סרט קטן וצנוע ליצירה מרגשת עד דמעות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Song For Marion
משחק ג'מה ארטרטון, ונסה רדגרייב, טרנס סטאמפ במאי/ת פול אנדרו וויליאמס  
דרמה
ביקורת סרט להשיר של מריון מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מפתיע ומרגש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע78.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די17.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"השיר של מריון" עשה רושם על פי הטריילר שלו כעוד קומדיה עבשה על מבוגרים המשתטים כילדים. הסיבה היחידה שבגללה הלכתי לראות את הסרט הם שני השחקנים הראשיים שלו-מענקי הקולנוע הבריטי לדורותיו: טראנס סטאמפ וזוכת האוסקר ונסה רדגרייב.לומר את האמת, הופתעתי ובמקום לצפות בעוד קומדיה שגרתית התברר לי כי "השיר של מריון" הינה הרבה יותר מסתם הגיג משעשע על אנשים מבוגרים. מדובר בדרמה צנועה וענוגה שבזכות המשחק של שני השחקנים הראשים מצליחה אף לרגש.
ארתור הוא קשיש מר וזועף שסועד את אשתו החולה מריון. יש להם בן שאיתו ארתור כמעט ואינו מדבר וחייהם הם אות ומופת לשגרה משעממת למעט דבר אחד- מריון שרה במקהלה השכונתית -דבר שמפר את שלוות נפשו של ארתור שמבחינתו מדובר בבזבוז אנרגיה וזמן ובכלל מזיק לבריאות אשתו האהובה. כשמחלתה של מריון מתגברת היא מבקשת מארתור שיחליף אותה – דבר שרק הופך את הקשיש העצבני לעצבני יותר. אבל כשאירוע מצער יקרה בחיי הזוג יגלה ארתור את עצמו וישנה את דרכו בעזרת המקהלה ועולם המוסיקה.הבימאי פול אנדרו וויליאמס שמתמחה בדרך כלל בסרטי אימה ומתח יצר סיפור די צפוי ונדמה כי העלילה נתפרה בגסות. אבל מה שמציל את הסרט ומרים אותו לגבהים הם השחקנים הראשיים: ונסה רדגרייב ובמיוחד טראנס סטמפ המגלם את ארתור. לסטמפ בן ה75 שכבר נמצא על המסך הגדול למעלה מחמישים שנה יש נוכחות מדהימה ולמרות שהוא מגלם קשיש נרגון מופנם הוא מצליח להעביר לצופה את כל מה שמתחולל בנפשו: כעס, תימהון, השלמה ולבסוף שמחה מהולה בעצב. סטאמפ גילם את הגנרל הרשע זוד ב"סופרמן 2", הוא דראג קווין ב "פרסילה מלכת המדבר" ובסרט ה"אספן" משנות החמישים גילם סטאמפ רוצח סדרתי. בכל שנותיו הצליח סטאמפ ליצור דמויות מרירות על גבול המרושעות שתמיד הצליחו לעורר יראה פחד ואף הזדהות מצד הצופה. "בשיר של מריון" ממשיך סטאמפ מסורת מפוארת זו של ליהוקים פנטסטיים וקטע הסיום שבו הוא מדקלם שיר הוא מהרגעים היפים בקריירה הענפה שלו.
וונסה רדגרייב, אגדת קולנוע בפני עצמה מרשימה לא פחות כמריון אשתו של ארתור. מי שיצליח להישאר אדיש לאחר שיצפה בה שרה את שירה של סינדי לאופר "צבעים אמיתיים" הוא ככל הנראה מת רגשית.עלילת הסרט די צפויה אבל נדמה שבכל קלישאה ובכל תפנית בעלילה מצליח הבמאי להוסיף יסוד כן ואותנטי שטוען את הסרט בעוצמות בלתי צפויות. "השיר של מריון " הוא יצירה קטנה וצנועה עם שחקנים ראשיים גדולים מהחיים - השילוב הזה מעניק לצופים חוויה מרגשת ומלאת חן.
השיר של מריון - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: dulalaגיל: 3028/05/2014 22:31:55
8/10אייקון ציון
סרט נחמד ומרגש. לעתים משעשע ולעתים עצוב.
שם: יואלגיל: 3228/10/2013 10:18:44
7/10אייקון ציון
סרט חביב אך לעיתים מעט משעמם. בעיקר מתאים למבוגרים...
שם: אסףגיל: 5008/09/2013 00:33:59
6/10אייקון ציון
חביב, אבל שמאלצי וקלישאי בעלה המבוגר והנוקשה של מריון עובר שינוי באמצעות מפגש עם חבורת הזמר של אשתו. השינוי מהיר מדי, לא ממש אמין ומסגרת הסיפור כולו לא ממש מקורית ושכיחה מאוד בסרטים מהשנים האחרונות. הסרט מנסה לסחוט דמעות בכח, עיני נותרו יבשות ואני בכיין גדול בסרטים..עם זאת, אוסף שחקנים נהדר בראשותטרנס סטאמפ הנפלא וונסה רדגרייב האגדית הופך את הסרט לראוי לצפייה.
קישורים
חץ השיר של מריון (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט