ילדים של אף אחד ביקורת סרט

The Devil's Backbone Movie Review

תמונת כתבאלון רוזנבלום על "ילדים של אף אחד"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Devil's Backbone
משחק מריסה פרדיס,פדריקו לופי,אדוארדו נורייגה במאי/ת ג'יירמו דל טורו  
דרמה
ביקורת סרט לילדים של אף אחד מאת אלון רוזנבלום | מבקר קולנוע | כתב
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות50.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לא קל לראות את הסרט של גיירמו דל טורו "ילדים של אף אחד". הבמאי, שבימים אלו מוקרן על מסכינו סרטו האמריקני "בלייד 2" לא חוסך מאתנו הצופים מראות זוועה, והפעם אלו מתמקדים דווקא בילדים קטנים. פצעים פתוחים, נהרות דם ואלימות פיסית לא קלה תופסים חלק גדול מהסרט, אה, יש גם רוח רפאים מאיימת שמסתובבות במסדרונות בלילה. אחת הצופות בקהל הגדירה את הסרט "כמו לראות פיגוע במשך שעתיים", מה שמעלה את השאלה האם סרט בו נראים ילדים צעירים שכובים לאחר שנפגעו מפיצוץ, או סצינות בהן מוציאים רסיסי מתכות וזכוכיות מגבו של ילד בן 10 הוא בדיוק מה שהקהל הישראלי צריך בימים אלו?גיירמו מפגין שוב את יכולתו הנהדרת ליצור סצינות מרהיבות המצולמות טוב, ערוכות על פי הספר, פס הקול המפחיד מרתק את הקהל לכסא והאפקטים הויזאולים עוזרים ליצירת אווירת מתח ואימה, אולם כל אלו חלולים מתוכן אמיתי וקשה להגיד שהבמאי מצליח ליצור הזדהות עם מי מהדמויות.
הסרט מספר על קרלוס הצעיר שמגיע לבית יתומים נידח בסוף שנות השלושים. מהר מאוד מגלה קרלוס כי אביו מת במהפכה וכי הוא נשאר בודד ונתון לרחמי הילדים הגדולים שבבית היתומים, כמו כן, כבר בלילה הראשון, פוגש קרלוס את רוח הרפאים המאיימת על המקום.הבעיה הגדולה של הסרט היא, כמו בחלק גדול מהסרטים, בתסריט, אשר מורכב מהרבה מאוד סיפורים קטנים שלא מתחברים בסופו של דבר לסרט אחד מגובש. סיפורו של קרלוס עם הילדים, גרסה מעודנת משהו לסיפור אוליבר טוויסט לא מספיק להתפתח, בסצינה אחת הוא רב עם חיימה הילד הגדול ושתי סצינות אחר כך הם החברים הכי טובים. ישנו גם הסיפור המרכזי של סנטי, ילד יתום שנעלם ורוחו מתגלה במסדרונות בית היתומים. מצד שלישי יש לנו את סיפורם של מנהלת המקום ומערכת היחסים שלה עם חסינטו, בחור צעיר שהיה אחד החניכים שלה ומהר מאוד מתגלה כנציג השטני של הסרט והמשולש שנוצר בין השניים והדוקטור המתבגר קסארס. ישנו סיפור מתח על חסינטו שמנסה להגיע אל אוצר זהב המוטמן בבית היתומים ועוד, כל אלו מתאספים סביב פצצה מיתולוגית שנפלה במרכז חצר בית היתומים אך לא התפוצצה ועומדת שם כאנדרטה לאנשים שמתו ואלו שימותו.
כשאתה יוצא מהסרט אתה שואל את עצמך מה הקשר בין הסיפורים ומגיע למסקנה העצובה שבעצם אין, אפשר בהחלט היה להסתדר רק עם המשולש בין המנהלת הרופא והחניך המתבגר, סיפור רוח הרפאים יכול היה לשמש כבסיס לסרט לא רע, ומערכת היחסים בין הילדים, שהיא המעניינת ביותר, בהחלט נותנת חומר טוב לסרט קולנוע. הסרט עצמו הוא לא בזבוז זמן לחלוטין, בייחוד אם אתם כאלה שאוהבים סרטי אימה או סרטים גותיים וסצינות אלימות בהן לא משאיר הבמאי הרבה מקום לדמיון. הוא מצולם נהדר, פריימים וסצינות מרהיבות, בייחוד הסצינה בה נופלת הפצצה באמצע חצר בית היתומים בליל גשם כשהיא כמעט מוחצת את אחד הילדים. הסרט מנסה להיות מקורי בכך שהרשע המושלם הוא לא מפלצת אימתנית, או אדם זקן עם פצעים אלה בחור צעיר יפה תואר שרוב הבנות היו מכניסות בשמחה לחדר המיטות שלהן (בדיוק כמו שעשתה המנהלת בסרט), לולא היו יודעות שדקה אחר כך הוא רוצח אותן בדם קר.אדוארדו נורייגה הוא חסינטו, הבחור היפה אך חסר הלב שכל מה שהוא רוצה זה את האוצר החבוי בכספת המרכזית. אין ספק כי אם אמריקה מחפשת מאהב לטיני חדש שיירש את מקומו של אנתוניו באנדרס, נורייגה הוא הבחור. מריסה פארדיס, הזכורה לטוב כשחקנית המבוגרת בסרטו של פדרו אלמודובר, שאגב הפיק את הסרט הנוכחי, "הכל אודות אמא", היא מנהלת המקום קטועת הרגל.לסיכום, אם סצינות אלימות, סרטי אימה ורוחות רפאים הם לטעמכם, תאהבו את "ילדים של אף אחד" אם אתם רגישים למראה דם או רוצים קצת חופש מן העולם האמיתי, התרחקו מהסרט.
ילדים של אף אחד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: חיים וינטראובגיל: 4321/07/2016 23:47:03
10/10אייקון ציון
סרט אחד מהחזקים. כל כך הרבה עומק וסינמטוגרפיה נהדרת בסרט אחד. צילום מפעים, סיפור מותח, אפל, קסום, מציאותי ודמיוני בו-בזמן. רומן שהוא הסטורי, רומנטי, מותח, אפל, דיקנסי וסטפן קינגי גם יחד. משחק משובח, עריכה נהדרת, תסריט ודיאלוגים מצויינים. תענוג אמיתי לכל מי שאוהב קולנוע אמיתי.
שם: חני אנשרגיל: 3128/07/2002 15:52:38
9/10אייקון ציון
יש קטע בסרט שבצורה מדהימה הזכיר לי את הפיגועים בארץ, הסרט משרה אוירה קשה ואפרורית, אך מרתקת.אין ספק שזה סרט יוצא דופן. מומלץ.
שם: ליזגיל: 2219/06/2002 15:59:44
9/10אייקון ציון
הלכתי לראות את הסרט לבד באמצע השבוע וכמה שזה מדהים אפילו ישבתי לבד בבית הקולנוע מה שחידד את האוירה של הסרט. הסרט מדהים ועשוי בצורה יוצאת דופן. פס הקול מוסיף לו נכון שיש שם המון סצנות אלימות אבל הרגש מחפה עליהם. מומלץ בחום.
קישורים
חץ ילדים של אף אחד (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט