מלחמת העולם Z ביקורת סרט

World War Z Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מלחמת העולם Z":
"200 מיליון דולר על אפוקליפסת זומבים מביכה בעילגות שלה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר World War Z
משחק בראד פיט, מירל אנוס, דניאלה קרטס במאי/ת מארק פורסטר  
אימה
ביקורת סרט למלחמת העולם Z מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"פיגוע מוחין"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע76.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די17.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אז זה לא האסון הכלכלי שכל הנשמות הטובות בהוליווד ייחלו לו, והביקורות בארה"ב משום מה עשו עם הקשקוש הזה חסד. הפאדיחה ששמה "מלחמת העולמות Z" אולי תשקם את קריירת הכוכבות של השחקן והמפיק בראד פיט שמזמן לא היה לו שובר קופות גדול אחרי שנטש את הוליווד לטובת סרטי קולנוע עצמאיים, קטנים ואיכותיים. אין ספק, הסרט הזה עומד להכניס המון מצלצלים לכיסי המפיק ולעומת "עץ החיים" האומנותי להחריד, הקהל לא יברח מבתי הקולנוע וידרוש את הכסף בחזרה. למרות ההצלחה הכלכלית והביקורות הסלחניות מבחינתי מדובר בסרט הגרוע ביותר שפיט לקח בו חלק ואחד הסרטים האיומים של שנת 2013.מרק פורסטר הגרמני/שוויצרי פועל בהוליווד מסוף שנות ה-90 אך בשנת 2001 הוא פרץ לתודעה עם "מונסטר בול" שזיכה את השחקנית האלי ברי באוסקר. זאת היתה הפעם הראשונה בהיסטוריה ששחקנית אפרו-אמריקאית זכתה בפרס. מאז הספיק לביים את "למצוא את ארץ לעולם לא" המקסים ועוד מספר סרטים בינוניים עד גרועים ביניהם "קוואנטום של נחמה" המשמים מסרטי ג'יימס בונד, "מעבר לכל דמיון" שניצל בזכות התסריט והשחקנים, "הישאר" הגרוע ושני סרטי הסברה הוליוודים דידקטיים להחריד: "נשק של תקווה" ו"רודף העפיפונים". למה דווקא במאי בינוני ונטול מעוף נלקח למשימה? פתרונים אצל המפיקים ובמיוחד אצל פיט, בדרך כלל שחקן שיודע לברור היטב את הבמאים שאיתם הוא בוחר לעבוד. בכל מקרה, הבחירה בפורסטר היא טעות גורלית.
עוד שאלה שעולה בעקבות הצפייה בסרט היא למה אנחנו זקוקים לסרט זומבים לכאורה עכשווי שלא מצליח להתמודד בצורה בוגרת עם סיטואציות פוליטיות וחברתיות מורכבות המוצגות בו? בטלוויזיה משודרת סדרת מופת בשם "המתים המהלכים" שכל פרק בה הוא מופת לתסריטאות מהודקת בעלת מסרים חברתים ופוליטיים מורכבים ונועזים. מדוע פרקים של סדרת טלוויזיה מדורגים R (למבוגרים בלבד) בשל אלימות מדממת ואכזרית במיוחד ואילו סרט קולנוע אפוקליפטי על השתלטות הזומבים על העולם מדורג PG-13 והאלימות בו מזכירה את "דמדומים"?העלילה עוסקת בעובד בכיר באו"ם (פיט) שפועל באזורי קרבות מוכי אסון. הוא מוצא את עצמו עם רעייתו, שתי בנותיו וילד מהגרים היספאני חביב מותקפים על ידי זומבים. כדור הארץ הופך לזומבילנד וכדי להציל את קרוביו הוא נאלץ לצאת למסע כדי למצוא תרופה שתמנע את המשך המגפה. במהלך הסרט פיט בעיקר ירוץ מבוהל ממקום למקום וינדוד ממדינה אחת לשנייה כאילו אין שום מרחק גיאוגרפי בין ארה"ב, קוריאה, ישראל או בריטניה. הסצינה המביכה ביותר בסרט תעלה חיוך על שפתותיהם של הימנים הקיצוניים שכנראה ישמחו לגלות שהשיר של להקת שבע - "סאלאם" -יביא חורבן על המדינה.
פיט הוא הכוכב של הסרט, הוא השחקן המפורסם היחיד שלוקח בו חלק והוא סוחב על גבו את כל המוצר הקלוקל הזה אך לדאבונו הוא בעיקר נראה משועמם מהתפקיד הלא מאתגר שהוא בחר לעצמו. מירל איינוס כוכבת סדרת המתח The Killing מספקת הופעה אנמית לחלוטין כרעייתו המודאגת. השחקנית הישראלית דניאלה קרצר בתפקיד חיילת ישראלית גלוחת ראש תצטרף לדילוגיו בעולם של פיט ותהפוך בלי סיבה נראית לעין לדמות השנייה בחשיבותה בסרט. כל שאר השחקנים מדקלמים היטב את הטקסטים שלהם בלי טיפה אחת של מאמץ להיראות אמינים."מלחמת העולמות Z" אשם בכל החטאים האפשריים של סרט הוליוודי מנופח תקציבית. אין לו תסריט, אין בו היגיון, ההתחלה מבטיחה אך לא מקיימת, האמצע נמתח עד לסוף פתוח כדי לאפשר אופציה לסרט המשך. והגרוע מכל הזומבים ממש לא מפחידים. על אף שנשפכו עליו מעל ל 200 מיליון דולר הסרט לא נראה מושקע והוא נכשל אפילו בדרישה המינימלית שלו להיות מוצר צריכה הוליוודי בינוני שיהווה מפלט במשך שעתיים מהחום הקייצי עבור הצופים באולם הקולנוע הממוזג.
מלחמת העולם Z - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אבו עמיתגיל: 5329/09/2020 11:09:11
7/10אייקון ציון
ראיתי בזמנו בקולנוע והיה נחמד ואקטואלי לצפות שוב בסרט כשאנחנו בתקופת משבר מגיפת הקורונה. אז מצב אפוקליפטי הוא לא דבר הזוי למקות שקורונה וזומבים הם לא אותו דבר. הסרט מותח, מפתיע, אקשן טוב. לא צריך לחפש עלילה קוהרנטית, צריך להנות. לא יצירת מופת, אבל לא רע בסך הכל.
שם: .MOR Rגיל: 1603/08/2019 22:44:22
6/10אייקון ציון
סרט שגרתי ומבדר. המשחק לא רע, הצילום מעולה, הפס-קול מוסיף הרבה לאווירה המותחת, סצנות האקשן סוחפות וכיפיות במיוחד, האיפור וההפקה מרשימים ועשויים היטב והעריכה מצויינת אבל רוב האפקטים לא טובים והדיאלוגים, התסריט והעלילה גנריים, צפויים, לא מחדשים שום דבר חדש, רדודים מאוד, לא תמיד מעניינים או מלהיבים במיוחד ובקיצור די בינוניים מינוס. בקיצור, אפשרי לצפייה.
שם: guyגיל: 1707/10/2014 23:10:42
6/10אייקון ציון
מתחיל טוב ומדרדר בדרך זה ההגדרה המדוייקת לסרט.ראיתי בבית ונראה לי שבקולנוע הייתי נהנה יותר אבל עדיין סרט שניסה להיות שובר קופות וכשל
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט