לצוד פילים ביקורת סרט

Hunting Elephants Movie Review

תמונת כתבשחר עמית על "לצוד פילים":
"סרט נעים בו ההומור מאפיל על הדרמה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Hunting Elephants
משחק ששון גבאי, מוני מושונוב, סיר פטריק סטיוארט, גיל בלנק, צביקה הדר, יעל אבקסיס, משה איבגי, תיקי דיין, רותם זיסמן כהן במאי/ת רשף לוי  
ישראלי
ביקורת סרט ללצוד פילים מאת שחר עמית | מבקר
ציון המבקר
"אושן 14"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע66.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די27.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לפני ארבע שנים הציג רשף לוי את סרט הביכורים שלו, "איים אבודים". למרות שהסרט רחוק מלהיות מושלם, הצליח לוי היכן שיוצרים חדשים, אפילו זוכי פרסים כגון הגר בן-אשר, נכשלו ונכנס אל תוך התודעה הקולנועית הישראלית. ב"לצוד פילים", ניסיון הבימוי השני שלו, ניתן לשים לב להתבגרותו הקולנועית של לוי בסרט משעשע להפליא עם נגיעות של דרמה ופשע. אולם, המעטפת התחבירית של הומור בה בחר לוי לשלב אלמנטים של דרמה ומתח מגמדת את מוטיבים רגשיים אלו עד לרמה כמעט מיותרת ומקנה לסרט אופי של קומדיית פשע במקרה הטוב.חייהם של יונתן בן השתיים עשרה ואימו משתנים ביום בו אב המשפחה, צביקה הדר, כמאבטח בנק, נופל במקרה קורבן למערכת אבטחה שאותה תכנן בעצמו. בודד ומוצף ברגשות אשם, יונתן מוצא את עצמו תקוע מדי יום בבית האבות עם סביו הנרגן (ששון גבאי) עמו אין לו כל קשר בעקבות סכסוך משפחתי עתיק. לוי לא מתעכב להציג עד כמה עמוקה הצלקת בתא המשפחתי במפגש טעון בין הסב הזועם ואמו של יונתן (יעל אבוקסיס), המבקשת שישגיח על הנער הביישן בעוד היא יוצאת לעבוד. תחילה מוצגת דמותו של הסב כאנוכית; כאדם שלא מוכן להתקדם מהעבר ותמיד מחזיק את אקדחו, אשר יותר ותיק ממדינת ישראל, טעון. אולם די במהרה לומד הצמד למצוא חן אחד בעיני השני.
בכדי למלא את החלל שמותירות שתי הדמויות המופנמות של גבאי ונכדו המגמגם, מצרף לוי שתי דמויות משניות שלא מצליחות לעמוד בפני עצמן ונדמה כי תפקידן הוא להאיר את מערכות היחסים ולספק אתנחתא קומית בלבד. מוני מושונוב בתור גמלאי חרמן, וחביב למדי אשר היה לחבר הטוב ביותר של הסב עוד מימי הלח"י בהם היו שודדים הצמד סניפי בנק ופטריק סטיוארט (כן, שמעתם נכון) בתור הדוד הרחוק והאבוד של יונתן אשר קריירת משחק כושלת וסכסוך עם האנשים הלא נכונים מובילים אותו ארצה בניסיון להשיג מעט מירושת אחותו. הופעתו המפתיע של סטיוארט בבית האבות מהווה פוטנציאל עצום לעורר את הבסיס לסכסוך המשפחתי ולהחיות מחדש את אותם רגשות יגון עזים שלא מפסיקים לדבר עליהם אך מעולם לא מציגים אותם בצורה סוחפת. נאמן ליצירת תחושת זרימה קלילה המעצימה את הממד ההומוריסטי של הסרט, בוחר לוי לא לפתוח את תיבת הפנדורה מלאת הקונפליקטים אותה הגיש לנו.כאשר הלחצים הכלכליים של כל הדמויות עולים עד לרמה הרסנית, מחליטים הארבעה לשים את המחלוקות בצד ולממש את ערך הצדק בדרך הישנה והטובה: לקחת את החוק לידיים ולשדוד את הבנק בו עבד אביו המנוח של יונתן. אותו בנק שהאשים את יונתן המגמגם בנסיבות המוות ובכך התחמק מתשלום, אותו בנק שהוביל את משפחתו של הנער הביישן לסכנת פינוי, אותו בנק שמנהלו מנצל את מצבה השביר של אימו של יונתן, האלמנה הטרייה, והופך אותה לבת זוגתו למרות, ואולי בגלל, השתלשלות האירועים.
מנקודת התפנית הזו, הסרט נכנס להילוך גבוה ומנסה להתחקות אחר סרטי פשע בסגנון חלקלק של סדרת סרטי "אושן" של סטיבן סודרברג או "ההרג" של קובריק. לוי מנצל את האמצעים הקולנועיים שעומדים לרשותו בכדי להציג לנו את השוד ועבודת ההכנה הדרושה לביצועו בחלוקה לפרקים בעוד אנו מדלגים הלוך ושוב בין הביצוע ולוח התכנון.חלקו המענג ביותר של הסרט היא יכולת המשחק המוצלחת של האנסמבל המרשים שהרכיב לוי. ששון גבאי ("ביקור התזמורת", "בוקר טוב אדון פידלמן", "אביבה אהובתי"), מגלם את הסב הנרגן, שהוא למעשה הדמות היחידה שעוברת שינוי רגשי משמעותי. גבאי, כרגיל, מצליח להציג יכולת משחק מרשימה שמשאירה רצון לעוד. לצידו עומדים גם כן מוני מושונוב, בתור זקן סנילי ושובה לב, ואיך כמובן אפשר שלא להזכיר את פטריק סטיוארט בתור הדוד הרחוק והשרמנטי, שדמותו נראית יותר כקריקטורה על האומה האנגלית מאשר דמות אמיתית. זהו דווקא גיל בלנק, בתור יונתן הצעיר, שנכשל להרשים גם בסיטואציות דרמטיות קשות הוא נותר עם אותו טון מונוטוני. ניתן להבחין בכישרון גולמי אצל בלנק, אולם יש לו עוד עבודה בכדי לממש את הפוטנציאל אשר חבוי בו.למרות שקשה להתעלם מהעובדה ש"לצוד פילים" איננו סרט מגובש ושיוצרו לא ממש החליט באיזה ז'אנר קולנועי הוא מתקיים וכיצד הוא משלב במינון הנכון דרמה-מתח-וקומדיה תחת מטריה אחת, הוא איכשהו עדיין מצליח לספק סרט ישראלי ראוי שצוות השחקנים הופך אותו לחוויה נעימה.
לצוד פילים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תומר רפאליגיל: 1607/11/2019 13:31:24
8/10אייקון ציון
סרט טוב ומצחיק ממש עם המון ביקורת, ששון גבאי ומוני מושונוב מעולים
שם: .MOR Rגיל: 1426/08/2017 18:53:15
7/10אייקון ציון
סרט מבדר וכיפי במיוחד !!! רוב השחקנים מעולים (השחקן הראשי מצועצע, השחקנים המבוגרים יותר עושים עבודה נהדרת), הצילום לא רע בכלל, הפס-קול מוסיף הרבה לאווירת הסרט, ההומור שנון ומשעשע, העריכה מצויינת והדיאלוגים חביבים וקלילים אבל התסריט והעלילה לעיתים נוסחתיים וחסרי מקוריות וכוללים מספר חורים מעצבנים. בקיצור, אהבתי. עדיף לראות (הייתי נותן לו אפילו 7.5) !!!
שם: anipoגיל: 4413/05/2016 18:51:25
7/10אייקון ציון
התחברות של שני זקנים בבית אבות, אליהם מצטרף גיסו האנגלי הזקן של אחד מהם שבא מאנגליה לבקר את אחותו הגוססת. כל השלושה שרוטים,חיים ומתרפקים על זכרונות העבר. אליהם מצטרף בנסיבות טרגיות נכדו של אחד החוסים בבית האבות. המשותף לכולם הוא שכל הארבעה זקוקים לכסף כל אחד מסיבותיו הוא.התכנית שהם רוקמים היא לשדוד את סניף הבנק שבו אביו של הילד עבד כמאבטח כשלכל אחד מהם תפקיד במזימה. הרעיון מעניין, שלושה שחקנים וותיקים שכיף לראות, קליל ומבדר.
קישורים
חץ לצוד פילים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט