Red 2 ביקורת סרט

Red 2 Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "Red 2":
"הומור ואקשן מודעים לעצמם המשתלבים בשלמות בסרט שכולו כיף"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Red 2
משחק ברוס ויליס, הלן מירן, מורגן פרימן, אנתוני הופקינס, ג'ון מלקוביץ, קתרין זיטה ג'ונס, מרי לואיז פארקר במאי/ת דין פריסוט  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לRed 2 מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קאסט נוצץ"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע71.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די21.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי שהיה ללהיט המפתיע של שנת 2010, אולפני Summit Entertainment ו DC קומיקס החליטו לאחד בשנית את כוכבי הסרט הראשון - ברוס וויליס, ג'ון מלקוביץ', הלן מירן ומרי-לואיז פארקר ולצרף להם שחקני חיזוק שווים, כגון אנתוני הופקינס, קתרין זטה ג'ונס וכוכב הקולנוע הקוריאני לי ביונג-הון. הפעם מלאכת הבימוי הוטלה על דין פריסוט שביים את הפארודיה המעולה Galaxy Quest שלא זכתה להצלחה אבל מאז שיצאה למסכים בשנת 1999 צברה לה חוג נאמן של מעריצים שרופים. ההימור השתלם והתוצאה היא 116 דקות של בידור הוליוודי טהור המשלב בקלילות הומור ואקשן.סרט ההמשך מחזיר את הסוכן הממשלתי בגמלאות, פרנק מוזס, בת זוגו שרה, חברו הטוב הפרנואיד מרווין והמחסלת הבריטית ויקטוריה להרפתקאה אחת נוספת. הם עוברים מסע בין-יבשתי (פריס, מוסקווה, לונדון, הונג קונג) על מנת לנקות את שמם וגם לאתר נשק קטלני המאיים לשנות את מערך הכוחות בעולם. בדרך הם יפגשו את קטייה - סוכנת רוסיה סקסית (זטה ג'ונס שזופה מתמיד), ביילי - מדען שבילה 32 שנה בכלא הבריטי (הופקינס משעשע במיוחד בתפקיד קליל ומפתיע) וגם בהאן, מחסל קוריאני נקמני ורצחני במיוחד בגילומו של לי ביונג-הון.
השחקן הקוריאני התפרסם במערב בזכות סרטי "כוח המחץ" אבל הוא אחד השחקנים המעולים שפועלים בדרום קוריאה וזאת הזדמנות להמליץ לצפות בסרטים הקוריאנים בכיכובו: I Saw the Devil, The Good The Bad The Weird, A Bittersweet Life שבוימו על ידי קים ג'י וון - אחד הבמאים הבולטים והחשובים כיום בדרום קוריאה. עוד שחקנים נפלאים בתפקידים קטנים יותר הם דייוויד ת'יוליס (עירום) המגלם אדם המדליף מידע סודי ברשת וגם סוחר במידע סודי - סוג של ג'וליאן אסאנג' אבל נטול אידיאולוגיה פוליטית ובעיקר רודף אחרי כסף וחיים טובים. סטיבן ברקוף הותיק והאיכותי (התפוז המכני, ברי לינדון ורמבו), ניל מקדוניו האמריקאי שהתמחה בתפקיד הרע (לאחרונה הפליא לגלם מאפיונר פסיכופט בסדרה Justified). וגם בריאן קוקס (טרויה, זודיאק, X-מן) הותיק חוזר בשנית לגלם כסוכן הרוסי איוואן סימונוב.העלילה קיימת אך היא שולית לחלוטין. הסרט מסתמך בעיקר על הנוכחות של השחקנים המוכשרים שבו ולכן התסריט נכתב במיוחד עבורם ועבור הכשרון שלהם לבצע סצנות קומיות המתלבשות עליהם ככפפה ליד וכמובן סצנות אקשן עם קורטוב של הומור. בסך הכל מלבד השחקן הקוריאני החתיך וברוס וויליס המזדקן אף אחד מהשחקנים הוא לא באמת כוכב סרטי פעולה. חלק מההנאה מהסרט היא האפשרות לצפות בשחקניות מכובדות זוכות פרס אוסקר כגון מירן וג'ונס מניפות שלל כלי נשק בגדלים שונים וכמובן הופקינס משועשע ומשעשע כפי שלא ראינו אי פעם על שלל תפקידיו הרצינים והכבדים.
התסריט של האחים גון והאריך הובר מבוסס גם הפעם על הדמויות מהקומיקס של חברת DC והסרט עצמו לא מאפשר לנו לשכוח שמדובר באדפטציה קולנועית ונעזר בגרפיקה מאויירת גם במהלך הסרט. השניים כתבו גם את התסריט לסרט הראשון ולפי IMDB הם עוסקים ברגעים אלו בכתיבת התסריט לסרט השלישי. הם גם אחראים לתסריט המביך של "באטלשיפ". כנראה שהם צריכים להשאר בטריטוריה של סרטי פעולה קומיים המתאימים לקהל בוגר יותר מאשר שוברי קופות לבני נעורים.בכל מקרה, התוצאה היא סרט קיץ מבדר ביותר שמספק הופעות קומיות נפלאות של מיטב שחקני הקולנוע המכובדים של תקופתנו וגם מספר סצנות פעולה מבדרות ומשעשעות של ברוס וויליס, לי ביונג-הון ושאר הצוות. RED 2 הוא בידור הוליוודי במיטבו, כתוב נפלא ומבויים בצורה קולחת. הוא משלב הומור ופעולה במינון הנכון ויש לו קאסט מנצח. בתקופה כל כך קשה מבחינה חברתית, כלכלית ופוליטית, כאשר בחוץ חם, דביק ולח, הסרט הזה מספק אסקפיזם מושלם למי שרק רוצה לנקות את הראש.
Red 2 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דניאלגיל: 2827/01/2019 20:27:25
5/10אייקון ציון
אין ספק שהוא הרבה פחות טוב מהראשון. פחות מעניין, פחות מותח, אבל קצת יותר קומי. השחקנים כמובן מדהימים. מורגן פרימן חסר.
שם: aloncoolגיל: 2021/12/2014 19:35:43
9/10אייקון ציון
ראיתי את הסרט עם ההורים שלי מאוד נהנתי כמו הראשון
שם: Jason Stathamגיל: 2307/03/2014 20:30:27
3/10אייקון ציון
סרט מביך סתמי ורדוד ומאכזב למי שהגיע אליו בעקבות צפייה בראשון.3 בסולם statham.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט