הטיהור ביקורת סרט

The Purge Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הטיהור":
"מותחן אימים אפקטיבי הנשען על רעיון חברתי מעניין"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Purge
משחק אית'ן הוק, לנה הדי, ריס וויקפילד, מקס בורקהולדר, אדלייד קיין במאי/ת ג'יימס דמונקו  
אימה
ביקורת סרט להטיהור מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מפחיד ומטריד"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע37.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די48.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אם זה היה אפשרי יאיר לפיד וחבריו הקפיטליסטים בממשלת נתניהו כנראה היו מאמצים את את הרעיון הפאשיסטי משהו שעומד מאחורי הסרט "הטיהור". ארה"ב נמצאת על סף פשיטת רגל: עוני, צפיפות בבתי כלא, בתי החולים מוצפים, הרחובות עמוסים בהומלסים, הפשע גואה. כיצד פותרים את הבעיה? בעזרת חוק מיוחד המאפשר במשך 12 שעות בלבד לבצע כל פעילות קרימינלית, כולל רצח. זהו לילה אחד שבו האזרחים יכולים לעשות ככול העולה על רוחם בלי להיענש, כמו לרדוף אחרי הומלסים ולחסל אותם.כאשר חושבים על ההיסטוריה האנושית ניתן למצוא שפע של פתרונות מאוד לא סימפטיים למצוקות חברתיות וכלכליות כולל מלחמת העולם השנייה כאשר הנאצים האשימו את היהודים בבעיות הכלכליות של גרמניה ואת הצפיפות בבתי החולים הם פתרו בעזרת חיסול חולים. בהחלט לא רחוק מהמציאות שמתאר התסריטאי/במאי ג'יימס דמונקו (המתווך, מחלק 13) במותחן אימים עוצר נשימה שמספק לצופים חומר למחשבה.
אבל צופים שלא ממש רוצים לחשוב - אין לכם מה לדאוג. נכון שבבסיסו התסריט של הסרט מורכב אבל מדובר בסופו של דבר ברעיון שלא מתפתח לשום מקום. המטרה המרכזית של הסרט היא עדיין לבדר את הצופים ולהחזיק אותם על קצה הכסא למשך 85 דקות מותחות במיוחד. יאמר לזכותו - "הטיהור" מספק את הסחורה בצורה אפקטיבית ביותר.אית'ן הוק מגלם את ראש משפחת סנדין. הוא מתפרנס מציוד הבטחה שמגן על בתים בזמן "הטיהור". הוא נשוי באושר למארי ויש להם שני ילדים מתבגרים: צ'ארלי וזואי. הוא מתבודד חובב מצלמות נסתרות שלא ממש מתחבר ל"טיהור" ואילו זואי המתבגרת מנהלת רומן עם צעיר המבוגר ממנה ובעיקר עסוקה בעצמה. את "הטיהור" המסוים הזה הארבעה לעולם לא ישכחו כאשר צ'ארלי מאפשר להומלס להכנס לביתם כאשר הוא נמצא בסכנת חיים.
צעירים עשירים צובאים על הבית שלהם ודורשים לקבל את ההומלס כי אם לא, הם לא ישרדו את הלילה בשלום. המשפחה מוצאת את עצמה בדילמה רצינית: האם הם יצליחו לעבור את הלילה מבלי להפוך למפלצות שמקיפות את ביתם. אית'ן הוק (לפני חצות) ולנה הדי (משחקי הכס, 300) כבר גילמו דמויות הרבה יותר צבעוניות ומעניינות אבל הם שחקנים טובים שמספקים את הסחורה. הילד מקס ברוקהולדר מספק את הנופך האנושי של הסרט ומי שמעורר את הדילמה שתשנה את גורל המשפחה. הצעיר האוסטרלי ריס ווקפילד מעולה כמנהיג המאוד מנומס אבל הפסיכופטי של הכנופיה הפושטת על בית משפחת סנדין."הטיהור" מספק לצופים מותחן אימים עוצר נשימה שיש לו גם מה להגיד רק חבל שהוא לא יותר בוטה, נועז וחד באמירה שלו על הקפיטליזם הדורסני והיחס האלים של השלטונות לפשוטי העם כי אז הסרט הזה היה הרבה מעבר לבידור הוליוודי להמונים.
הטיהור - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: nofiגיל: 2204/02/2015 14:09:32
8/10אייקון ציון
סרט מותחן טוב, ועלילה טובה.. הבעיה היחידה שהכל צפוי מראש...
שם: ערןגיל: 2410/11/2014 12:14:08
6/10אייקון ציון
מותח ומפחיד, הבעיה שרק זה. יום הטיהור והתעסקות בסיבות לקיומו יכלו להוסיף לסרט האקשן-אימה הזה מימד עמוק יותר, מה שהיה הופך אותו ללא עוד סתם סרט. חבל, אבל עדיין מהנה לחובבי הז''אנר.
שם: Spinnerגיל: 1711/09/2014 22:46:49
3/10אייקון ציון
סרט חסר טעם, משעמם ומשאיר עם תהייה של: "זהו?", לא ממליץ, משאיר תחושה לא טובה לגבי אמריקה, וקטעים גרפיים חסרי תכלית.
קישורים
חץ הטיהור (עמוד סרט)
אית'ן הוק
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט