רווח וכאב ביקורת סרט

Pain & Gain Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "רווח וכאב":
"כל כך הרבה פוטנציאל בסרט שהיה יכול להיות והוא לא"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Pain & Gain
משחק מארק וולברג, דוויין ג'ונסון, בר פאלי, רבל וילסון במאי/ת מייקל ביי  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לרווח וכאב מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"עודף טוסטרון"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע61.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די30.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
שוב מסתבר שהמציאות עולה על כל דמיון. הסרט "רווח וכאב" המבוסס על סיפור אמיתי כל כך מופרך ומופרע שקשה להאמין שההתרחשות המתוארת בו מבוססת על סיפור אמיתי. האחים כהן היו יכולים לעשות מעלילת הפשע המקאברית הזאת מטעמים. הבעיה היחידה היא שהבמאי, המפיק והאיש שדחף ליצירת הסרט המדובר הוא מייקל ביי, הבמאי של סרטי הרובוטריקים, ולכן במקום סרט פשע סאטירי עם הומור שחור מבריק אנחנו מקבלים סרט עמוס טסטוסטרון, תסריט מבולבל, עריכה מפוזרת והתוצאה ילדותית וטיפשית כמו גיבורי הסרט עצמם.כמה גיבורים ונקודות מבט יכולות להיות בסרט אחד? לפי מייקל ביי וצמד התסריטאים שלו כריסטופר מרקוס וסטפן מקפיילי (סרטי נרניה, קפטן אמריקה ות'ור) רצוי כמה שיותר. כל אחד מגיבורי הסרט זוכה להגיש את הסרט בקולו שלו ומנקודת המבט שלו, מה שגורם לעלילה להתפזר לחלוטין לכל אורך 130 הדקות המאוד ארוכות והבלתי נגמרות שלה. במקום להדק את הסיפור, אנחנו זוכים לשמוע Voice over של מארק וולברג, דווין ג'ונסון, אד האריס, אנטוני מאקי וטוני שלאוב - כל אחד מהם מסביר את הצפוי לעין בלי שהדבר יתרום לפיתוח הדמויות, העלילה זה אפילו לא משעשע או מתוחכם.
העלילה מבוססת על סדרה של שלושה מאמרים שפורסמה בשנת 1999 בעיתון Miami New Times שתיארה את סיפורם של שלושה מאמני כושר אישיים אשר חיו את החיים הטובים במיאמי בשנות ה-90. הם בסך הכל רצו להגשים את "החלום האמריקאי" ורצוי שכמה שיותר מהר, אבל המשיכה שלהם לחשפניות, מכוניות יוקרה, סמים וכסף קל הובילה אותם לבצע את הפשע הלכאורה מושלם ובדרך לעשות את כל הטעויות ההגיוניות וגם כאלו שאין בהן טיפה אחת של היגיון.מארק וולברג מגלם את מנהיג כנופיית השרירנים דניאל לוגו. וולברג עם פניו הנאיביות והילדותיות הוא הליהוק המושלם והוא כבר גילם צעיר לא חכם במיוחד שמסתבך עם עולם הפשע בסרט "לילות בוגי" שהפך אותו לכוכב קולנוע. דווין ג'ונסון המוכר גם כמתאבק The Rock תמיד מפתיע לטובה וגם בסרט זה כישוריו הקומיים והדרמטים נחשפים. אנטוני מאקי אחד השחקנים האפרו-אמריקאים שמגיע להם להיות כוכב קולנוע הרשים כבר בשנת 2004 בסרט העצמאי Brother to Brother ומאז הוא שיחק בשלל סרטים כגון: "מטען הכאב", "מיליון דולר בייבי", "יחידת הגנגסטרים" ועוד.
תוסיפו לזה שחקני משנה נפלאים: אד האריס הותיק כבלש הצולל לתוך הפרשה ומופתע מגודל הטמטום של המעורבים; טוני שלאוב הוא איש עסקים יהודי תאב בצע וכוח שנופל קורבן לשלישיית הטיפשים. דמותו כל כך בלתי נסבלת שאפילו הצופה הכי סימפטי באולם ישמח על סדרת התעללויות שהוא עובר. בנוסף יש גם את שלושת הקומיקאים הנפלאים: רוב קורדי (החיים על פי דנקן), קן ג'ואנג זכור בעיר מסרטי Hangover ומהסדרה "קומיוניטי" והאוסטרלית רבל ווילסון שגונבת את ההצגה באופן קבוע בכל סרט שהיא מופיעה בו. על הישראלית בר פאלי המגלמת חשפנית מזרח אירופאית אפשר לכתוב בעדינות שהיא עושה את המיטב במסגרת התפקיד הסטריאוטיפי שניתן לה.הפוטנציאל היה כל כך גבוה: העלילה מבריקה, השחקנים טובים ותקציב לא היה חסר. זה היה יכול להיות סרט באמת טוב. לא סתם מרק וולברג לוהק לסרט הזה. דמותו של דניאל לוגו הוא סוג של המשך ישיר לדמותו של דירק דיגלר. הבעיה היא בליהוק של הבמאי. מייקל ביי הוא לא האחים כהן או פול תומאס אנדרסון וכך מה שהיה אמור להוכיח שהוא מסוגל ליצור סרטים בסגנון "לילות בוגי" או "פארגו" מתגלה כמוצר רדוד במשקל נוצה עם עודף חשיבות עצמית. לזכותו יאמר שסצנות הפעולה המופיעות בסרט מזכירות לנו במה ביי באמת טוב, אבל שאר הסרט רחוק מזה.
רווח וכאב - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: itayגיל: 1628/06/2017 09:24:09
10/10אייקון ציון
סרט עם מסר מאוד חזק. השאיר אותי עם הרגשה של תדהמה, אהבתי כל רגע. מי שאומר שהעלילה לא מובנת כנראה לא הקשיב. הרבה קומדיה ואקשן
שם: kermit1גיל: 3622/11/2015 22:22:41
6/10אייקון ציון
סרט יפה ויזואלית (מייקל ביי יודע את העבודה כבמאי סרטי פעולה גדולים עוד מימי בחורים רעים,ארמגדון,הפריצה לאלקטרז ועוד..) עם שחקנים טובים שמראה עד כמה בני אדם יכולים להתדרדר עבור בצע כסף או הגשמה עצמית לכאורה. הסרט מעניין מפני שהוא מבוסס על סיפור אמיתי וכשמתחילים לראות את הסרט קשה להאמין שזה קרה במציאות. עם זאת הבעיה הוא ארוך מידי ומתחיל לשעמם, הדמויות קצת הזויות ודי ברור איך זה הולך להגמר בסוף. ואחרונה חביבה "הנקודה היהודית" בסרט. בר פאלי הישראלית שעושה כבוד לעם ולמולדת בתפקיד לא קטן בכלל כחשפנית רומניה... בקיצור סרט שאפשר לותר עליו
שם: Jason Stathamגיל: 2327/02/2014 22:31:12
2/10אייקון ציון
אלים סתמי הזוי ומיותר .
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט