מי מפחד מהזאב הרע ביקורת סרט

Big Bad Wolves Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מי מפחד מהזאב הרע":
"מקצוענות קולנועית בשיאה, משחק מעולה ובעיקר מודע לעצמו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Big Bad Wolves
משחק ליאור אשכנזי, צחי גראד, רותם קינן, דוב'לה גליקמן, מנשה נוי, דביר בנדק, נתי קלוגר, עמי ויינברג, גור בנטביץ' במאי/ת אהרון קשלס, נבות פפושדו  
אימה
ביקורת סרט למי מפחד מהזאב הרע מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מצחיק ומפחיד"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע54.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די34.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אהרון קשלס ונבות פפושדו שיצרו את "כלבת" - סרט האימה הישראלי הראשון שהספיק לעשות רעש ברחבי העולם וגם קצת בארץ, חוזרים עם סרט שני במספר. "מי מפחד מהזאב הרע" שהספיק לזכות בפרסים בינלאומים, להציג בפסטיבל טרייבקה ונכתבו עליו ביקורות מתלהבות ומפרגנות במיטב מגזיני הקולנוע והבלוגים המדוברים בעולם. גם הפעם מדובר בסרט אימה לא קונבנציונלי שנע בין ז'אנרים שונים ומשלב רגעים מצמררים קשים לצפייה עם הומור שנון ומדויק שנוחת בדיוק ברגע הנכון.קשלס ופפושדו לא ממציאים את הגלגל. הם פשוט יודעים לספר סיפור, לבנות דמויות, לשלב את האופי הישראלי המצ'ואי עם אלימות המזכירה את סרטי המסור וקו עלילתי שלא היה מבייש את סרטי הנקמה הקוריאנים המדממים. הכל נראה נקי, מדויק ואסטטי כאילו בכלל מדובר בוידאו קליפ של להקת אינדי אירופאית איכותית. וכמובן, הם יודעים ללהק בצורה מושלמת את השחקנים שלהם וכותבים להם טקסטים מצחיקים ובלתי נשכחים שגורמים לקהל להקרע מצחוק.
שורה של מעשי רצח מצמררים מפגישים ארבעה גברים: בלש משטרה לא מתוחכם במיוחד, אב שכול שבתו נמצאה ערופת ראש, סבא משועמם המשחזר את ימי נעוריו כקצין סאדיסט ומורה צעיר לתנ"ך הנחשד בפדופיליה ומוצא את עצמו במרתף עינויים. ליאור אשכנזי, צחי גראד, דובל'ה גליקמן ורותם קינן מעולים בתפקידים הראשיים. תוסיפו לזה תפקידי משנה נפלאים של מנשה נוי כבלש משטרה לא מתוחכם, דביר בנדק כמפקד משטרה, קייס נאשף כקאבוי פלסטינאי שצץ משום מקום ונתי קלוגר כסוכנת נדל"ן וקיבלתם צוות שחקנים מנצח."מי מפחד מהזאב הרע" עוסק בגבריות, ליתר דיוק בגבריות ישראלית, ויש לו הרבה מה להגיד על הגבר הישראלי הממוצע. כאשר בוחנים את הגיבורים הפגומים של הסרט ברור שמדובר באחת היצירות הישראליות הביקורתיות ביותר על הזהות הגברית הישראלית שנתפסת כמאצ'ואיסטית, שובניסטית וגזענית ומצדיקה אלימות כדרך לפתור כל בעיה אפשרית. גברים שכל מטרתם היא להוכיח למי יש יותר גדול. אפשר לטעון שהן מוגזמות וסוג של קריקטורה אבל גברים מהסוג הזה מנהלים לנו את המדינה.
אז כן, לקשלס ופפושדו יש המון ביקורת על הגבר הישראלי אבל בעקרון "מי מפחד מהזאב הרע" הוא קודם כל מוצר מבדר שמספק את הסחורה מתחילתו ועד סופו. הוא מותח, מצחיק, מטריד והוא בהחלט עליית מדרגה מקצועית על פני "כלבת" שגם היה מבדר וכייפי אבל בצורה אחרת לחלוטין. יש כאן הופעות מושלמות ומסחררות של ארבעת השחקנים הראשיים שנראה כאילו הם מתחרים ביניהם למי יהיה את הפאנץ' ליין הבא. "מי מפחד מהזאב הרע" מאוד ישראלי אבל גם בינלאומי, הוא מצולם נפלא, ערוך נהדר, המוסיקה מדויקת והוא שונה מהקולנוע הישראלי השגרתי, כך שמומלץ לצפות בו.
מי מפחד מהזאב הרע - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4704/10/2019 09:33:17
7/10אייקון ציון
ניסיון מעניין. יצירה שהיא לא שגרתית לקולנוע הישראלי.בעקבות הצטברות מקרי התעללות ורצח של ילדות קטנות, נעצר כחשוד מורה בבית ספר. הוא משוחרר לאחר שהוכה במהלך חקירתו ואילו השוטר האלים שהיה אחראי על החקירה מושהה ממנה. אחד האבות של הילדות הנרצחות ,חוטף אותו ואת השוטר ומוביל אותם לבקתה במקום נידח, שם הוא מתכנן באמצעים אלימים להוציא הודאה מהמורה החשוד. העניין הוא שהמורה לא מודה והאלימות והסאדיזם מצד האב עולים מדרגה.כשאביו של החוטף מגיע בהפתעה לבקתה, הענייינים מסתבכים עוד יותר. מותחן קומי לא רע, עם כמה סצינות קשות לצפייה. יש הברקה באופן שבו מוצגות חלק מהדמויות. מצד אחד הן קשוחות ומצד שני נחשפות בחולשתן עד כדי גיחוך, נחמד.
שם: מור רזגיל: 1315/04/2016 13:53:23
8/10אייקון ציון
הפתעה ענקית !!! השחקנים מושלמים, הצילום מצוין, הפס-קול נהדר, הבדיחות משעשעות, הדיאלוגים מעניינים מאוד והתסריט והעלילה מלאים בטוויסטים מופלאים ובלתי צפויים. אך עם זאת האלימות לטעמי מוגזמת מידי. בקיצור, אחד מהסרטים הישראליים הטובים שנראו אי פעם !!!
שם: amit0544גיל: 2120/01/2015 21:09:36
10/10אייקון ציון
הסרט הישראלי הטוב ביותר שנוצר מותחן ענק למפיקים טסו הוליווד הסרט הישראלי הטוב ביותר שנוצר מותחן ענק למפיקים טסו הוליווד בהצלחה ראיתי לפני שנתיים ואני נהנה כל פעם שני רואה
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט