פרנויה ביקורת סרט

Paranoia Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "פרנויה":
"מותחן קצבי ואפקטיבי בטעם של שנות ה-90"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Paranoia
משחק ליאם המסוורת׳, הריסון פורד, גרי אולדמן במאי/ת רוברט לוקטיץ׳  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לפרנויה מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"יומית מהנה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע63.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די28.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בקיץ של שוברי קופות המתחרים ביניהם על גודל האפקטים, התקציב וסצנות הראווה, מרענן לצפות בסרט אולד-סקול כמו "פרנויה". הסרט אמנם מתרחש בעולם הטכנולוגי של עידן הסמארטפונים, אך אופן התפתחות העלילה וסדר גודל הצנוע יחסית של הפקתו, משווים לו תחושה של מותחן יעיל משנות ה-90, שמספק את הסחורה ביעילות ובמקצועיות ללא מטען עודף של חשיבות עצמית."פרנויה", הינו העיבוד השני (לאחר "זהות שאולה") לספריו של ג'וזף פיינדר, הידוע בכתיבת מותחנים רבי מכר אפקטיביים העוסקים בעולם התאגידים. הסרט מתאר את סיפורו של עובד זוטר בשם אדם קסידי (ליאם המסוורת' המוכר מ"משחקי הרעב"), בחברת ההיי-טק "וייאט טלקום". קסידי, אשר נתפס משתמש ללא היתר בכספי החברה, מאולץ על ידי מנכ"ל החברה ניקולס וויאט (גארי אולדמן) לחדור אל החברה המתחרה בראשות שותפו העסקי של וייאט מן העבר ג'וק גודארד (הריסון פורד) ולהעביר את אב הטיפוס של מכשיר הסמארטפון החדש שלה לידי וייאט.
במאי הסרט, רוברט לוקטיק, ידוע כבמאי הוליוודי יעיל להשכרה, כשמאחוריו להיטים מצליחים כ"לא רק בלונדינית" ו-"21". לוקטיק משלב אף בסרט זה סגנון בימוי אפקטיבי, שגם אם אינו ניחן במגע אישי או בהברקות סגנוניות, מעניק לסרט קצב מהיר ואינטנסיבי. עלילת הסרט, המשלבת ביקורת חברתית על עולם התאגידים האכזרי ועל חוקי ביטוח הבריאות בארה"ב, לצד סגנון הבימוי היעיל, אמנם מעניקים לסרט צביון עכשווי, אולם מהלך העלילה שלו מזכיר יותר מכל מותחני ריגול אפקטיביים משנות ה-90 דוגמת "הפירמה" ו"תיק שקנאי" על פי ספריו של ג'ון גרישם.בדומה לסרטים אלו "פרנויה" לא מציע קטעי אקשן מרהיבים, אלא מתבסס כמעט כולו על עלילה מרובת הסתעפויות וטוויסטים כיאה לכתביו של פיינדר. עלילה זו אינה מעניקה עומק רב לדמויות ומאפיינת את מניעיהן בקווי מתאר כלליים בלבד, שכל ייעודם להעניק תנופה להתפתחויות המותחות בהן מסתבך קסידי. זהו יתרונו וחסרונו המרכזי של הסרט – מצד אחד הוא מהלך על הקו הדק של עלילת ריגול הוליוודית קלישאתית עם כל הנוסחאות המחייבות (קשר רומנטי בלתי אפשרי, זהויות כפולות, אויבים חסרי מצפון), אך מצד שני דווקא ההיצמדות לנוסחה זו היא שמסייעת לסרט לשמור על עניין לאורך מרבית מהלכו ולהעניק לצופה את מה שהיה נהוג לכנות בעבר, כהצגה יומית מהנה. ככזה, הסרט בהחלט מספק את הסחורה, וגם אם חלק ממהלכיו העלילתיים הינם צפויים מראש, הוא מספק חווית צפייה מהנה ומותחת למדי.
פרנויה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1325/07/2016 14:47:50
3/10אייקון ציון
סרט גרוע !!! השחקנים מעולים, הצילום נהדר והפס-קול מוסיף המון לאווירה אבל הדיאלוגים משעממים ולא מעניינים כלל והתסריט והעלילה צפויים ומשעממים מאוד. בקיצור, אל תראו !!!
שם: אילהגיל: 4626/06/2014 17:50:55
8/10אייקון ציון
סרט מתח טוב! שחקנים יפים מהטובים שיש. הספר נהדר והרבה יותר מותח ואולי בגלל זה הסרט היה לי צפוי מידי ולא מלהיב. אך בסה"כ שווה בהחלט צפיה!
שם: anipoגיל: 4221/06/2014 10:58:51
8/10אייקון ציון
בחור צעיר שנקלע למאבק איתנים בין שני אנשים חזקים. איך הוא מתמודד? שווה לצפות.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט