ההצעה הטובה ביותר ביקורת סרט

The Best Offer Movie Review

תמונת כתבסביון איינשטיין על "ההצעה הטובה ביותר":
"הרמוניה ויזואלית מענגת שצמחה מסיפור טוב ומעניין."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Best Offer
משחק ג'ים סטורג'ס, ג'פרי ראש, דונלד סאתרלנד במאי/ת ג'וזפה טורנטורה  
דרמה
ביקורת סרט לההצעה הטובה ביותר מאת סביון איינשטיין | מבקרת
ציון המבקר
"מהפנט ומרתק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע72.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ניחוח איטלקי, טקסטים אינטליגנטים ושחקנים המזכירים לנו שמשחק הוא קודם כל מקצוע ממלאים את סרטו החדש של ג'וזפה טורנטורה ("סינמה פרדיסו") ומחזירים אותנו בזמן לסרטי תעלומות של פעם. מתוחכם מבלי להתחכם, "ההצעה הטובה ביותר" מכניס אותנו אל עולם האומנות מהדלת האחורית שם בין סדינים מאובקים וזכוכיות מגדלת נרקמים סיפורים של תאוות בצע, יופי, שחצנות והרבה בדידות. לא לאניני טעם בלבד.וירג'יל אולדמן (ג'פרי ראש) הוא שמאי אומנות ועתיקות העורך גם מכירות פומביות. איש בודד ובעל יכולות יוצאות דופן להערכת יצירות אומנות וזיופים, הוא אסף לאורך השנים אינספור דיוקנאות של נשים אותן קנה בתרמית על ידי שכנוע הבעלים שמדובר בזיוף מוצלח ותו לא. דיוקנאות הנשים מכסים את קירותיו של אולם ענק בביתו המפואר והשקט. הן מביטות בו מביט אליהן. הנשים היחידות בחייו. עד אשר קלייר איבטסון (סילביה הוקס) מבקשת מוירג'יל להגיע לביתם של הוריה שנפטרו להעריך את אוסף העתיקות והיצירות שהותירו אחריהם.
קלייר אגרופובית ולכן השניים מנהלים את כל השיחות ביניהם דרך קיר. קלייר מעוררת את סקרנותו של וירג'יל ובין השניים אט, אט נרקמת מערכת יחסים אישית ואינטימית. היחידה והראשונה בחייו של וירג'יל. כל אותה העת, יש תחושה שמשהו קורה מתחת לפני השטח... שדברים הם לא בדיוק כפי שהם נראים או אולי מעוצבים להיראות. ואנחנו, יחד עם וירג'יל, נסחפים אחר סיפורה של קלייר למרות אותן תחושות של חוסר ודאות, או אולי דווקא בגללן.טורנטורה חוזר איתנו לאיטליה למרות שהתסריט שכתב הוא באנגלית. אבל חוץ מהשפה, הכל שם איטלקי; העיצוב, הרחובות, האנשים. ניחוח אירופי בכל פריים. אנחנו עד מהרה נשאבים אל אגדה אורבנית איטלקית ואפלה בה אין טובים ואין רעים, רק אנשים עם פגמים אישיותיים. אפופים תחושה מתמדת שמשהו רע הולך לקרות בזכות עשרות אקדחים שטורנטורה מפזר בחוכמה לאורך כל המערכה הראשונה. אך איזה הדק ילחץ ומתי, נותרים בגדר תעלומה עד לרגע הירייה.
ג'פרי ראש גאון כהרגלו. האיש עם אלף הפנים שכל אחד מהם מסקרן יותר מקודמו. למרות שבגופו של וירג'יל אולדמן נדרשה ממנו רמת איפוק גבוהה יותר מאשר ברבים מתפקידיו הקודמים (פיליפ הנסלאו ב"שייקספיר מאוהב", קפטן ברבוסה ב"שודדי הקאריביים" או דיויד הלפגוט ב"ניצוצות"), ראש מצליח להקים גם את וירג'יל לתחייה כדמות יוצאת דופן. ולמרות שהוא אדם נתעב ושחצן, אנחנו כצופים מלאי אמפתיה כלפיו.הפריימים היפיפיים ב"ההצעה הטובה ביותר" תמיד מספרים סיפור. הם לא שם כדי להרשים אותנו, הם שם כי זהו מקומם, בעולם שטורנטורה יצר. סיפור מהודק המסופר היטב על ידי דמויות עגולות ומשכנעות בסביבה מבורכת באומנות והיסטוריה. הרמוניה ויזואלית מענגת שצמחה מסיפור טוב ומעניין. אין הרבה כאלה. אז שכבר יש אחד, כדאי שתלכו לראות.
ההצעה הטובה ביותר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Princess Buttercupגיל: 3708/12/2019 17:00:26
10/10אייקון ציון
עוצר ואוצר נשימה, הן מבחינת העלילה המורכבת והמתוחכמת הנבנית בהדרגה והן מבחינת משחקו המדהים עד הצטמררות של ג'פרי ראש, שבסרט זה שוב מוכיח שהוא אחד השחקנים הגדולים ביותר של העשורים האחרונים בקולנוע, אם לא בכלל. כל שבריר שנייה במשחקו מפלח בעוצמה את הלב, עד שהוא נשבר ומתרסק עד דק.. סרט מופלא.. מי ייתן ונזכה לראות עוד סרטים טובים שכאלו על המסך.
שם: דןגיל: 1925/09/2015 01:45:48
9/10אייקון ציון
מהפנט. עשוי מעולה, משחק מדהים. בניית מתח איטית וטובה מאוד. העלילה מתפתחת מהר בהתחלה אך באיזשהו שלב באמצע מרגיש כאילו נתקע, כאילו הרעיון המרכזי כבר הובן וממצה את עצמו- אך זוהי רק אחיזת עיניים של הבמאי וזה לא מה שחושבים. הסרט איטי! מי שרוצה עלילה זורמת ולא יכול להנות גם מסרטים איטיים ואיכותיים שלא ייצפה או שיבוא מוכן לסרט איטי (ומעולה). צריך באמת להעריך קולנוע טוב כדאי לאהוב את הסרט- הוא לא מיינסטרים ומי שמצפה לתסריט הוליוודי לא יאהב את הסרט וישתעמם.
שם: anipoגיל: 4205/07/2014 16:44:24
9/10אייקון ציון
דוגמא ומופת לאיך בונים מתח ועניין בסיפור טוב. למרות אורכו של הסרט, כמעט בכל רגע במהלכו יש תחושה שמשהו מעניין עומד לקרות. ייתכן שבסופו נשארים כמה עניינים לא פתורים שקשורים להתפתחות העלילה, אבל שזה באמת לא חשוב כי הסוף עצמו והמסקנות המתבקשות ממנו הן די ברורות.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט