נאהבים מחוץ לחוק ביקורת סרט

Ain't Them Bodies Saints Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "נאהבים מחוץ לחוק":
"שחקנים נפלאים בסרט יפיפייה שנשאר קר ומנוכר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Ain't Them Bodies Saints
משחק קייסי אפלק, רוני מארה במאי/ת דיוויד לאורי  
דרמה
ביקורת סרט לנאהבים מחוץ לחוק מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מרשים ויזואלית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע28.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די42.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות28.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
תזכרו את השם בראדפורד יאנג. הצלם המחונן של הסרט "נאהבים מחוץ לחוק" כבר הספיק לזכות בפסטיבל סאנדנס בפרס מיוחד על עבודתו. יאנג מוכר בעיקר כצלם קולנוע שעבד בהפקות אפרו-אמריקאיות עצמאיות משובחות ואיכותיות כגון Pariah ו Mother of George אז "נאהבים מחוץ לחוק" שהוא אחד הסרטים היפים ביותר שתראו השנה על המסך הגדול הוא בהחלט כרטיס הכניסה הרשמי והמכובד ביותר שצלם צעיר יכול לייחל לו כדי לעניין מפיקים ובמאים בכירים בהוליווד. לדאבונו של הבמאי והתסריטאי דיוויד לאורי שזהו סרטו העצמאי השני באורך מלא, בספק אם מישהו ישקיע מיליונים גם בסרטו הבא."נאהבים מחוץ לחוק" מזכיר במשהו את סרטיו של טרנס מאליק ולא רק בגלל העלילה הנושקת ל"שבילי הזעם" סרטו הראשון על צמד אוהבים שיוצאים למסע שכולו פשע ואלימות בדרום ארה"ב. גם כאן ישנו אותו צילום מרהיב עין מצד אחד של נופים עוצרי נשימה לצד רגעים אינטימיים ופיוטיים בלי להוציא מילה אחת מפה הגיבורים. הבעיה המרכזית של הסרט למרות עלילת הפשע והמשולש הרומנטי המסקרן היא שהוא לא מרגש וסוחף אפילו בדרכו האומנותית והסגפנית.
לא מספיק להיות בעל חזון קולנועי ייחודי צריך גם לדעת כיצד להשתמש בו ועדיין לגרום לצופים להסתקרן במתרחש על המסך. נקודת החוזק של הסרט היא בצוות השחקנים שבו: רוני מארה הזכורה בעיקר מהגרסה האמריקאית של "הנערה עם קעקוע הדרקון", קייסי אפלק אח של בן ומועמד לאוסקר על תפקידו ב"התנקשות של ג'סי ג'יימס", בן פוסטר שזכה בשלל שבחים על תפקידו המעולה בסרט "השליח" וגם צץ ב X-מן השלישי כאנג'ל. וגם קית' קארדין הותיק שבראשית שנות ה-80 כיכב בסרטיו של אלן רודולף וגם בקליפ של מדונה ללהיט Material Girl והצעירים מכירים אותו מסדרות כגון "דקסטר" ו"נעדרים".העלילה מתחילה כאשר זוג העבריינים הצעיר והנאה בוב ורות נתפסים לאחר קרב אלים במיוחד עם המשטרה בערבות טקסס. על אף העובדה כי רות היא זאת שפצעה את אחד השוטרים, בוב לוקח עליו את האשמה ונכנס לכלא. ארבע שנים מאוחר יותר, פטריק השוטר שנפצע מתאהב ברות ומעוניין בקרבתה. בוב שלא מסוגל יותר לשהות בכלא מצליח לברוח מבית הסוהר ומתחיל את דרכו חזרה לחיקה של אהובתו ובתם הקטנה שנולדה בתקופת מאסרו. אבל ישנם גורמים נוספים המעוניינים לנקום בנמלט ומחכים שיגיע לעיירה.
העלילה של "נאהבים מחוץ לחוק" היא בעלת פוטנציאל למותחן דרמטי עמוס רגשות סוערים ובהחלט חלק מהסצנות, במיוחד לקראת סוף הסרט, מצליחות להעיר אותו לחיים עם סצנת מרדף לילית די חזקה וסוף מותח ודרמטי. אבל מרבית הסרט הוא הרבה יותר אווירתי ונינוח המתמקד בצילומים תקופתיים מרשימים ביופיים ובסצנות אינטימיות בין רות לבתה הצעירה. מצד אחד הסרט לא משעמם אבל גם אין בו הרבה פיתוח דמויות והעלילה שהיתה יכולה להיות בעלת נפח - רזה למדי. כך שאנחנו נשארים עם סרט מאוד יפה אך לא ממש מפותח שלא נדבר על כך שבסופו של דבר לא ממש אכפת לנו מגיבוריו. לפחות כיף להתבונן על המסך ולהנות מהצילום המרשים.
נאהבים מחוץ לחוק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יריןגיל: 1405/01/2014 03:23:46
8/10אייקון ציון
דרמת-פשע קלאסית, משוחקת ומבוצעת טוב מן הממוצע. סרט פיוטי, אווירתי, ויפהפה לעין.
שם: איתיגיל: 2608/12/2013 20:01:23
3/10אייקון ציון
הסרט הזה יותר מדי איטי, מתחיל במהירות רבה, לא מבינים כל כך מה קורה, ושאר הסרט מאוד קודר. האווירה הקדורת מוסיפה הרבה, המשחק של מארה וקייסי אפלק מעורר מחשבות. אבל העלילה לא מיוחדת, אני לא נהנתי.
שם: ש.גיל: 4028/09/2013 23:32:28
7/10אייקון ציון
דל עלילה ודורש הרבה סבלנות, אך בכ"ז מצליח ליצור עניין מסוים.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט