רידיק ביקורת סרט

Riddick Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "רידיק":
"סרט אקשן לחבר'ה שכמעט עושה את העבודה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Riddick
משחק וין דיזל, קארל אורבן, קייטי סאקוף במאי/ת דיוויד טוואהי  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לרידיק מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מהיר ועצבני"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע72.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די23.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אני מחבב את וין דיזל. הדרך שבא הוא משייט לו בהנאה צינית ומחייך את חיוך הכריש שלו מזכירה לי את ארנולד שוורצנגר בימיו הטובים. דיזל גם הוכיח כישורי משחק ראויים בסרטים כ"חדר לחץ " המצוין ובעיקר ב"משפטו של ג'קי די". דיזל זכור במיוחד בגילום שתי דמויות שאינן כה שונות האחת מהשנייה -דומיניק טורטו בסדרת "מהיר ועצבני",ודמותו של האסיר הנמלט רידיק שהופיע לראשונה ב"פיץ' בלאק" הכיפי וחזרה בקטסטרופה שנקראה "רידיק המסע מתחיל". כעת שהוא שיקם את הקריירה שלו וחזר להיות כוכב מוביל בהוליווד, דיזל מחזיר לחיים את רידיק ומסיים את הטרילוגיה או מחייה אותה.כזכור בסיומו של הסרט השני בסדרה הוגלה רידיק לאי שם וכעת הוא מוצא את עצמו שוב בכוכב עוין, מוקף ביצורים קטלניים והוא צריך שוב לנצל את כישוריי ההישרדות שלו כדי להישאר בחיים.
תחילתו של הסרט חדה כתער ומתארת את רידיק הנולד מחדש בפעם האלף בתוך הישימון.בתפאורה שמזכירה את סרטי "הנוסע השמיני" פוגש את "מקס הלוחם בדרכים" הופך רידיק משבר כלי לאותה מכונת הריגה משוכללת. הוא אף מביית דמוי כלב מקומי והופך שוב לאדון השממה. ואז הסרט מאבד תנופה וחוזר לעלילת הפרק הפותח בטרילוגיה וציידי הראשים שוב רודפים אחרי רידיק ובסופו של דבר מבינים שללא עזרתו הם אבודים.דייויד טוהי במאי "פיץ' בלאק" חוזר כדי לביים את דיזל ומוציא ממנו את המיטב. הבעיה היא שבחלקו השני של הסרט רידיק די נעלם ואת מקומו תופסים ציידי הגולגלות שכמותם ראה הצופה בכל סרט הוליוודי שני כולל לוחמת לסבית קשוחה שמשום מה חלקם מעוניינים לאנוס כולל רידיק שמכריז שהיא עוד תתחנן שהוא ישגל אותה. ונחשו מה קורה, מסתבר שרידיק יכול לרפא לסביות. איך הפמיניסטיות והלסביות לא הקימו כל צעקה בנושא לא ברור?
עוד דמויות טיפוסיות הן ענק משורג שרירים, גשש אינדיאני וצעיר נוצרי מאמין שלא מפסיק להתפלל. כול השחקנים תיאטרלים יתר על המידה, יורים קלישאה אחרי קלישאה והסרט שוקע לתוך שממה מרגיזה. כשרידיק יוצא להציל את הציידים ואת עצמו, הסרט מתעורר שוב לחיים והצופה זוכה לכמה סצנות אקשן מרהיבות שמעידות שהיה למוצר הצריכה הזה פוטנציאל הרבה יותר גבוה שפשוט לא ממומש. רידיק היה יכול להיות הרבה יותר מעוד יומית זניחה אולי אפילו יצירה בנוסח "הטורף".רידיק הינו סרט שלא מתיימר לעשות הרבה מאשר לתת בראש ברגעיו הטובים ובסה"כ מדובר בסרט "חומוס בפיתה" לא רע. זה לא "פיץ בלאק" שהיה חדשני וקיים דיון מעמיק בהבדל בין היום ללילה ובחשש מהאפלה אבל עדיין הסרט מהנה ודי זורם במיוחד אם מגיעים בלי שום ציפיות.בי-מוביז הוא מונח שכבר כמעט לא קיים בתעשייה ההוליוודית. האולפנים הגדולים מעדיפים ליצור שוברי קופות בתקציבים מנופחים ומרבית היוצרים שמביימים סרט עצמאי עובדים הרחק מהאולפנים הגדולים. רידיק בסגנונו הלאקוני ודל השומן (מדובר גם בהפקה צנועה והדבר מורגש) מחזיר לבי-מוביז את הכבוד האבוד שלהם ומוכיח שגם ללא תקציב של מאות מיליוני דולרים ניתן לספק לצופה הנאה בסיסית .אני מחכה בשקיקה ל"מהיר ועצבני 7" –תן להם בראש וין.
רידיק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דב ישראליגיל: 3817/01/2014 16:18:02
6/10אייקון ציון
Riddick נבגד ונזרק למות בכוכב לכת שומם, רידיק מוצא עצמו במלחמת הישרדות נגד חייזרים טורפים וציידי ראשים...אקשן סביר וגם האפקטים, לראות ללא ציפיות כי יותר מזה אין בסרט הנ"ל, 6.5.
שם: אפיגיל: 1628/10/2013 21:44:47
6/10אייקון ציון
סרט טוב !! הסרט ממשיך את הסרט הראשון שלו אשר יצא בשנת 2004 . הסרט הראשון קצת יותר טוב מהסרט השני מבחינת רמת משחק . והסרט השני רמת משחק בדרגה נמוכה יותר מהסרט הראשון אבל עדיין עלילה מעניין וסוחפת דירוג שלי 6.3 .
שם: talooshגיל: 2523/10/2013 14:09:23
4/10אייקון ציון
סרט מאוד מוזר ומאכזב בהתחשב בכוכב שמשחק בו. עלילה לא ברורה וקשה להתחבר אליה ולעקוב מה בדיוק קורה שם.
קישורים
חץ רידיק (עמוד סרט)
וין דיזל
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט