קרב עד הסוף ביקורת סרט

Man of Tai Chi Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "קרב עד הסוף":
"סרט אומנויות הלחימה הטוב של השנה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Man of Tai Chi
משחק קיאנו ריבס, קארן מוק, טייגר הו צ'אן במאי/ת קיאנו ריבס  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לקרב עד הסוף מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אינטנסיבי ומרשים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע33.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די53.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות13.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
החדשה המרעישה היא שקיאנו ריבס בסרטו הראשון כבמאי קולנוע בהחלט יודע לספק את הסחורה. למען האמת הוא עושה זאת הרבה יותר טוב מהמון במאים ותיקים שפועלים בז'אנר כבר שנים ואיכשהו על הדרך התקלקלו כאשר התחילו לביים אפוסים תקופתיים שנמתחים לאורך דקות ארוכות עם סצנות קרב לא מסעירות המתאימות לדודות מארה"ב או אירופה שהולכות לפסטיבלי קולנוע.ריבס חוזר לשורשים ומציג סצנות פעולה פיסיות, קשוחות, עם כוריאוגרפיה בוטה ונטולת פשרות. כמו כן הוא נעזרת בתסריט מהודק ואפילו רזה שכתב מייקל ג'יי קוני המשלב בתוך תוכו גם את "המופע של טרומן" וגם סרטי טאי צ'י מסורתיים. בכך הוא מצליח לבקר את עולם הריאלטי והמציאות הוירטואלית העכשווית וגם להעביר לצופים מסרים מסורתיים על הכוח שמגיע מהרוח האנושית. הכי חשוב, הוא מתמקד בסצנות קרב פיסיות אינטנסיביות מבוימות בקפידה.
"קרב עד הסוף" נבחר להציג בפסטיבלים הבינלאומיים החשובים של קאן וטורונטו כך שכנראה גם המנהלים האומנותיים של האירועים הקולנועים המובילים בעולם הבינו שיש דבר מה מיוחד מאוד בסרט התמציתי הזה המתאר כיצד הפיתוי לכסף והחשיפה לכוח עלולים לסנוור אפילו אדם שמקדיש את חייו לפשטות וצניעות. טייגר שן לי-הו הוא איש משלוחים וגם תלמידו הבודד של מאסטר לאומנויות הלחימה טאי צ'י. למי שכבר צפה בסרטי טאי צ'י בעבר יודע שאין להשתמש בטכניקה זאת לשם תקיפה או עבור בצע כסף.אבל כמו במרבית סרטי הטאי צ'י גם כאן הבן מורד באביו הרוחני רק כדי שהוא יעבור מסע שבסופו הוא יהפוך לאדם שלם וטוב יותר. כאשר המקדש של המאסטר נמצא בסכנה, טייגר מחליט לעשות מעשה ומאחורי גבו של אביו הרוחני הוא מסכים לעבוד כלוחם בקרבות המשודרים לקהל ברחבי האינטרנט. את הקרבות הנ"ל מנהל ביד רמה ורצחנית איש העסקים דונאקה מארק בגילומו של קיאנו ריבס שמאז תפקידיו בסרטים The Watcher ו The Gift בשנת 2000 לא גילם פסיכופט אלים. אגב נראה שריבס ממש נהנה לגלם את ההפך ממה שהוא מורגל לו.
איש אומנויות הלחימה, טייגר הו צ'יין מגלם את גיבור הסרט. האמינות של הסרט נובעת מכך שהשחקן מתעסק באומנויות הלחימה מאז שהיה בן 8. הוא עבד בטרילוגית סרטי המטריקס כמי שהיה אחראי להכשיר את השחקנים האמריקאים לסצנות אומנויות הלחימה. הוא היה פעלולן בסרטים "נמר, דרקון", "המלאכיות של צ'ארלי", "להרוג את ביל" ולאחרונה עבר למרכז המסך בסרטו של ג'קי צאן House of Fury, ובסרט Kong Fu Hero. לצידו משחקת כוכבת הקולנוע הסינית קארן מוק.המפיקה הישראלית לימור סיון שכבר שיתפה פעולה עם קיאנו ריבס בעבר בסרטים אמריקאים עצמאיים חוברת אליו גם בפרויקט הקולנועי שצולם בסין והונג קונג. התוצאה היא סרט אומנויות לחימה שאיננו מתחנף לקהל מערבי בעזרת התעופפויות מיופיפות בסגנון "נמר, דרקון", הסרט הזה אולי לא ימצא חן בעיני הדודות שהולכות לראות סרטים שכאלו בפסטיבלים הבינלאומים אבל הצעירים שאהבו את The Raid האינדונזי הולכים להתמוגג.
קרב עד הסוף - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Mגיל: 5407/05/2014 11:19:51
5/10אייקון ציון
נחצד בתור סרט קרטה אחרי שנים שלא ממש ראיתי סרטים כאלה... אבל מלבד הנובטלגיה לא להיט. משוחק רע במיוחד (הכי גרוע ריבס) מפספס רגעים מרגשים, גם קטעי הקרבות לא הכי מרשימים, והרעיון כולו סתמי ולא מעניין כשהוא מתברר.
שם: יפעתגיל: 3509/10/2013 16:30:57
2/10אייקון ציון
אחד הסרטים הגרועים והמביכים ביותר שיצא לי לראות.
שם: אפיגיל: 1602/10/2013 00:25:10
7/10אייקון ציון
סרט קצת מותח הייתי אומר אלים ומדבר על אומניות לחימה , בעיקר אומנות הטאי צ'י . רמת המשחק של קיאנו ריבס מפתיע לטובה בתור פעם ראשונה שהוא משחק את דמות הרע ולא הטוב . אני ממליץ על הסרט לחובבי אומנויות הלחימה בלבד! דירוג שלי 6.8 . (מי שלא חובב אומנויות לחימה שלא יראה את הסרט הזה בקולנוע)
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט