צעירה ויפה ביקורת סרט

Young & Beautiful Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "צעירה ויפה":
"סרטו החדש של פרנסואה אוזון מפתיע לרעה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Young & Beautiful
משחק מארין ואכט, שרלוט רמפלינג במאי/ת פרנסואה אוזון  
דרמה
ביקורת סרט לצעירה ויפה מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"סתמית ויפה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע32.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די57.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
במשך שנים נחשב פרנסואה אוזון לילד הרע של הקולנוע הצרפתי. יצירותיו המטרידות ניתחו באזמל מושחז את התא המשפחתי הצרפתי. אוזון השכיל לשלב בין מיניות בוטה לבין רגשות סוערים וחלק מסרטיו בעיני הם יצירות מטרידות ביותר – למשל "בריכת שחייה" או "5 כפול 2 " ובוודאי "מתחת לחול".כבר בסרטו הקודם "בתוך הבית " נכרה מעין התמתנות מצידו של הבימאי הצרפתי החצוף.אך הייתה זו התמתנות שלא ויתרה על עלילה מרובת פיתולים ומותחת –כדרכו של אוזון הצופה נותר פעור פה וחסר נשימה מהנרטיב הדחוס עד להתפקע ומעוצמת הרגשות שנראו על הסט.
סרטו החדש של אוזון "צעירה ויפה" שהוצג לראשונה בפסטיבל קאן האחרון ממשיך את מגמת ההתברגנות של אוזון. הסרט עוקב אחרי שנה בחייה של צעירה יפיפייה (השחקנית/דוגמנית מרינה ווכט). לאחר שהיא מאבדת את בתוליה בסמוך לבית הקיץ של אימא ואביה החורג. ללא כל הסבר ברור היא פוצחת בקריירה של זונה ומתמרנת בין לימודיה כתלמידת תיכון לבין הקריירה החדשה והמכניסה שלה.על פניו מדובר בעוד סרט של אוזון הבוחן את מיניות האדם, אולם למעשה הסרט הוא לא יותר מאשר סרט ארוטי פסבדו אומנותי שאינו מצליח לבנות עלילה קוהרנטית בין הקטעים המיניים. לי נדמה כי אוזון פשוט התעצל בסרט והניח שגופה היפיפה של השחקנית הראשית יעשה עבורו (שוב) את העבודה.
כשם שלא ברורה בחירתה של הצעירה לעשות מעשה ולצאת לקריירה במקצוע העתיק בעולם לא ברורה חלוקת הסרט לארבע עונות השנה. קים קי דוק ב"אביב קיץ סתיו חורף ושוב אביב" בחן את המחזוריות בחייו של אדם ואת התחנות השונות שהוא עובר בהפיכתו מילד לנער ולמבוגר. אצל אוזון חלוקה זו היא מלאכותית וצורמת במיוחד שכל תקופה מלווה בשיר קיטשי כזה או אחר שמדרדר את הסרט עוד יותר.ווכט היא אכן בחורה עוצרת נשימה אבל בפרצוף בעל הבעה אחת היא מייצרת אפס הזדהות ובכלל כל הסרט נע בין חוסר עניין לבין שעמום. באמת שרציתי שיהיה לי אכפת מהגיבורה הראשית אבל אוזון מציג בפנינו את אחת הדמויות האנמיות ביותר שהופיעו בסרטיו. שרלוט רמפלינג שמגיחה לקראת סוף הסרט רק הזכירה לי את הימים שבהם נשים הפכו להרבה יותר מאשר אובייקט מיני אצל אוזון."צעירה ויפה" מסמל נקודת שפל בקריירה של אחד הבימאים הצעירים והמבטיחים בקולנוע הצרפתי של ימינו.כולי תקווה כי הוא יחזור למוטב ובמהרה.בינתיים אין ממש סיבה ללכת וראות את סרטו האחרון.
צעירה ויפה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: חייםגיל: 3112/05/2014 13:16:00
8/10אייקון ציון
סרט יפה מאד ..עם המון מחשבה .ותסריט יפיפה וצילום מרשים .לכו לראות !!!
שם: robגיל: 2015/10/2013 09:56:26
1/10אייקון ציון
סוג של פורנוגרפיה שמעמיד פנים להיות םרט רציני – בת 17(שכמובן צריך להראות אותה ערומה כמה שיותר) שמכורה למין עם גברים בגיל העמידה. זה אמור להיות אמין? ניצול עצוב ומוכר.
שם: ששוןגיל: 6105/10/2013 18:23:45
6/10אייקון ציון
הסרט "צעירה ויפה" סובל מחוסר אמינות בולט. משפחתה של הצעירה היפה, מתיחסת לעיסוקה כנערת ליווי, כאילו אימצה תחביב לא מוצלח. גם אם לוקחים בחשבון את התרבות המשוחררת המקובלת בצרפת.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט