יסמין הכחולה ביקורת סרט

Blue Jasmine Movie Review

תמונת כתבסביון איינשטיין על "יסמין הכחולה":
"בלנשט נותנת הופעה בלתי נשכחת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Blue Jasmine
משחק אלק בולדווין, סאלי הוקינס, קייט בלנשט במאי/ת וודי אלן  
קומדיה
ביקורת סרט ליסמין הכחולה מאת סביון איינשטיין | מבקרת
ציון המבקר
"והאוסקר לקייט"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע84.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די9.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
רבים מסרטיו של וודי אלן מותירים אותך אמביוולנטי - זה כתוב טוב, זה עשוי טוב, זה משוחק טוב, אבל משום מה התחושה היא לא של סרט מצוין. פיסה מהחיים נטולת מסר שכמו הסיפור של כל אחד מאיתנו, יש בה קטעים מעניינים יותר ומעניינים פחות. ההבדל הוא שבפיסה הזו יש את קייט בלנשט שנותנת הופעה נדירה ובכך הופכת את הסרט לאחד שפשוט חייבים לראות.יסמין (קייט בלנשט) הייתה על גג העולם – נשואה להאל המולטי מיליונר (אלק בולדווין) היא גרה בפארק אווניו, הארונות גדושים בשאנל, ופנדי והזמן במסעדות יוקרה, אירועי התרמה ואריזות ליאכטה בסן טרופה. עד שהסתבר שהאל עובר על החוק, חי בעיקר מכספם של אחרים, והבועה התפוצצה עם מעצרו. האל התאבד בכלא ויסמין נותרה עם סט מזוודות של לואי ויטון, ללא פרוטה וללא שפיותה. עכשיו היא נאלצת לגור אצל אחותה הגרושה, ג'ינג'ר (סאלי הוקינס), בדירה קטנה בסן פרנסיסקו עם שני ילדים וארוס מוסכניק. הדבר היחיד שמחזיק אותה ב"תחתית" הוא קוקטייל זנקס ומרטיני. רות מיידוף פוגשת את בלאנש מ"חשמלית ושמה תשוקה". ההיסטוריה הקלאסית חוזרת על עצמה.
נחושה להוכיח שהיא טובה יותר ומוצלחת יותר מהסובבים אותה, יסמין לומדת מחשבים כדי שתוכל ללמוד עיצוב פנים. אך שיכורה ממרטיני וזיכרונות יפים יותר, היא מתקשה לשמור על התדמית האצילית, מדברת לעצמה ברחוב וחיה מחדש רגעים בהם הייתה כביכול מאושרת. וודי אלן, דרך דיאלוגים שנונים וסביבה שכל הזמן מרגישה חונקת ואמיתית, משחק פינג פונג עם השאלה הנצחית של האם עדיף להיות על הפסגה, מתוסבך ובהעמדת פנים, או בתחתית - מאושר ומאוהב. אך כמו בחיים האמיתיים, גם במשחק הזה אין מנצחים, ובסופו של דבר, הנסיבות מנצחות את כולם.סביר להניח שגם כשכתב את דמותה של יסמין, אלן בחלומות הכי פרועים שלו לא דמיין שבלנשט תקים אותה כך לתחייה; מתוסבכת, יפיפייה, כואבת, קומית, בלתי נסבלת ובלתי נשכחת. כל רגע שלה על המסך הוא מתנה. אנחנו מפתחים כל כך הרבה רגש כלפיה שהיא הופכת להיות הדמות האהובה הכי שנואה עלינו. חכמה וחזקה, היא טיפשה ושברירית ובאותה מידה שבא לנו שהיא תצליח, בא לנו שהיא תאבד את ההכרה בסיבוב הבא של מרטיני וזנקס. בעודה מנסה להציל את עצמה, היא מצילה את סרטו של אלן בכל סצינה, הופכת רגעים מוכרים ליוצאי דופן. היא הבשורה ובצאתך מהקולנוע, אתה מדבר עליה ולא על הסרט.
מדהימה לא פחות היא העובדה שבראיונות לקראת צאת הסרט, בלנשט מתוודה שמעולם לא לקחה זנקס ואפילו לא השתכרה. היא צפתה בעשרות סרטונים בYouTube של אנשים שצילמו את עצמם על זנקס וכך בנתה את התנהגותה של יסמין על המסך. בלנשט, שבאה מתיאטרון, מקימה לחיים מהנייר של וודי אלן יסמין תיאטרלית וגרנדיוזית במיוחד, סוגרת מעגל עם הופעתה כבלאנש ב"חשמלית ושמה תשוקה" מ-2009.הביקורות כבר מכתירות את "יסמין הכחולה" כאחד מסרטיו הטובים ביותר של אלן ואת בלנשט, כמועמדת בטוחה לאוסקר. יש משהו כל כך אמיתי וצורם ביסמין שגורם לך לשכוח שאתה בסרט וגם לשכוח שהיו הרבה רגעים שלא אהבת, ואפילו השתעממת. נוכחותה של בלנשט מאפילה על זו של שאר הקאסט וסצינות בלעדיה, נראות אפרוריות ועבשות. מזל שאין הרבה כאלה.
יסמין הכחולה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4722/03/2019 11:16:14
7/10אייקון ציון
סימפטי אבל לא הרבה מעבר לזה. החוזק העיקרי בסרטי וודי אלן שבו הוא מציג דמויות פגיעות, בא לידי ביטוי גם כאן.העלילה נעה סביב שני צירי זמן, ההווה והעבר. ג''זמין עוזבת את ניו יורק ובאה לגור אצל אחותה החורגת והמוזרה ג''ינג''ר בסן פרנסיסקו. ג''זמין שסובלת מדיכאון ושגם מדברת אל עצמה מידי פעם, מנסה לשקם את חייה אחרי שנפרדה מבעלה ,שהיה איש עסקים נוכל ורמאי שגם בגד בה עם נשים אחרות.בעבר היא חיה ברמת חיים גבוהה וכעת צריכה לנחות לקרקע המציאות כשנותרה ללא פרוטה ,בלי השכלה ובלי עבודה.יש דינמיקה מעניינת בין שתי האחיות. מצד אחד יש להן מכנה משותף, שזה בני זוג שנפרדו מהן והרצון למצוא חדשים. מצד שני יש משקעים מהעבר שקשורים לזה שז''סמין היתה מתנשאת על אחותה ושבעלה של ז''סמין "העלים" בזמנו כספים של אחותה ובעלה.בסופו של דבר,כמה שלא נברח מהעבר, אי אפשר להימלט מהצורך להתעמת איתו.לסיכום: גם אם לא מדובר באחד הסרטים הגדולים של וודי אלן, עדיין זה סרט ששווה צפייה.
שם: מריםגיל: 6404/10/2014 09:34:06
7/10אייקון ציון
נהניתי (למרות המניירות הידועות של אלן) שחקנים טובים ממליצה
שם: דב ישראליגיל: 3901/09/2014 18:29:02
7/10אייקון ציון
Blue Jasmine יסמין נשואה להאל המולטי מיליונר, עד ההבנה שהאל בוגד ללא גבולות...הופעה מצוינת של קייט בלאנשט שבהחלט הוסיפה עניין רב לסרט, סרט על הבדלי מעמדות, לא תמיד להיות עשיר זה טוב, סרט מעניין על החיים, 7.5.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט