תור: העולם האפל ביקורת סרט

Thor: The Dark World Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "תור: העולם האפל":
"סרט המשך מוצלח יותר מהסרט הראשון"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Thor: The Dark World
משחק כריס המסוורת, נטלי פורטמן, טום הידלסון, סטלן סקארסגראד, אידריס אלבה, אנתוני הופקינס, רנה רוסו במאי/ת אלן טיילור  
הרפתקאות
ביקורת סרט לתור: העולם האפל מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"טוב פלוס"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע79.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די18.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בדרך ל"נוקמים 2" ואחרי ש"הנוקמים" הראשון היה לאחד הסרטים המצליחים בתולדות כל הזמנים ממשיכים חברת מארוול ואולפני דיסני, להנפיק סרטים העוסקים בגיבורי העל המשתייכים לקבוצה הססגונית. הפעם הגיע תורו של "תור" בסרט שני במספר הממשיך לתאר את עלילותיו של האל החתיך הבנוי לתלפיות והמדענית בת האנוש ג'יין פוסטר.קנת בראנה שביים בכבדות שקספירית תמוהה את הסרט הראשון בעלילות תור הודיע כי אינו פנוי ועל כס הבימוי התיישב אלן טיילור בימאי שיש לו בעיקר ניסיון טלוויזיוני בסדרות טלוויזיה משובחות כגון: "הסופרנוס", "Mad Men", "סקס והעיר הגדולה", "עמוק באדמה" ולאחרונה גם ביים פרקים מובחרים בסדרת הלהיט של HBO - "משחקי הכס".
העלילה מתרחשת שנתיים אחרי שתור (כריס המסוורת' שהפתיעה לאחרונה בתפקיד דרמטי מעולה בסרט RUSH) וג'יין פוסטר (נטלי פורטמן בתפקיד שלא יזכה אותה באוסקר), נפגשו לראשונה. הפעם אחרי שג'יין מעוררת בטעות חומר מסתורי בעל כוחות הרסניים, תור מוצא את עצמו מגן על היקום נגד אויבים קדמונים - אלפים רשעים שחוזרים מן הכפור לנקום את נקמתם.בחלקו הראשון של הסרט ישנה התמקדות דרמטית משעממת לחלוטין בעלילות משפחתו של האל, האלפים המעוניינים בנקמה וגעגועייה של פורטמן לגבר שלה. ההתנהלות הדרמטית המגושמת מזכירה את הבימוי של בראנה בסרט הראשון. כצופה הייתי מייחל לסתם כיף בלתי מזיק עם שלל סצנות פעולה קיצביות שהיו בעיקר מספקות אסקפיזם והנאה צרופה.
רק בחציו השני והקצבי של הסרט משתחרר טיילור והסרט שועט קדימה במיומנות ראויה ואף מסתיים בדו קרב מרשים המשלב בין לונדון לעולמות רחוקים. לו היה כל הסרט מתנהל באווירת הכיף השורה על חלקו השני של הסרט הוא היה הופך לחויית צפייה ראויה ביותר.תור הוא דמות קומיקס פשוטה יחסית: אין לו מסיכה ולכן הוא נעדר את הדואליות המרתקת המאפיינת את בטמן וספיידרמן . לעומתם דמותו מדיפה נוכחות על סף הפשיזם (הוא בלונדיני, גבוה, ובעולמו הלוחמים הם השולטים והנשק שלו הוא פטיש האלים). לתור צריך להתייחס בקלילות רבה יותר כי אין אפשרות אחרת לקבל את דמותו המופרכת. אולם לאור סרטי "האביר האפל" של נולאן מרגישים יוצרי סרטי הקומיקס חובה לחפור (לעיתים ללא צורך) ולספק היבטים פסיכו אנליטיים לדמות הגיבור שלהם. במקרה של תור זה מיותר לחלוטין ולא מוסיף דבר.אנתוני הופקינס משחק על טייס אוטומטי. לטובה אפשר לציין את רנה רוסו הותיקה שזוכה לעדנה, את קט דנינגס, סטלן סקרסקרד וג'ונתן האוורד המגלמים את שותפיה של נטלי פורטמן ומכניסים הומור ואנושיות לתוך הסרט וגם תורמים רבות לסופו המוצלח. אבל מי שמציל את הסרט הוא טום הידלסטון המצוין כלוקי, אחיו הרשע של תור. נראה שהידלסטון נהנה מכל רגע על הסט וגם מכניס הומור (רחמנא לצלן) לעולמו הקודר של תור. רק בזכותו שווה ללכת ולראות את הסרט. אגב לסרט יש עוד שני סופים: באמצע הקרדיטים עם הופעת אורח של כוכב קולנוע המצטרף לסרטי "הנוקמים" ובסוף הקרדיטים יש הפתעה משעשעת במיוחד ששווה את ההמתנה.
תור: העולם האפל - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אופירגיל: 1722/09/2019 00:30:54
7/10אייקון ציון
הכל טוב חוץ מהנבל. טום הידלסטון כרגיל מעולה בתור לוקי, כריס המסוורת'' בתור ת''ור, אבל הנבל מלקית'' הוא הגרוע ביותר שיש למארוול להציע. יותר טוב מת''ור הראשון שלדעתי הוא הסרט הכי גרוע של מארוול.
שם: .MOR Rגיל: 1410/11/2017 01:26:32
7/10אייקון ציון
סרט שגרתי ונחמד !!! השחקנים מעולים, הצילום נהדר, הפס-קול מוסיף הרבה לאווירת הסרט, האפקטים מהפנטים, סצנות האקשן מנהנות ומעוררות עניין והדיאלוגים שנונים ומעניינים אבל התסריט והעלילה צפויים, לא יצירתיים ומקוריים במיוחד ולא ממומשים מספיק. בקיצור, אפשר לראות בכיף !!!
שם: rotem590גיל: 1706/05/2016 01:43:06
9/10אייקון ציון
סרט יפה מאוד, יותר טוב מהקודם. הרבה אקשן וגם מצחיק. נהנתי מאוד מהסרט והוא הפתיע לטובה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט