דיברנו מספיק ביקורת סרט

Enough Said Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "דיברנו מספיק":
"שחקנים מופלאים בסרט קטן ומקסים שמצליח לרגש ולהצחיק"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Enough Said
משחק ג'יימס גדולפיני, ג'וליה לואיס דרייפוס, קתרין קינר, טוני קולט במאי/ת ניקול הולופסנר  
קומדיה
ביקורת סרט לדיברנו מספיק מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"שובה לב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע77.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די15.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אני אוהב את הסרטים של הבמאית/תסריטאית ניקול הולופסנר. אשת קולנוע עצמאית שסרטיה הקטנים והמקסימים מצליחים להצחיק, לרגש וגם להיות ציניים במידה. אחרי חמישה סרטי קולנוע עצמאיים הולופסנר מוכיחה שהיא אמנית ייחודית בעלת קול יוצא דופן. אחרי שסרטה הלפני אחרון, Please Give לא הציג בבתי הקולנוע בארץ, וחבל שכך, מגיע אלינו סרטה האחרון והמופלא לא פחות "דיברנו מספיק" שמספק את אחת ההפתעות המרעננות של סתיו 2013.הולופסנר התגלתה לעולם בשנת 1996 עם סרטה הראשון Walking and Talking על צמד חברות רגע לפני חתונתה של אחת מהן. זה גם היה שיתוף הפעולה הראשון שלה עם השחקנית קתרין קינר שהשתתפה לאחר מכן בכל יצירותיה והפכה לשחקנית מבוקשת בסרטים עצמאיים. "ממש מושלמות" סרטה השני משנת 2001 כבר הגיע לבתי הקולנוע בארץ, והשתתפה בו ברנדה בלת'ין (סודות ושקרים) כאשה מבוגרת המחליטה לאמץ ילדה אפרו-אמריקאית, מה שמערער את עולמן של שתי בנותיה הבוגרות. השחקנית אמילי מורטימור כבת הצעירה זכתה בשלל פרסים בעקבות סצנת ערום בו היא משוחחת עם בן זוגה על הגודל של שדיה.
סוד הקסם של הולופסנר הוא היכולת שלה לדון בסיטואציות אינטימיות בצורה רגישה ובעיקר ליצור דמויות נשיות מורכבות ואנושיות המצליחות להזכיר לנו את הפגמים שלנו כבני אדם ולעורר הזדהות טוטאלית בשל כך. גם בסרטה השלישי "חברות עם כסף" משנת 2006, היא עוסקת בנושא רחב יותר בצורה אינטימית. ג'ניפר אניסטון באחד מתפקידה המפתיעים כרווקה בשנות השלושים לחייה שלא ממש הצליחה בחיים ועובדת בניקיון בעוד ששלוש חברותיה הטובות ביותר נשואות ובעלות ממון.גם בסרטה הרביעי Please Give היא חזרה לעסוק בכיצד הכסף מנהל את העולם של קבוצת אנשים במנהטן תוך כדי התמקדות בזוג המנהל חנות רהיטים עתיקים ומוצא את עצמו במשבר על רקע רומנטי וכלכלי. הסרט לא זכה להצלחה מסחרית בארה"ב ונעלם במהירות אבל הולופסנר לא שקטה ובינתיים עסקה בבימוי פרקים בסדרות "מוארת" ו"מחלקת גנים ונוף". השנה היא חזרה אלינו עם סרט חמישי במספר. גם הוא סרט קטן מידות שעוסק באנשים ובתפקידים הראשיים דווקא שני כוכבי טלוויזיה לא ממש צעירים.
בסרט מככבים ג'וליה לואיס דרייפוס, כוכבת הסיטקומים "סיינפלד" ו Veep , כאשר לצידה "הסופרנו" בכבודו ובעצמו, ג'יימס גנדולפיני בתפקיד מפתיע ולא צפוי. הסרט זכה הפעם לא רק לביקורות משבחות אלא גם להצלחה כלכלית צנועה מה שמציב את הולופסנר בסיטואציה מפתיעה שהיא לא בדיוק מורגלת אליה. זהו גם הסרט האחרון שגנדולפיני לקח בו חלק לפני שנפטר מדום לב. לכן הצפייה בסרט הזה הוא גם צפייה בשירת הברבור של אחד השחקנים המפתיעים והלא שגרתיים שפעלו בהוליווד בשני העשורים האחרונים.כמו בכל סרטיה גם העלילה בסרט הזה היא קטנת מידות ואינטימית. הפעם מדובר בקומדיה רומנטית יוצאת דופן בגלל שגיבוריה נמצאים בשנות ה-50 לחייהם, שניהם גרושים ובהחלט לא נראים כמו דוגמנים. דרייפוס מגלמת את אווה, אם גרושה וחד הורית, העובדת כמסג'יסטית. בתה המתנכרת עומדת לעזוב לקולג' והיא חוששת להשאר לבד. היחידים שהיא יכול להשען עליהם היא חברתה הפסיכולוגית המתוסבכת לא פחות ממנה וחברתה הטובה ביותר של בתה המחפשת אחרי דמות אם.במסיבה שאליה היא נגררת היא פוגשת שני אנשים: אלברט, איש ארכיון של מוזיאון לתולדות הטלוויזיה. גבר כבד גוף, שעיר, מבולגן אך מתוק ומצחיק. היא גם פוגשת את מריאן משוררת שהופכת לקליינטית וגם לחברה החדשה הטובה ביותר חוץ מבעיה אחת: היא לא מפסיקה ללכלך על בעלה לשעבר מה שפוגם בבטחון העצמי של אווה כאשר היא נמצאת בשלבים הראשונים של מערכת יחסים חדשה עם אלברט. הקסם של דרייפוס וגנדולפיני בתפקידים לא צפויים כאנשים שברירים ללא בטחון עצמי כובש את הלב. שחקנים מעולים כגון טוני קולט, קתרין קינר ובן פלקון תורמים רבות גם כן. אבל הגיבורה האמיתית היא ניקול הולופסנר ששוב פעם הצליחה לכתוב תסריט מרגש ומצחיק ולביים ממנו סרט קטן מידות אך עם לב גדול.
דיברנו מספיק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דניאלגיל: 2831/01/2019 14:42:08
8/10אייקון ציון
סרט ממש נחמד. מרגש. לא פומפוזי.
שם: anipoגיל: 4430/10/2015 18:37:47
8/10אייקון ציון
שינוי מרענן ומבורך. סוף סוף נזכרים שאהבה יכולה להגיע גם באמצע החיים, אחרי אינסוף הקומדיות הרומנטיות ששמות במרכזן רק צעירים. סיפור יפה על אהבה טהורה ולא בומבסטית בין שני אנשים מבוגרים וגרושים, שלכל אחד מהם בת גדולה. לשניהם קילומטרז'' בכלל בחיים ובמערכות יחסים כושלות. הוא גבר מצחיק ורגיש והיא אישה נאה ופשוטה במובן החיובי של המילה. בשלב שבו הם נמצאים בחייהם ,מחפשים לחוות זוגיות פעם נוספת, בלי יומרות מיוחדות ובלי תנאים, רק להרגיש טוב עם בן ובת הזוג ופשוט להנות ממה שיש. עוד תזכורת להפסד הגדול עם לכתו של שחקן כמו ג''יימס גנדולפיני.
שם: dulalaגיל: 3028/05/2014 22:12:46
10/10אייקון ציון
מומלץ! סרט מרגש, דיאלוגים טובים, רציתי שימשיך עוד קצת...
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט