תוכנית בריחה ביקורת סרט

Escape Plan Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "תוכנית בריחה":
"היגיון אין בסרט הזה אבל בידור כייפי כמו פעם יש בשפע"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Escape Plan
משחק סילבסטר סטאלון, ארנולד שוורצנגר, ג'ים קאוויזל, סם ניל במאי/ת 116  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לתוכנית בריחה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"בריחה מהמציאות"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע86.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די11.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הברומאנס בין סילבסטר סטאלון וארנולד שוורצנגר ממשיך לסרט שלישי במספר. השניים ששלטו בקופות בשנות ה-80 ותחילת ה-90 לא היו זקוקים אחד לשני בעבר. היום אין להם כל כך ברירה, וכדי למשוך קצת תשומת לב הם חייבים לשתף פעולה. התוצאה נטולת כל היגיון בסיסי אבל הכימיה בין שני הכוכבים והסרט שזורם בקלילות למרות אורכו (115 דקות) מפצים על הטקסטים הדלילים והמחסור בסצנות פעולה מרשימות.סטאלון מגלם את ריי ברסלין, עורך דין לשעבר, שלפני שנים רבות בתו ואשתו נרצחו על ידי אסיר נמלט. הוא החליט לעשות הסבה מקצועית ולהפוך לאחד המומחים הגדולים ביותר בעולם להנדסה ביטחונית, כלומר הוא נכנס לבתי כלא מאובטחים ביותר בארה"ב במסווה של אסיר מסוכן ומוצא דרכים להמלט.
ברסלין שרק עכשיו סיים משימה אחת לוקח על עצמו משימה אחרונה, שהיא גם הקשה מכולן – לנסות לברוח מכלא סודי שנוצר בהזמנת ה CIA ומנוהל על ידי ארגון פרטי. מדובר במתקן הכליאה המאובטח ביותר בעולם. הבעיה היחידה היא שהוא ושותפיו לארגון לא יודעים היכן נמצא מתקן הכליאה המושמץ. משום מה ובלי שום סיבה הגיונית לעין ברסלין מחליט לאמץ לחיקו את המשימה ומגלה באופן בלתי מפתיע בעליל שהוא נפל קורבן לתרגיל לא ממש סימפטי של גורם מסתורי.במתקן הכליאה הוא פוגש באסיר נוסף בשם רוטמאייר בגילומו של שוורצנגר - גברתן שהוא ידידותי באופן מחשיד במיוחד. יש גם מנהל כלא אכזרי בגילומו של ג'ים קביזל (ישו מהסרט המושמץ של גיבסון), סוהר פסיכופט בגילומו של ויני ג'ונס הבריטי (לוק סטוק ושני קנים מעשנים) ורופא אנושי בגילומו של סם ניל (פארק היורה). את שותפיו של סטאלון לעסקי הבריחה מגלמים הראפר שהפך לשחקן קרטיס "50 סנט" ג'קסון, וינסנט דונופריו (מטאל ג'אקט, מהסדרה "חוק וסדר") והמועמדת לפרס האוסקר איימי ראין (מגנוליה, לילות בוגי, נראתה לאחרונה).
הבמאי הדני מייקל הפסטרום שמאז המועמדות שלו לאוסקר בקטגוריית הסרט הזר בשנת 2003 מביים סרטים בינונים ורעים בהוליווד ("1408", "מחיר הבגידה", "שנחאי" ו"פולחן") גוייס לבימוי הסרט הזה. עמדה לפניו משימה לא פשוטה - לביים סרט פעולה ומתח בחלל סגור ואפרורי. התוצאה נראת דלת תקציב ומיושנת כאילו נלקחה מסרט בתחילת הניינטיז אבל איכשהו למרות שלל הכשלים הוא מבדר. "תוכנית בריחה" הוא לא בדיוק שיא הקריירה של שני כוכביו אבל הוא מקצועי מספיק כדי לא להביך אותם וכדי לספק את הסחורה לקהל המעריצים הנאמן.
תוכנית בריחה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: rotem590גיל: 1714/01/2016 17:49:38
8/10אייקון ציון
סרט נהדר, ממש אהבתי אותו. סטאלון ושוורצנגר עם משחק יוצא דופן יוצרים סרט מהנה במיוחד. ממליץ עליו בחום למי שלא ראה
שם: הצדיק הנאורגיל: 3803/12/2015 15:07:49
4/10אייקון ציון
בתור חובב של סטלון ושוורצנגר אני חייב לציין שזה אחד הסרטים הכי מטופשים שראיתי בחיים שלי. אין בו אפילו 2 דקות רצופות אמינות. מזל שראיתי אותו בבית כי אם הייתי משלם עליו בקולנוע, הייתי מגיש תביעה על הונאה
שם: חייםגיל: 3121/04/2014 23:38:04
7/10אייקון ציון
סה'כ סרט טוב ומשחק מצויין של השחקנים הוותיקים האלו מאד ..אקשן אך לומר לא היה הרבה יחסית .אלו מתח ופה ושם מכות והומור מצד שני שחקנים .ככה בסופו של דבר מי שרוצה לראות ..תסרט יוכל להנות מסרט טוב .ומשחק מצויין של השחקנים !!!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט