הטעות הגדולה ביקורת סרט

Delivery Man Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "הטעות הגדולה":
"עיבוד מחודש חביב אך סתמי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Delivery Man
משחק וינס וואן, קריס פרט במאי/ת קן סקוט  
קומדיה
ביקורת סרט להטעות הגדולה מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"רימייק פושר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע70.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די22.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"הטעות הגדולה" הוא סרט חביב ומהנה למדי, מסוג הסרטים שכל המשפחה יכולה ללכת אליהם ביחד. למרבה הצער זה גם סרט שאין שום הצדקה לקיומו. זהו תעתיק מדויק, כמעט סצינה לסצינה ומילה במילה, של הקומדיה הקנדית דוברת הצרפתית "סטארבק" (שהוצגה אף היא בישראל השנה) שמבוים על ידי במאי הסרט המקורי, קן סקוט, בגרסה אמריקאית חסרת השראה.הסרט מתאר את קורותיו של דיוויד ווזניאק (וינס ווהן), גבר לא יוצלח בשנות ה-40 העובד כנהג הובלה בחנות הבשר של הוריו, מגדל גראס בביתו ולא מצליח לשמור על מערכת יחסים יציבה עם חברתו. יום אחד מגלה דיוויד כי טעות במרפאת הפוריות בה הפקיד תרומות זרע בצעירותו גרמה לכך שהוא אביהם הביולוגי של 533 ילדים, כאשר 142 מהם מגישים תביעה במטרה להכיר את אביהם הביולוגי.
כמובן, כמו בכל סרט אמריקאי שמרני המכבד את ערכי המשפחה, דיוויד יעבור מסע בסרט בו הוא ייאלץ לקחת אחריות על חייו תוך כדי ניסיון להכיר את משפחתו המורחבת החדשה. הבעיה היא כי המסע הזה הוא סכמטי ונדוש למדי. כמות הילדים הגדולה וסדרת המפגשים עימם לא מייצרים קשר משמעותי בין הצופה לדמויות והסרט מדשדש לו בנעימות עד לסופו המתקתק. גם שוחרי הקומדיות של השחקן וינס ווהן (לדפוק חתונה, והרי החדשות) ינחלו אכזבה מאחר והסרט נוקט בהומור מדוד המתאים לכל המשפחה, בניגוד לסרטיו המוקדמים והפרועים של ווהן.זו אינה הפעם הראשונה בה משתתף ווהן ברימייק שהינו תעתיק זהה לסרט קודם. בעבר שיחק את דמותו של נורמן בייטס בעיבוד הכושל של גאס ואן סנט לקלאסיקת האימה של אלפרד היצ'קוק, "פסיכו". זו גם אינו הפעם הראשונה בה במאי אירופאי מבצע מחדש עיבוד דובר אנגלית לסרטו המקורי. במאים גדולים כאלפרד היצ'קוק, פרנק קפרה, ססיל ב. דה מיל ואפילו בועז דוידזון שלנו יצרו בעבר עיבודים חדשים לסרטיהם המקוריים בתקציב גדול יותר ובתסריט עדכני המתאים לרוח התקופה והמקום.
הבעיה היא כי סרטו של סקוט נעשה בסמיכות זמנים קרובה מדי לסרט המקורי ואינו מציע שום נקודת השקפה רעננה התואמת את מעבר העלילה מקנדה לארצות הברית. בכך דומה הסרט לרימייק האמריקאי שביצע הבמאי הגרמני הנודע מיכאל הנקה ב-2008 לסרטו עוכר השלווה "משחקי שעשוע" בו העתיק במדויק את סרטו המקורי מגרמנית לאנגלית. עיבודים מחודשים אלו מהווים גרסאות חיוורות של מקורותיהן, שתורגמו לאנגלית בשביל הקהל האמריקאי העצלן ואינן מוסיפות נדבך נוסף ורלוונטי שמצדיק את עשיית הסרטים מחדש.צופים שלא צפו ב"סטארבק" המקורי יוכלו למצוא הנאה בסרט, שמעורר צחוק פה ושם ושנקודת מוצאו העלילתית הינה בעלת עניין ויש בו חן מסוים. כסרט שעומד בפני עצמו "הטעות הגדולה" הוא צפייה יומית חביבה, שמרנית ולא מזיקה לכל המשפחה, אולם לצופים שכבר ראו את הגרסה המקורית עדיף לחסוך את זמנם וכספם ולא לצפות בתעתיק חיוור וחסר ייחוד זה.
הטעות הגדולה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4905/03/2021 09:59:57
7/10אייקון ציון
הרעיון מעניין אבל הביצוע ככה ככה. סרט שלא חף ממגרעות אבל יש בו גם חן מסויים ומסר חשוב.דיוויד עובד כנהג משאית באיטליז המשפחתי. הוא חי חיים די אפורים ללא משמעות ובנוסף גם נקלע לחובות כספיים.למרות החסרונות שלו, לדיוויד יש לב ענק. שני דברים קורים במקביל: בת זוגו מגלה לו שהיא בהיריון. הדבר השני , מסתבר שבעבר הרחוק תרם זרע המון פעמים ומתרומות אלו נולדו לו 533 ילדים. העניין הוא שכעת חלקם מגישים תביעה לבית המשפט כדי שזהותו תיחשף. חברו של דיוויד שהוא עורך דין לא הכי מוצלח, מציע לו תביעה נגדית נגד המרפאה שהפרה את הסכם הסודיות איתו ופירסמה את הכינוי איתו הוא נרשם. בינתיים דיוויד מתחיל לפגוש את ילדיו ללא ידיעתם שהוא האבא וגם מסייע להם בבעיותיהם. כל ילד עם הסיפור והשריטות שלו. כמה רגעים מרגשים עם אחד הילדים שהוא משותק. בסוף דיוויד יאלץ לבחור בין הכסף לבין חשיפת זהותו. מין חצי קומדיה וחצי דרמה. בשורה תחתונה שווה צפייה.
שם: Arikגיל: 4201/05/2020 16:45:37
10/10אייקון ציון
אוננות, תוצאות של אוננות, כישלון, רגש כנה אהבה אנושית. עכשיו, די בטוח, שהצלחתי למשוך את תשומת הלב שלכם לסרט "הטעות הגדולה". דיוויד, גיבור הסרט, שמגולם ע"י וינס ווהן, רווק בשנות ה – 40 לחייו, אך יכולתו להסתדר בחיים מתאימה יותר לילד בן טיפש – עשרה, שרוצה, אך לא מצליח. חייו של דיוויד הם סדרה של כישלונות – הוא מאחר לכל מקום, מבטיח דברים לסובבים אותו ולא מצליח לקיים ומנהל זוגיות רעועה עם אישה מקסימה, שמאוהבת בו, אולם מתקשה להתמודדות עם העדר הבגרות שלו. סיפורי כישלון כאלה מסתובבים סביבנו בשפע, אולם הסיפור של דיוויד מקבל מפנה ייחודי מאוד, כשהוא פוגש בעורך דין של חברה להפריה מלאכותית בה עבד לפני כעשרים שנה. זוכרים שהתחלנו את הסקירה מ - "אוננות" ? לא סתם, הרי דיוויד הצעיר התפרנס ממתן תרומת זרע ואלו כידוע באות לעולם בסיוע נדיב של הידיים. עורך הדין הגיע לדיוויד עם בשורה – מתוך תרומותיו נולדו יותר מחמש מאות ילדים, ולמרות הסכם הסודיות שדיוויד הצעיר חתם עם החברה, 140 מהילדים מעוניינים לפגוש אותו. הילדים גם רוצים להוכיח את הזכאות לפגישה באמצעות בית משפט. עלילת הסרט מתרחשת בארה"ב, המדינה בה הזכו
שם: מור רזגיל: 1327/03/2016 20:48:43
6/10אייקון ציון
סרט די כיפי ומהנה !!! השחקנים מעולים, הצילום נהדר, הפס-קול מושלם, רוב הבדיחות מצחיקות והדיאלוגים מעניינים לרוב אבל התסריט והעלילה צפויים מאוד בסופו של דבר. בקיצור, האופציה המושלמת לצפייה עם חברים.
קישורים
חץ הטעות הגדולה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט