שבעה צעדים (2013) ביקורת סרט

(2013) Oldboy Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "שבעה צעדים (2013)":
"גרסא חיוורת משהו ליצירת המופת הקוריאנית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר (2013) Oldboy
משחק אליזבת' אולסן, סמואל ל. ג'קסון, ג'וש ברולין במאי/ת ספייק לי  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לשבעה צעדים (2013) מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"ריימייק מיותר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע64.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די30.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"שבעה צעדים" הסרט האמצעי בטרילוגיית הנקמה המהוללת של פארק צ'אן ווק הציגה את סרט הנקמה הקוריאני במלוא הדר. תשע השנים שעברו מאז יצא הסרט למסכים והוא עדיין מהווה יצירה עוכרת שלווה ומתעתעת שכל פעם שצופים בה מחדש מגלים נדבך אחר בה.לא ברור מה הביא את הבימאי ספייק לי (שכבר מזמן אינו אותו יוצר בועט ושורט כמו בתחילת דרכו) לביים כעת גרסא מערבית לסרט המקורי. לי טוען בראיונות עימו כי הסיפור קסם לו והוא בכלל ביים את הסרט על פי המנגה המקורית ששימשה השראה לבימאי הקוריאני. מי שכבר ראה עיבוד אמריקאי ליצירה אסייתית יודע כי בדרך כלל הרימייק מרדד את המקור והעוצמה הרגשית והויזואלית המאפיינת את הקולנוע האסייתי נעלמת בדרך מטוקיו סיאול או הונג קונג ועד שהיא מגיעה להוליווד. כחובב מושבע של לי קיוויתי כי במקרה שלו אגלה את אחד מהיוצאים מן הכלל ולצערי טעיתי.
עלילת הסרט מספרת על איש עסקים שנחטף ונכלא בחדר למשך שנים רבות. לאחר שחרורו הוא מנסה למצוא מי האחראי לכליאתו המייסרת ולאט לאט מגלה כי האיש ששבה אותו משחק איתו המשחק חתול ועכבר מקורי ומבעית. מין סיק צ'וי מגדולי שחקני האופי בקולנוע הקוריאני (שמתמחה בגילום דמויות מיוסרות ואף שליליות) מגלם את גיבור הסרט בסרטו של ווק ורק הבעות פניו המדהימות יוצקות לתוך הסרט המקורי עוצמה ואפילה שחסרות מאד בגרסא של לי - כשאת הגיבור מגלם השחקן הנאה ג'וש ברולין.בכלל,סרטו של לי נדמה כיצירה שאינה יודעת מה היא רוצה מעצמה: הסרט נע בין קטעים המזכירים סדרות טלוויזיה בנוסח חוק וסדר ולפתע הופך לסרט אימה מלא דם. בסרט המקורי נשמרה האווירה החצי חלומית והמתעתעת לכל אורכו וההרגשה הייתה של סיוט מתמשך שאט אט חונק את הצופה ואילו אצל לי יש קטעים שבהם יכול הצופה להתרווח בנחת בכיסאו ולהמתין להתרחשות המרגשת הבאה שתבוא.
לא שלי אינו במאי מוכשר ולא שחלק מהסצנות אינן מבוימות בוירטואוזיות ונאמנות למקור (אפילו סצנת הפטיש המפורסמת מצולמת לא רע) אבל ההרגשה הכללית היא שלי ייצר סרט מתח די שגרתי מחומר בסיסי שהוא הרבה יותר מורכב ואפל מהתוצאה הסופית.סרטו של לי מיועד ככל הנראה רק לאלו שלא ראו את הסרט המקורי ומעוניינים בסרט מתח מפותל ולא אחיד ברמתו. מי שצפה בשבעה צעדים המקורי ואינו מתעניין במחקר אקדמי העוסק בהשוואת רימייקים לסרטים המקוריים, עדיף שלא יגיע לשבעה צעדים הנוכחי.נקודת האור שאני מצאתי בסרט היא השחקנית אליזבת אולסן העוזרת לגיבור הסרט במסעו למציאת האיש שכלא אותו. אולסן מבצעת עבודת משחק אמינה ומדויקת. הדבר הנוסף שבו אני מתנחם היא העובדה שהסרט הנוכחי בכלל הגיע למסכים, דבר שיכול להעלות בתודעת הצופה הישראלי את חשיבות הקולנוע הקוריאני שהעניק לעולם הקולנוע כמה יצירות מופת החל משנות ה-90.
שבעה צעדים (2013) - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ערןגיל: 2503/12/2015 18:58:27
5/10אייקון ציון
הרס מוחלט של רעיון מצוין. מסרט שיכל להיות מרתק, מותח, מפחיד ועם מוסר השכל, נשאר רק רעיון טוב. כל כך הרבה בעיות בבימוי, בתסריט, בסיפור ובפאנץ'' (המפתיע אבל לא מועבר כמו שצריך), שמשאיר רק אכזבה.
שם: anipoגיל: 4305/12/2014 19:27:57
8/10אייקון ציון
בסיכומו של דבר סרט מותח ומעניין אבל יש דברים שפוגמים באיכות שלו, כמו הגזמות בעלילה וסצינות לא ריאליות.בנוסף,יש כמה מראות לא קלים לצפייה. למרות כל אלו ממליץ לצפות בסרט.
שם: eliran8sגיל: 2909/04/2014 12:10:01
4/10אייקון ציון
הסרט התחיל טוב והיה אפילו נחמד ואף קצת מותח , ואז כעבור כשעה הסרט פשוט נהרס - נהיה מופרך ולא הגיוני הפסקנו לראות באמצע אחרי שעה , לא ממליץ לראות. מיותר.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט