שמיים ביקורת סרט

Heaven Movie Review

תמונת כתבאלון רוזנבלום על "שמיים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Heaven
משחק קייט בלאנשט,ג'ובאני ריביסי ,רימו ג'ירונה במאי/ת טום טייקוור  
דרמה
ביקורת סרט לשמיים מאת אלון רוזנבלום | מבקר קולנוע | כתב
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די37.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות37.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
שמיים הוא סרט אחר. הוא כתוב אחרת, הוא מצולם אחרת, הליהוק, הבימוי, העריכה, הכל אחר ובמובן הטוב של המילה. בסך הכל השמות המעורבים בסרט היפהפה הזה יכולים להרתיע צופה קולנוע ממוצע. את התסריט כתב קז'ישטוף קישלובסקי, במאי פולני ששמו בדרך כלל מתקשר לסרטים איטיים, כבדים, מדכאים ומה שהמבקרים אוהבים להגדיר כאיכותיים, משמע, הקהל הרגיל משתעמם ונרדם אחרי הכותרות. קיז'לובסקי, במאי נהדר, הביא לנו בעבר סרטים נחשבים כמו טרילוגית ה"כחול", "אדום", "לבן", את "הדקאלוג" המדכא וסרטים יפהפיים כמו "חייה הכפולים של ורוניק".טום טיקוור, במאי גרמני, שביים את "שמיים" הוא ההפך הגמור של קישלובסקי, סרטו "RUN לולה RUN " היה קופצני, חדשני, רעשני, אומנם התבסס על גימיק אבל עדיין זכה להצלחה בינלאומית. השילוב של שתי הקצוות יצר עמק שווה יפה ומעורר השראה. באופן מסויים יש לסרט השפעה מיסטית על הצופה, כאשר אתה יוצא מבית הקולנוע אתה מרגיש כאילו אתה הולך באוויר ומתקרב לשמיים.
הסרט, כאמור הוא הפקה בינלאומית, תסריט פולני, במאי גרמני, מפיקים אמריקנים, שחקנית ראשית מאוסטרליה ונופיה הקסומים של איטליה. הסלט הבינלאומי הזה התברר כמאכל גורמה מהשוט הראשון של הסרט. מורה בבית ספר, פיליפה, (קיית בלאנשט המדהימה) מחליטה לנקום בסוחר סמים גדול שמוכר סמים לילדים בבית ספרה. היא מטמינה פצצה במשרדו אולם הפצצה מוצאת את דרכה למעלית הבניין והורגת ארבעה חפים מפשע. במהלך החקירה מתאהב בה פיליפו, המתרגם שלה (אותו מגלם ג'ובאני ריביסי והייתי רוצה להפנות את תשומת לב האקדמיה למשחקו הרגיש והיפה בסרט, בהחלט שווה אוסקר). פיליפו משחרר את פיליפה וביחד הם בורחים מן החוק.הסרט הוא סרט מתח מסוג אחר. מצד אחד אתה יושב מרותק למסך, החקירה מעניינת ואתה באמת לא יודע איך הסרט יתפתח, יש בסיפור הרבה מאוד תפניות שאתה לא צופה אותן. מצד שני, הכל מתנהל על מי מנוחות, מעין "אופס, פוצצנו", "אופס, אנחנו בורחים מארבעים ניידות משטרה שרודפות אחרינו", "אופס, ירינו בעוד בן אדם". נראה כאילו כולם הולכים קצת באוויר, ניתן לאמר שהסרט הוא מאוד שמיימי, פתוח, קליל, אבל הסיפור הוא מאוד רציני, כואב, מותח.
הסרט נע על הגבול שבין המציאות לדמיון, הוא לא מתעסק בשאלות מוסריות (כמו למשל האם זה נכון לשחרר מישהיא שאשמה ברציחתם של ארבעה אנשים חפים מפשע) הכל מותר בשם האהבה. אנחנו מתחברים לבני הזוג המוזר, ששמותיהם דומים (פיליפה, פיליפו), הם נולדו באותו תאריך ובשלב מסויים בסרט הם גם נראים אותו דבר. אנחנו רוצים שהם יצליחו לברוח ואת סוף הסרט כל אחד יכול לפרש בדרך שבה הוא רואה לנכון, כי אין סוף מוחלט, גם הסוף, פתוח לשמיים, תרתי משמע.מבחינת צילום, מקפיד הבמאי להראות לנו הרבה מאוד שוטים מנקודת מבט עליונה, כאילו רכב לו על ענן וצילם, או לחלופין, כאילו זה סיפור שמספר האלוהים על שני מלאכים שנפגשו על פני כדור הארץ ואם כבר להיפגש אז אין מקום יפה יותר, פוטוגני יותר מאשר טוסקנה האיטלקית, חבל ארץ יפהפיה זה הוא שחקן המשנה האילם, בסרט, אך הופעתו רק תורמת.לסיכום: "שמים" הוא סרט מצויין. הקצב האיטי והסיפור המרגש הופכים אותו בהחלט לחוויה קולנועית, אחד הסרטים היחידים המוקרנים בימים אלו על המסך שכאשר אתה יוצא מהם אתה לא מרגיש כאילו בזבזת את זמנך או את כספך. מומלץ בחום. 9 בסולם אלון.
שמיים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: eyal yonaגיל: 2701/05/2003 15:04:31
9/10אייקון ציון
אחד הסרטים היפים שראיתי בשנה האחרונה הסיפור בסרט בסך הכל די פשוט אבל הדרך בה הוא מוצג הופכת אותו להרבה יותר מיוחד ומעניין, עם הפקה מצויינת שחקנים מעולים ותסריט של קישלובסקי זהו אחד הסרטים שכדאי לראות הערה:שימו לב היטב לזויות הצילום המיוחדות ולציבעוניות
שם: דרורה מחלבגיל: 2917/07/2002 09:36:23
4/10אייקון ציון
הסרט מאכזב ביותר לדעתי. המשחק של בלנשט וריביסי לא משכנע לחלוטין! הדמויות לא בנויות כהלכה, מאוד לא ברור תהליך התאהבותם של השניים ויש הרבה קצוות פתוחים. בקיצור לא נשאר הרבה חוץ מתלומי הנוף המדהימים, אבל בשביל זה יש את ערוץ דיסקברי או נשיונל גאוגראפיק.
שם: איילגיל: 3124/06/2002 22:04:58
10/10אייקון ציון
כל הסתכלות צרה דרך שמו של קישלובסקי על הסרט אינה יותר מנפחנות גרידא, סרט יפה עד כאב, סוחף אותך בשלל תחושות, ממתח התחלתי דרך עיניו הרגישות והתמימות של פיליפו, הניכור ואובדן האמון של פיליפה ויש לציין את האב שמשחקו רגיש עדין ומקבל. צילומים יפים, נכון, אבל הם רק כלי להעברת אותן תחושות. חשש כבד שסרט זה יהפוך לאחת מן השתיים, סרט חובה פסאודופוצי או לחילופין הזדמנות לאותם פוצים להלן שרוצים להדגיש בפני כל כי ראו את סרטיו של קישלובסקי…
קישורים
חץ שמיים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט