אחים בדם ביקורת סרט

Out of the Furnace Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אחים בדם":
"שחקנים טובים שהולכים לאיבוד בסרט מלא בחשיבות עצמית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Out of the Furnace
משחק כריסטיאן בייל, קייסי אפלק, זואי סלדנה במאי/ת סקוט קופר  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לאחים בדם מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מנופח וריקני"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע62.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די22.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בסרטו השני באורך מלא הבמאי סקוט קופר מספר סיפור מאוד קטן שהיה יכול להיות מותחן פעולה ריאליסטי ואפקטיבי עם המון סצנות מצמררות ולא פשוטות. במקום זאת הוא לוקח את התסריט הפשוט מדי שאין לו שום דבר חכם או מקורי להגיד על האמריקנה והעליבות בשולי ארה"ב, ומנסה לביים אותו כטרגדיה יוונית בצורה אופראית מנופחת וגדולה מהחיים. התוצאה נעה בין סצנות אפקטיביות למגוחכות כאשר הדבר היחיד שאיכשהו מציל את הסרט הוא צוות השחקנים המעולה.כריסטיאן בייל מגלם את ראסל בייז, עובד במפעל מתכות בעיירת הפועלים בה הוא מתגורר. הוא מטפל באביו הגוסס, מבלה עם בת זוגו הרוצה ממנו ילד ומנסה לעזור לאחיו הצעיר, חייל בצבא ארה"ב עם שריטות ממלחמת עירק שבעיקר מנסה לעשות כסף קל מהימורים ומהשתתפות בקרבות לא חוקיים. רודני מציין לא פעם ולא פעמיים במהלך הסרט שהוא תרם למדינה והקריב את חייו ולא קיבל דבר בחזרה תמורת סיכון חייו ואיבוד השפיות. זו אחת הדוגמאות שבהן מתגלה קופר גם כתסריטאי בעייתי שמעדיף לצרוח את שלל הרעיונות הפוליטיים והחברתיים שלו כדי שגם אחרון הכסילים שיושבים באולם הקולנוע יבין.
העלילה הדלה והתסריט הלא באמת מבריק נשענים על הצילום הריאליסטי המיופייף של הסרט ובעיקר על השחקנים - ולסרט הזה יש קאסט מרשים במיוחד. כריסטיאן בייל, מעולה כהרגלו, מגלם את הגיבור אך לא נראה שהוא באמת מתמודד אם קונפליקט אמיתי. קייסי אפלק מגלם בצורה משכנעת את האח הצעיר והאבוד רק שלצערו הוא נאלץ לצעוק ולבכות טקסטים כאילו יצאו מנאום של ברק אובמה. זואי סלדנה משכנעת בתפקיד המאהבת, סם שפרד בתפקיד לא משמעותי כדודם של צמד האחים, וויליאם דפו כבעל באר וכאדם שגורם לעלילה להסתבך. החוליה החלשה הוא זוכה פרס האוסקר פורסט וויטאקר המלודרמטי יתר על המידה.אבל מי שגונב מכולם את ההצגה הוא וודי הארלסון שמצליח לעורר צמרמורת כאיש הרע – סצנת הפתיחה של הסרט בכיכובו של הארלסון היא מהמבריקות והבוטות שנראו השנה בקולנוע. המיקום שלה בדרייב-אין במהלך צפייה בסרט האימהThe Midnight Meat Train של הבמאי היפני Ryuhei Kitamura. זהו השיא האמיתי של הסרט ולכן כל מה שמגיע לאחר מכן פשוט לא עומד בקריטריונים שקופר מציב לעצמו.
קופר מאוד רצה לעשות סרט חשוב, בועט וחזק, שיתאר את העליבות של עיירות הפועלים ולאן דרדר אותן המצב הכלכלי הקשה בארה"ב. הוא רצה לשים במרכז את האנשים שנשכחו בעיירות שנשכחו, אבל הוא נכשל במטרה שלו. נכון שיש כאן תצוגת משחק טובה ויש צילום מרשים אבל כל אלו לא מחפים על העובדה שמדובר בסרט בינוני המנסה להיות הרבה יותר ממה שהוא היה יכול להיות. לא באשמת השחקנים ולא באשמת אנשי הצוות המעולים של הסרט, אלא בעיקר בגלל הבמאי. הדוגמה הבולטת ביותר לחוסר שיקול הדעת של קופר היא הסצנה האחרונה של הסרט שבה היינו צריכים לשמוע את קולו המיותר של פורסט וויטאקר הורס סצנה שהיתה יכולה להיות מושלמת.
אחים בדם - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: nanaגיל: 2809/04/2017 23:15:30
8/10אייקון ציון
שחקנים מצוינים. תסריט ובימוי מושקעים בסרט שאולי לא מתחבב בקלות אצל כל מבקר ובעיקר לא על האוסקר אך הוא מכיל את אחד מהקאסטים הכי טובים שנראו בשנים האחרונות בקולנוע ורק זה סיבה מספיק טובה לראות את הסרט
שם: guyגיל: 1707/10/2014 23:14:09
8/10אייקון ציון
סרט עשוי טוב ולעתים מותח אך איטי מידי למרות שהוא סרט דרמה בעיקר.הייתי מוותר על צפייה בקולנוע
שם: sophiaגיל: 2618/04/2014 00:22:47
1/10אייקון ציון
סרט על הפנים אל תצפו בו אכזבה גדולה כלום לא זז המזל היחידי של הסרט הזה שיש בו משחק מצויין של שחקנים מעולים וזה הכל העלילה גרועה הפואנטה לא ברורה המסר באשר הוא לא מועבר כלל לא נהנתי בזבוז מוחלט של זמן .
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט