חלום אמריקאי ביקורת סרט

American Hustle Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "חלום אמריקאי":
"מועמדות מובטחת לאוסקר בזכות בימוי מבריק ומשחק מעולה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר American Hustle
משחק כריסטיאן בייל, ברדלי קופר, ג'רמי רנר, איימי אדמס, ג'ניפר לורנס, רוברט דה נירו במאי/ת דיוויד או. ראסל  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לחלום אמריקאי מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"פשוט כיף"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע63.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
דיוויד או. ראסל נחשב בעבר לאיש קולנוע אמריקאי עצמאי בעל הומור ייחודי שבראשית שנות ה-90 סיפק לחובבי סרטי האיכות יצירות מפתיעות כגון: ""Spanking the Monkey,"אני, אשתי ואימי החורגת" ו-"שלושה מלכים". אבל בשנת 2004, כשלון הקומדיה האיזוטרית ומרובת הכוכבים, "אני אוהב האקביז" גרמה לו לצאת לחופשה שלא מרצון. באינטרנט עלו סרטונים מביכים שתיעדו התמוטטות עצבים על הסט. כאשר הסרט יצא בבתי הקולנוע הוא נכשל ביקורתית וכלכלית.בשנת 2010 אחרי 6 שנות הפסקה הוא חזר אל המסך הגדול עם "פייטר", דרמת אגרוף מרגשת שסיפקה לשניים מכוכבי הסרט כריסטיאן בייל ומליסה ליאו זכיות באוסקר שחקן המשנה. אבל את הקאמבק האמיתי הוא עשה בשנת 2012 עם "אופטימיות היא שם המשחק" שגם היה להצלחה כלכלית וגם העניק לכוכבת שלו ג'ניפר לורנס את האוסקר לשחקנית הטובה ביותר. עכשיו הוא חוזר עם כריסטיאן בייל ואיימי אדמס שהשתתפו ב"פייטר", בראדלי קופר, ג'ניפר לורנס ורוברט דה-נירו ששיחקו ב"אופטימיות זה שם המשחק" ומצטרפים אליהם ג'רמי ריינר (הנוקמים, מטען הכאב), לואי סי.קיי (יסמין הכחולה) וג'ק יוסטון (אימפריית הפשע).
גם הפעם הוא מצליח בכשרון רב להוציא מאנסמבל השחקנים הנוצץ והמרהיב שלו הופעות נפלאות ובלתי נשכחות. כריסטיאן בייל כבר הרזה בצורה קיצונית לתפקידים בסרטים "המכונאי", "לשרוד עד החופש" ו"פייטר". הפעם הוא נדרש להשמין ואפילו סודרה לו פיאה מיוחדת מאחר וגיבור הסרט אירווינג רוזנפלד הוא נוכל מבריק, שמנמן ומתקרח. סצנת הפתיחה המפגישה את הצופים עם רוזנפלד היא מהמבריקות שנראו השנה על המסך הגדול, במשך דקות ספורות אנחנו צופים בו מסדר את שערות ראשו בסבלנות אין קץ עד שהתוצאה ראויה בעיניו.אירווינג מנהל מספר מכבסות בעיר. הוא גם מנהל עסק לממכר יצירות אומנות מזויפות ועסק להלוואות לא ממש כשרות. הוא גדל בעוני כאשר אביו הזגג בקושי הצליח לפרנס את משפחתו ולכן כבר כילד נהג לשבור את הזכוכיות בבתי העסק בשכונה כדי לסדר לאביו עבודה. שותפתו לפשע היא סידני פרוסר בגילומה של איימי אדמס כצעירה אמריקאית מעיירה שכוחת אל שמגיעה אל התפוח הגדול כדי להפוך למישהי. מוקסמת מהכריזמה של הגבר הלא סקסי היא הופכת לשותפתו לפשע ומתחזה לצאצאית ממשפחת המלוכה הבריטית כדי להעניק יושרה לעסקיו המפוקפקים.
שני אנשים עתידים לשבש את אושרם של אירווינג וסידני. הראשון הוא ריצ'י דימאסו, סוכן FBI שמנסה להפיל בפח פוליטיקאים מושחתים ואנשי מאפיה בכירים. הוא טומן לשניים מלכודת ומאלץ אותם להפך לסוכנים סמויים. בראדלי קופר עושה את התפקיד של הסוכן שלא ברור אם הוא נהנה יותר להפיל בפח פושעים ומושחתים או לגעת בעולם הזוהר. האדם השני היא רוזלין, אשתו החוקית של אירווינג, צעירה לא יציבה ושופעת מיניות, שמצבי הרוח שלה נעים מקצה אחד אל השני בקצב מסחרר. ג'ניפר לורנס בתפקיד משנה שמצליח לגנוב את ההצגה ויספק לה מועמדות שלישית לאוסקר.כדי לצאת ממלכודת המוות שאליה הוא נסחף בלי לתכנן אירווינג וסידני חייבים לבצע את תרגיל העוקץ המבריק ביותר שהם בצעו אי פעם. הם עושים זאת בעזרת תסריט מבריק שמצליח להפתיע לכל אורכו, עיצוב מרהיב עין של ניו-יורק בשנות ה-70 וכמובן פסקול תקופתי מופלא. אבל מה שהופך את הסרט הזה לתענוג אמיתי הוא הדמויות שמאכלסות אותו.דייויד או ראסל יוצר ביד אמן דמויות מורכבות ומלאות סתירות פנימיות. לכאורה מדובר באסופת אנשים מושחתים מהיסוד אבל כל אחד מהגיבורים הוא גם אדם טוב במהותו שהדרדר למקום שהוא נמצא בו מתוך מצוקה כלשהי וחלקם אף מתחרטים על מעשיהם ומנסים להציל את המצב. אחרים עושים את מה שהם עושים כדי לשפר את חייהם וחיי הסובבים אותו. המינוסים והפלוסים מתנגשים זה בזה והופכים את הגיבורים למעניינים הרבה יותר מכל סרט פשע אמריקאי שנראה לאחרונה על הבד. כל אלה הופכים את "חלום אמריקאי" לבידור הוליוודי איכותי שמספק לצופיו 138 דקות של עונג צרוף.
חלום אמריקאי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4913/03/2021 10:19:48
8/10אייקון ציון
הגרוב סבבה אבל הסרט ארוך מידי. אווירה נהדרת,דמויות צבעוניות,שחקנים טובים, וגם עלילה מעניינת אבל לעיתים יש תחושה של העמסת יתר והיה רצוי לחסוך מאיתנו סצינות מסויימות. סוף שנות ה-70 בניו יורק. ארווינג רוזנפלד הוא בעל רשת של מכונים לניקוי יבש של בגדים שמכיר את סידני, שהיא חשפנית לשעבר. למרות שארווינג נשוי וגם מגדל את בנה של אישתו מנישואין קודמים, הוא מתאהב בסידני .כדי להשיג כסף קל, הם מתחילים לעסוק בהונאות שקשורות למתן הלוואות. לאחר מעצרם על ידי סוכן FBI אמביציוזי, הם נאלצים לשתף איתו פעולה בהפללה של פוליטיקאים מושחתים. עם אחד מהם ארווינג מפתח יחסי חברות. העניינים מסתבכים עוד יותר כאשר המאפיה נכנסת לתמונה. בסוף יש טוויסט מעניין ומסתבר שאירווינג הוא קצת יותר מאשר סתם רודף בצע. המוסיקה היפה של התקופה המתנגנת ברקע פה ושם גם תורמת לחושת האותנטיות, בנוסף לתלבושות ולתסרוקות מאז.
שם: .MOR Rגיל: 1303/07/2016 13:47:49
7/10אייקון ציון
סרט טוב ברובו !!! השחקנים מושלמים, הצילום מעולה, הפס-קול ראוי לשבח והתלבושות והתסרוקות אופייניות מאוד לאותה התקופה אבל רוב הדיאלוגים משעממים, התסריט והעלילה לעיתים מסובכים, לא מובנים ומשעממים ואורך הסרט אינו מוצדק. בקיצור, כדאי לראות. רק אל תשכחו לבוא עם הרבה סבלנות !!!
שם: בןגיל: 3019/11/2015 23:05:54
9/10אייקון ציון
סרט מהנה על הגבול שבין דרמה לקומדיה, עם קאסט שחקנים מצוין
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט