הזאב מוול סטריט ביקורת סרט

The Wolf of Wall Street Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הזאב מוול סטריט":
"פול גז בניוטרל – הרבה השקעה ועדיין תקוע במקום"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Wolf of Wall Street
משחק ליאונרדו דיקפריו, מת'יו מקונוהי, ג'ונה היל במאי/ת מרטין סקורסזה  
דרמה
ביקורת סרט להזאב מוול סטריט מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"לא מגובש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע59.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די34.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ב"הוגו" סרטו הלפני אחרון כבמאי, מרטין סקורסזה יצר סרט משפחתי שכולו שיר אהבה לראשית ימי הקולנוע ולאחד החלוצים הראשונים של הסרט האילם - אבי הקולנוע הפורמליסטי, מי שביים את סרטי הפנטזיה הראשונים – הבמאי ז'ורז' מלייס. עכשיו הוא חוזר עם סרט חדש וארוך – "רק" 3 שעות. פורסם שבמקור הסרט היה צריך להיות ארוך יותר והמפיקים והמפיצים הכריחו את סקורסזה לקצרו. "הזאב מוול סטריט" נראה כסוג של מחווה ל"אזרח קיין": צעיר עני שהופך לעשיר כקורח ובדרך מאבד כל צלם אנוש בחסות המיליונים שהוא מרוויח בדרכים לא ממש כשרות.לאונרדרו דיקפריו השחקן הכמעט קבוע של סקורסזה שעבד איתו חמש פעמים בעשור האחרון מגלם את ג'ורדן בלפורט שהסרט מבוסס על סיפור חייו האמיתי לפי רב המכר פרי עטו. בלפורט היה איש בורסה מושחת מהיסוד, ובדרך לצמרת צרך סמים, נשים והרס את חייהם של רבים. הכותרות בעיתוני ארה"ב כינו אותו "הזאב מוול סטריט" – מה שמשך אליו אפילו יותר תשומת לב והפך אותו לסלבריטאי שכל ברוקר צעיר רצה לעבוד אצלו כי בסוף היום היה סיכוי גבוה מאוד לאיזו אורגיה במשרד או במטוס בדרך ללאס וגאס.
אינני זוכר סרט קולנוע הוליוודי שהתקציב שלו 100 מיליון דולר ויש בו כל כך הרבה ערום, עשיית סמים, שפה בוטה (נראה שאפשר ללמוד קללות חדשות בסרט הזה) – אפילו דיקפריו שבדרך כלל לא חושף את גופו מתפשט כאן ומשתתף בשלל סצנות מין, עשיית סמים או שניהם בו זמנית. נראה שסקורסזה פשוט משתולל ונהנה מכל רגע ויש תחושה שגם השחקנים חגגו ונהנו מכל רגע. כל סצנה בסרט הזה היא פצצת אנרגיה מטורפת ומשולחת רסן שכולם נמצאים בה במצב של קתרזיס בלתי נגמר.הצילום מרהיב העין של רודריגו פרייטו (ארגו, "אהבה נושכת", "21 גרם", "בבל" ועוד רבים) הוא חומר גלם מושלם לעורכת תלמה שונמייקר שכבר זכתה שלושה פעמים באוסקר על עבודתה ב"שור הזועם", "הטייס" ו"השתולים" כולם של סקורסזה כמובן. שונמייקר בת ה-73 נותנת לצופים בראש ומספקת לצופים סצנות קצביות ומסחררות כאילו הגברת לקחה עכשיו סמים ממש כבדים בערך כמו גיבורי הסרט שתשעים ותשע אחוז מזמנם עסוקים בלהסניף כל סוג של חומר שקיים בעולם או כזה שפג תוקפו.
"הזאב מוול סטריט" הוא בהחלט אחד האירועים הקולנועיים המרשימים והמרהיבים כרגע אבל הוא רחוק מלהיות יצירה מגובשת, להפך. נראה שהמוצר הסופי הרבה פחות מוצלח מסך כל החלקים המרכיבים אותו. יש בו סצנות בלתי נשכחות. הסצנה שבה מתיו מקונוהי נושא את הנאום חוצב הלבבות במסעדה תוך כדי הסנפת קוקאין היא מהמבריקות שנראו השנה בקולנוע. סצנת האורגיה ההמונית במשרד, במטוס, בבית מלון או הנאומים של דיקפריו במשרד. המפגש עם ג'ואנה לומלי (פשוט נהדרת) המגלמת דודה בריטית על ספסל בהייד פארק בלונדון או המפגש עם ז'אן דוז'רדן (הארטיסט) המגלם בנקאי שוויצרי מושחת.לאורך כל 180 הדקות של הסרט פזורות שלל סצנות מרשימות ואפקטיביות רבות – כל אחת מהן מושלמת בפני עצמה אבל איכשהו כשהכל מתחבר יחד עם הפסקול התקופתי המורכב מעשרות שירים, משהו פשוט לא עובד. נראה כאילו סקורסזה לוחץ על דוושת הגז בשיא הכוח אבל המכונית היקרה שהוא נוהג בה פשוט לא מתניעה. "הזאב מוול סטריט" תקוע במקום ולא ממש מספק את הסחורה שהוא כל כך מתיימר למכור לנו - סוג של "קליגולה" מודרני או טריפ סקסואלי שיגרום לנו לשכוח שאנחנו צופים בסרט שאורכו 3 שעות ובעיקר יעורר בנו חשק לרוץ למועדון האורגיות הסמוך לאולם הקולנוע.התוצאה בסופו של דבר מרהיבה ומרשימה אבל פשוט מרגישה לא שלמה. בנוסף לזה לא נראה שסקורסזה והתסריטאי שלו טרנס ווינטר מצליחים לספר לנו משהו חדש על המחיר שאנשים מוכנים לשלם כדי להגשים החלום האמריקאי. בכל מקרה גם אם הסרט לא באמת מצליח להפוך ליצירת המופת ההוליוודית הקלאסית שהוא כל כך שואף להיות נראה שלמעריציו של סקורסזה צפויה עוד חוויה קולנועית יוצאת דופן. גם אם היא לא באמת מושלמת היא עדיין מעניינת, מסקרנת ולאוהבי קולנוע מומלץ לראותה על המסך הגדול.
הזאב מוול סטריט - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4829/02/2020 11:49:05
8/10אייקון ציון
תזזיתי ומרשים. יש לי רתיעה מסרטים ארוכים אבל הסרט הזה עומד במבחן של להיות מרתק לכל אורכו, למרות שכמובן היה אפשר לקצר אותו. סיפורו של ג''ורדן בלפורט. גבר צעיר בשנות ה-20 לחייו שהוא איש מכירות בכל רמ"ח איבריו. הוא מתחיל לעבוד כסוכן מניות בחברת השקעות ולאחר משבר בשוק ההון, הוא מקים חברה משלו.הוא מגייס אנשים ללא ניסיון אך רעבים כמוהו להצלחה. החברה בניהולו צומחת בקצב מסחרר וזה בין היתר גם בזכות ביצוע עבירות פליליות. זה גורם לכך שה FBI נכנס לתמונה וכאן מתחיל משחק של חתול ןעבר בין ג''ורדן לבינם. תוך כדי אנו נחשפים לחייו האישים של ג''ורדן. יש לו שתי אהבות, סקס וסמים ולשניהם הוא מתמכר.הוא מתגרש ומתחתן עם אישה יפה וסקסית אך המשברים פוקדים אותו גם כאיש משפחה בגלל אורח חייו. בסופו של דבר,הוא יעמוד בפני דילמה אמיתית שתקבע אם יהיה איש חופשי או לא.הסרט גס ומצחיק ולטעמי גברים יתחברו יותר לתוכן.ליאונרדו די קפריו במשחק לפנתיאון מוסיף את התרומה שלו.
שם: .MOR Rגיל: 1617/07/2019 04:06:09
8/10אייקון ציון
סרט מדהים וסוחף. המשחק יוצא מן הכלל (של כל צוות הקאסט ללא יוצא מן הכלל), הצילום נפלא, הפס-קול מעולה ומוסיף המון לאווירה, האפקטים (המעטים) נחמדים ולא רעים בכלל, העריכה מרשימה ונהדרת, הדיאלוגים מעניינים וחכמים ועיצוב התלבושות, התפאורה והאיפור מצויינים ומוסיפים המון לרוח התקופה. כמו כן, התסריט והעלילה מתוחכמים ובנויים היטב אך הם מעט נמרחים מידי (ניתן לקצר בערך 20 דקות), לא מחדשים הרבה, די צפויים ולעיתים מעט חסרי אחידות (לא ברור אם הסצנה אמורה להיות קומית או דרמטית). בקיצור, שלוש שעות שמרגישות כמו שעתיים. מומלץ בחום (מגיע לו אפילו 8.5).
שם: rotem590גיל: 1709/02/2016 14:57:06
8/10אייקון ציון
סרט יפה ומצחיק, אך ארוך מידי לטעמי. היה אפשר להוריד מלא קטעים
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט