החגיגה של פולט ביקורת סרט

Paulette Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "החגיגה של פולט":
"קומדיה בינונית מינוס למסתפקים במועט"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Paulette
משחק ברנדט לפונט, כרמן מאורה, דומיניק לבאננט במאי/ת ג'רום אנריקו  
קומדיה
ביקורת סרט להחגיגה של פולט מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"לא אמין"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע66.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די23.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אומרים שחוסנה של אומה נמדד ביכולה לצחוק על עצמה.לפי מדד זה הצרפתים הם בין העמים הבריאים ביותר ביקום ועד היום שש מתוך עשרת שוברי הקופות הגדולים בתולדות הקולנוע הצרפתי היו קומדיות.מהסרטים האילמים של מקס לינדר (אביו הרוחני של צ'פלין) דרך גאונים כז'ק טאטי פרננדל ולואי דה פינס ועד לדני בון ,סרטי הקומדיה הצפתית ממשיכים לספק לצופה הנאה המשלבת בין אלגנטיות לחוכמת חיים ולהומור מתוחכם. כמה חבל שבמקרה של הסרט "פולט" אין כך הדבר.פולט (השחקנית ברנדט לאפון) הייתה קונדיטורית ידועה עם בעל אוהב, ילדים מקסימים ובית גדול אלא שכל זה השתנה וכיום אנו מוצאים אותה כאלמנה מרירה וגזענית הגרה בדירת שיכון מתפרקת והיא רעבה ללחם. מכיוון שלסרט קוראים "החגיגה של פולט" (אולי בניסיון להזכיר לצופים את יצירת המופת "החגיגה של בבט") ברור שאיך שהוא יקרה לפולט נס והיא תחזור לרכב על הסוס.
חבילת חשיש שנקרית בדרכה של פולט סוללת את דרכה בחזרה למין האנושי. אף אחד לא חושד בסבתא החביבה שהיא בעצם סוחרת בסמים (קלים, כמו שאומרת פולט, כדי שהצופה לא ירגיש אי אילו נקיפות מצפון על כך שגיבורת הסרט מפרה את החוק שוב ושוב) פולט הופכת לסוחרת סמים משגשגת ובעקבות תאונה שגורם נכדה החמוד היא מנצלת את הידע שלה בבישול עוגות כדי להפוך ל"סבתא סוטול" ואפילו סוחר הסמים הרוסי האימתני מגיע עם הלימוזינה שלו ומציע לה שותפות.כל מכריה של פולט-הכומר, השכן ממול, החברות מוכנים להעלים עין מעיסוקה המפוקפק לאור העובדה שהוא מניב כסף והרבה כסף (מסר חינוכי מאד לצופה) והסרט נא מסצנה מבדחת אחת לשנייה שבה נמלטת פולט מהחוק ומחתנה שהוא בכלל שוטר.
לסיפור ההצלחה המפוקפק של פולט היה פוטנציאל אדיר להפוך לסרט העוסק בתחלואי החברה של ימנו המפקירה את ותיקיה (ולרגע אחד שבו מכים בריוני השכונה את פולט כי היא פלשה לטריטוריה שלהם,הסרט מצליח לגעת ללב). גם פצצת הזמן הדמוגרפית הבוערת נעלמה כמעט לחלוטין מעינו של הבימאי ג'רום אנריקה שמסתפק בבדיחות קרש ובהומור גס ובוטה שעורר בי געגועים לסרטי הבורקס.כרמן מאורה הנפלאה מתבזה בתפקיד אחת מחברותיה של פולט, העלילה צפויה, והסיום נדמה מאולץ וכפוי. הסרט גם סובל מתחושה קשה של חוסר אמינות והשחקנית הראשית לא מצליחה להעביר לצופה את תחושה האדם המבוגר שהיה לו הכל וכיום הוא צריך לרדת לשאול תחתיות ולעסוק בסמים כדי לגאול את עצמו. בהחלט אפשר לוותר חגיגה הסרט הזה בהחלט לא.
החגיגה של פולט - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5223/02/2024 09:53:33
7/10אייקון ציון
יוצא מחוץ לקופסא אבל זה לא מספיק. הרעיון נחמד, הקצב טוב והסרט גם קצת מצחיק. עדיין, כמכלול מדובר במשהו בינוני. פולט היא קשישה נרגנת וגזענית למרות שהחתן שלה שחור ויש לה נכד ממנו.כיום היא אישה קשת יום שמצבה הכלכלי הוא גרוע.פולט הופכת להיות סוחרת סמים בשירות גנגסטר מקומי ומתחלקת איתו ברווחים. אבל, הכסף הגדול מגיע לאחר שהיא מתחילה לאפות עוגות ממסטלות ולמכור אותן,מה שמביא לה הצלחה גדולה אבל גם מתחיל לסבך את העניינים עוד יותר.
שם: מרסגיל: 4025/02/2014 10:51:47
9/10אייקון ציון
סרט שנון, מצחיק, מהנה, משחק נהדר של הכוכבת הראשית, וגם של שאר הדמויות, צרפת הפחות נוצצת, מומלץ
שם: ברגיל: 3725/02/2014 07:45:10
10/10אייקון ציון
מקסים, מצחיק ושווה ביותר, אומנם מדובר בסרט צרפתי וזה כבר מרתיע אבל אם כבר החלטתם לקפוץ למים - לכו על הסרט הזה.
קישורים
חץ החגיגה של פולט (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט