פעילות על טבעית: המסומנים ביקורת סרט

Paranormal Activity: The Marked Ones Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "פעילות על טבעית: המסומנים":
"לא רע, אך מספק את הסחורה באופן חלקי בלבד"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Paranormal Activity: The Marked Ones
משחק מולי אפרים, אנדרו ג'ייקובס, קריסטל סנטוס במאי/ת כריסטופר לנדון  
אימה
ביקורת סרט לפעילות על טבעית: המסומנים מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"נספח מיותר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע65.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כל הנתונים ההתחלתיים עובדים לרעת "פעילות על טבעית: המסומנים", הנספח החדש לסדרת סרטי האימה המצליחה "פעילות על טבעית". הסרט הוכרז תחילה כסרט המשך לסדרה, אולם לאחר מכן הוגלה מסדרת הסרטים הרשמית ויצא לאקרנים כנספח חיצוני לה, תאריך השחרור שלו נדחה לאור אילוצי הפקה, הוא נעשה בתת ז'אנר ה-Found Footage (סרטים המצולמים במצלמת יד מחומרי תיעוד כמו דוקומנטריים שנשכחו מאחור בזירת האירוע) שנעשה מאוס בשנים האחרונות וככל סרטי הסדרה הוא נעשה בתקציב מצומצם (5 מיליון דולר), כך שנדמה כי מטרתו היחידה היא לחלוב עוד מעט מזומנים מסדרת הסרטים המדשדשת.סדרת סרטי "פעילות על טבעית" התחילה בסרטו של הישראלי אורן פלי, אשר בתקציב זעום של 15,000 דולר בלבד הצליח ליצור סרט אימה מצליח עם הכנסות של כמעט כ-200 מיליון דולר. ראה פלי כי טוב והזדרז להפיק עוד שלושה המשכונים (הסרט החמישי ייצא בשנת 2014) שכל אחד זכה להצלחה כלכלית כבירה לאור תקציבו הנמוך. הסרט הנוכחי אינו מהווה המשך ישיר לסרטי הסדרה ואינו נחשב כסרט המשך, כי אם כספין-אוף המתאר אירועים הדומים לאלו שהתרחשו ביתר סרטי הסדרה.
לאור נתונים אלו מפתיע לגלות כי "פעילות על טבעית: המסומנים" הוא סרט לא רע, לפחות עד לסופו המאכזב. הסרט קורץ לקהילה הלטינית הגדלה בארצות הברית ועוקב אחר שני בוגרי תיכון ממוצא היספני – ג'סי והקטור, שמנסים לחקור את המתרחש בדירתה של שכנתו המוזרה של ג'סי (בסצנה העושה שימוש נבון במצלמת האקסטרים GOPRO). לאחר שהשכנה נרצחת מגלה ג'סי סימני נשיכה על זרועו ומתחיל לחוות סדרה של כוחות על טבעיים ושינוי דרסטי לרעה במצבו הנפשי, כאשר חבריו וסבתו מנסים להצילו.שני השליש הראשונים של הסרט מתארים באותנטיות מפתיעה לסרט אימה את היחסים בין ג'סי לחברו ולסבתו ואת החיים בקרב בני המעמדות הנמוכים בקהילה ההיספנית בארצות הברית שאינם נראים תכופות בקולנוע האמריקאי המסחרי, ואף מזכירים לטובה את הסרט "כרוניקה בזמן אמת", אשר תיאר אירועי גילוי כוחות על טבעיים דומים בקרב בני נוער. הבעיה מתחילה כאשר מתברר כי הסרט אינו מוביל לשום מקום, העלילה נתקעת במקומה והופכת למגוחכת וחמור מכל הסרט אינו מספק את הסחורה המצופה ממנו בתחום ההפחדות, במיוחד בסופו האנמי שיאכזב חלק גדול מקהל היעד.
לבימוי הסרט נבחר כריסטופר לנדון, אשר היה תסריטאי ההמשכונים הקודמים בסדרה. השימוש שלנדון מבצע במצלמה הרועדת ובסגנון ה-Found Footage אמנם מסייע למראה הריאליסטי של הסרט, אך גם גורם לו למראה כעור למדי ואף נדמה מגוחך בסצנות רבות בהן אחת הדמויות נסה על חייה, אך מקפידה כמובן להחזיק את המצלמה בידה בגובה הפנים להנאת קהל הצופים. נדמה כי תת ז'אנר זה שפרץ בגדול עם הצלחתו של "פרויקט המכשפה מבלייר" ונמשך דרך סרטי אימה כמו "קלוברפילד" ו"REC”, מיצה את עצמו והפך לשם נרדף לסרטי אימה בתקציב הפקה זול שנועדו למקסם את הרווח על חשבון איכות הצילום וההפקה.בשנים האחרונות סרט מדע בדיוני כ"כרוניקה בזמן אמת" וקומדיה אנרכיסטית כ"פרוג'קט X” הוכיחו כי ניתן להשתמש ב- Found Footage בצורה חכמה, שתורמת לעלילה ויוצרת הזדהות עם הדמויות. “פעילות על הטבעית: המסומנים" נוחל הצלחה חלקית בלבד בכך ולאור סופו המאכזב נדמה בסופו של דבר כנספח מיותר למדי לסרטי "פעילות על טבעית", שירצה באופן חלקי את מעריצי הסדרה המושבעים.
פעילות על טבעית: המסומנים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Jason Stathamגיל: 2327/06/2014 18:52:44
6/10אייקון ציון
קצת שונה משאר הסרטים בסדרה ויש בו פנייה לקהילה האספנית בארה"ב. היו בסרט כמה רגעים מקפיצים ומעט מתח.מהסדרה הזאת אני מצפה ליותר. 6 בסולם statham.
שם: לירוןגיל: 2415/02/2014 03:36:25
4/10אייקון ציון
לא כזה מפחיד.. היו כמה קטעים מקפיצים אבל לא יותר מזה. לדעתי הסרטים הקודמים היו הרבה יותר מוצלחים.
שם: יובל ט.גיל: 5417/01/2014 14:07:50
8/10אייקון ציון
סרט אימה נוסף בסידרת "פעילות על טבעית"-וגם הפעם מוצלח,רק להזכיר שמתאים לחובבי הג'אנר הזה:אימה דרך ובעיני מסרטת וידאו ידנית.היתרון הוא שגם מי שפיספס סרט או יותר מהראשונים בסידרה- שרק אחד מהם היה מוצלח יותר מזה-לא מחמיץ מההנאה.ומה הקנה מידה שלי להצלחת הסרט ואפילו להשוואתו לקודמיו ? פשוט וברור: כמות הפעמים שהבת שלי הסתירה את פניה והציצה מהחרכים בין אצבעותיה... :-)
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט